Civic FK7 JANT BÜYÜTMEK İSTİYORUM?

Katılım
10 Eki 2024
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
ANKARA
Ad Soyad
Mustafa EŞKİN
Yaş
25
Aracınız
Civic FK7 HB 2020
Selamlar herkese 2020 fk7 aracımın 17inc jantlarını değiştirerek 18 ve ya 19 inc'e geçmek istiyorum fakat konuştuğum jant/lastikçiler arabanın havada kalacağını söylediler ince yanak lastiğe geçsem bile. Bu araçlarda adaptif süspansiyon bulunuyor bildiğim kadarıyla aracı nasıl basabilirim bilgisi ya da tecrübesi olanlar bilgilendirebilir mi. Daha önce bu işlemi yapanlar nasıl bir süreç izlemeliyim yol gösterebilirlerse sevinirim. İyi forumlar.
 
Katılım
21 Ağu 2022
Mesajlar
48
Tepki puanı
44
Konum
İzmir
Ad Soyad
KRVN
Yaş
36
Aracınız
Civic FK7 HB 2020
Selamlar herkese 2020 fk7 aracımın 17inc jantlarını değiştirerek 18 ve ya 19 inc'e geçmek istiyorum fakat konuştuğum jant/lastikçiler arabanın havada kalacağını söylediler ince yanak lastiğe geçsem bile. Bu araçlarda adaptif süspansiyon bulunuyor bildiğim kadarıyla aracı nasıl basabilirim bilgisi ya da tecrübesi olanlar bilgilendirebilir mi. Daha önce bu işlemi yapanlar nasıl bir süreç izlemeliyim yol gösterebilirlerse sevinirim. İyi forumlar.
Selam

aynı model yılı araç kullanıyoruz.

Bende 17 lerden 18 e geçtim. 18 jantın lastıgı 17 jant a göre daha ınce yanak olacağı için yükselme 2mm gibi birşey oluyordu sanırım öyle fark edilecek kadar bir yükselme olmadı. hatta görünüş olarak çamurluklar daha dolu durduğundan araç daha güzel gözüküyor bence.

alçaltma konusunda spor 35mm yaylardan kullanabilirsin adaptifle herhangi bir sıkıntı olmadığını söylüyorlar.
 
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
1,225
Çözümler
2
Tepki puanı
1,062
Konum
izmir
Ad Soyad
Onur T.
Yaş
42
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
hocam merhaba,

19 görsel olarak daha fazzla doldursada kullanması zordur 35 yanakla bolca lastik çöp oluyor. önerim 18 jant olur 225 40 18 ebat lastikle gayet güzel ve konforlu yol alırsınız. ama aracınızın orjinal haliyle bi tık yüksek kalacak istediğiniz görünütüyü alamayacaksınız. o yuzden 3.5 cm kaliteli bir spr yay takarsanız sorun kalmaz. bu benim aracım görüntü bu şekilde olur.
WhatsApp Görsel 2025-04-06 saat 19.36.18_5dfb5c43.jpg
WhatsApp Görsel 2025-04-06 saat 19.36.18_96198cbb.jpg
 
Katılım
29 Kas 2024
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Konum
Sakarya
Ad Soyad
Alperen Kılıç
Yaş
28
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
IMG_6340.jpegH&R Yaylar adaptif süspansiyon ile birebir uyumlu ve viraj kabiliyetini oldukça arttırıyor önden 3.5 santim ve arkadan 3 santim olmak üzere aracınızı yere yaklaştırabilirsiniz ben oldukça memnunum spacer bulabilirsem şuan spacer takmayı düşünüyorum.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_6956.jpeg
    IMG_6956.jpeg
    460.7 KB · Görüntüleme: 6
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
1,225
Çözümler
2
Tepki puanı
1,062
Konum
izmir
Ad Soyad
Onur T.
Yaş
42
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Katılım
29 Kas 2024
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Konum
Sakarya
Ad Soyad
Alperen Kılıç
Yaş
28
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
bütün spor yaylar adaptifle uyumludur hocam.
Eibach ve H&R arasında kalıp H&R kullanıp deneyimleyebildiğim için emin olarak H&R uyumludur dedim hepsinin uyumlu olduğu konusunda bilgim yoktu açıkçası diğerleri nasıldır bilmiyorum ama H&R değilsede eibach alınabilir diye düşünüyorum sizin aracınızdaki yay varsa nedir ve yay için yorumunuz nedir acaba
 
Katılım
18 Ağu 2021
Mesajlar
115
Çözümler
1
Tepki puanı
97
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
Burak
Yaş
30
Aracınız
Civic FD6 2011
2020 FK7 (Civic Hatchback) araçlar, özellikle Sport+ donanım seviyelerinde adaptif süspansiyon (ADS) sistemine sahip olabiliyor ve bu da jant-lastik değişimlerinde biraz dikkat gerektiriyor. Aşağıda sana birkaç noktada rehberlik edecek bilgi bıraktım:


---

1. Jant ve Lastik Uyumu

18 inç: En yaygın tercih bu. 235/40 R18 gibi bir ölçü hem konfor hem görünüm açısından ideal olabilir. Aracın çok fazla yükselmeden fabrika toleranslarına uygun kalması sağlanır.

19 inç: Mümkün ama çok ince yanak (örneğin 35 profil) kullanmak gerekebilir. Bu hem sürüş konforunu azaltır hem de adaptif süspansiyonlu araçlarda sistemin yanlış tepki vermesine neden olabilir.

Havada kalma durumu: Jant çapı büyüdükçe lastik yanak incelir ama dış çevre ölçüsü (overall diameter) fabrika değerlerine yakın tutulursa araç "havada" kalmaz. Ancak bazı lastikçiler sadece jant çapına bakarak bu yorumu yapabiliyorlar.



---

2. Araç Nasıl Basılır? (Adaptif Süspansiyonlu FK7 için)

Seçenek 1: Yay Değişimi (Eibach, H&R gibi)

Pro Kit (Eibach): Konforu fazla bozmadan 2-3 cm kadar düşürür.

Sport Yaylar (H&R vs.): Daha fazla düşürür ama konfor azalabilir.

ADS ile uyumlu yaylar tercih edilmeli. Bazı markalar ADS uyumluluğunu belirtir.


Seçenek 2: Coilover (Ayarlanabilir Süspansiyon)

KW, BC Racing, Bilstein B14 gibi markalar arasında ADS ile uyumlu setler var.

Bu sistemle hem yükseklik hem sertlik ayarı yapılabilir ama pahalıdır.

Eğer ADS sistemini tamamen iptal etmek istemezsen, "EDS delete module" (örneğin KW’nin EDC delete kit’i) gibi ek modüller gerekebilir.


Seçenek 3: Orijinal Süspansiyon Modifiye

Orijinal amortisörleri koruyup sadece yay değiştirmek ekonomik ve risksizdir.

Arıza lambası yakmaz, sistem ADS’yi çalıştırmaya devam eder.



---

3. Dikkat Edilmesi Gerekenler

Lastik çapı ve ET değeri: Yeni jantın offset (ET) değeri fazla farklı olursa sürtme yapabilir.

Rot balans ayarları: Jant değişiminden sonra şart.

ABS/ESP sensörleri: Çok uç değerler sistemleri yanıltabilir.



---

Toparlarsak

1. 18 inç janta geçmek en risksiz, görsel olarak da yeterli olur.


2. İnce yanak + büyük jant istiyorsan yayla aracı düşürmen gerekecek.


3. Adaptif süspansiyon varsa uyumlu yay/coilover tercih et, aksi halde arıza lambası yakabilir.


4. Eğer yüksek bütçen var
sa, KW DDC Plug & Play coilover ADS desteklidir ve en uyumlu çözümdür.
 
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
1,225
Çözümler
2
Tepki puanı
1,062
Konum
izmir
Ad Soyad
Onur T.
Yaş
42
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Eibach ve H&R arasında kalıp H&R kullanıp deneyimleyebildiğim için emin olarak H&R uyumludur dedim hepsinin uyumlu olduğu konusunda bilgim yoktu açıkçası diğerleri nasıldır bilmiyorum ama H&R değilsede eibach alınabilir diye düşünüyorum sizin aracınızdaki yay varsa nedir ve yay için yorumunuz nedir acaba
adaptis süspansiyon olayı amortisörn kendiyle alakalı bir duurm. bizim araclarda en kofrolu olan yay eibach sizinki bi tık sert kısımda kalıyor tabi sert olmasınında kendine göre avantajları ve dezavantajları var. bilinen markaların yayları bizim araclara uygun önemli olan ne istendiği aractan.
 
Katılım
29 Kas 2024
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Konum
Sakarya
Ad Soyad
Alperen Kılıç
Yaş
28
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
adaptis süspansiyon olayı amortisörn kendiyle alakalı bir duurm. bizim araclarda en kofrolu olan yay eibach sizinki bi tık sert kısımda kalıyor tabi sert olmasınında kendine göre avantajları ve dezavantajları var. bilinen markaların yayları bizim araclara uygun önemli olan ne istendiği aractan.
Sertlik konusunda size kesinlikle katılıyorum cidden sert bi hale geldi ama virajlarda lastiklerimin petlas olmasına rağmen ciddi bi fark gösterdi yakın zamanda bende jantları değiştirmeyi düşünüyorum değiştirirsem conti pc7 almayı düşünüyorum lastik olarak, iyi bi lastikle ciddi anlamda tutuşun daha da iyi bi hale gelmesi muhtemel.Hanımı ikna edebilirsem yazılım vs birazda yüklemek istiyorum ama şiddetle karşı çıkıyor :) Motora bi zarar vereceğini düşünüyor anlatamıyorum :D
 
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
1,225
Çözümler
2
Tepki puanı
1,062
Konum
izmir
Ad Soyad
Onur T.
Yaş
42
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Sertlik konusunda size kesinlikle katılıyorum cidden sert bi hale geldi ama virajlarda lastiklerimin petlas olmasına rağmen ciddi bi fark gösterdi yakın zamanda bende jantları değiştirmeyi düşünüyorum değiştirirsem conti pc7 almayı düşünüyorum lastik olarak, iyi bi lastikle ciddi anlamda tutuşun daha da iyi bi hale gelmesi muhtemel.Hanımı ikna edebilirsem yazılım vs birazda yüklemek istiyorum ama şiddetle karşı çıkıyor :) Motora bi zarar vereceğini düşünüyor anlatamıyorum :D
stok 182 den sonra yazılım ve bazı eklemeler arabanın kaderini değiştiryor. benimki stage 2 şuanda çok keyifli ciddi anlamda
 
Geri
Üst