Kasisde savrulma

Katılım
4 Kas 2016
Mesajlar
645
Tepki puanı
83
Yaş
54
Arka alt takimi degistiren ( amortisor yay ust salincak vs.. ) arkadaş in aracini sürme firsati buldum bu sorun için. Ancak ayni.
Bana kalirsa bizim araclarin (fd6) arka tekerlerde negatif kamber var farkindaysaniz. Yük bindikçe açını n arttigi bir sistem.
Teker üst noktasi hafif içe. Sorun bundan diye düşünüyorum. Kasis veya ufak tekefek girintilere girildiginde Sanki buz da hissi.
Ancak soyle diyenlerde var. Aracin virajda savrulmamasi icin bu tür bi taktik kullanildigi. Baska hangi aracta kullanılıyor bu negatif kamber bilmiyorum ama. Bence bu, tekerin pozisyonundan kaynaklaniyor gibime geliyor.

Ericsson A1018s cihazıkullanılarak gönderildi
 
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
15
Tepki puanı
5
Aracınız
Aynı dedikleriniz gibi ben de fb7 aracımda savrulmayı hissediyorum ve ilk başta çok korktum. Sonra alışınca inanın uzun yola gidiyorum bagaj dolu ve araçta iki kişi; ortalama 145-180 km/h ile gidiyorum çoğu virajlara sert girdim ama hiç savurmadı hissini dahi yaşatmadı.

SM-A720F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Bu sorunun nedeni lastik yanak kalınlığı. Söylediğiniz şey benimde yaşadığım şeyle aynı çünkü ve buna savrulma değilde salınma diyelim. Bu tarz olayı cip ya da pikap araçlarda çok yaşanır. Çözüm basit 16 yerine 17 jant kullanıp toplam lastik çapını sabit tutmak. Böylece lastik yanağı küçülecek ve daha dirençli olacaktır.

SM-G800H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,524
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Arka alt takimi degistiren ( amortisor yay ust salincak vs.. ) arkadaş in aracini sürme firsati buldum bu sorun için. Ancak ayni.
Bana kalirsa bizim araclarin (fd6) arka tekerlerde negatif kamber var farkindaysaniz. Yük bindikçe açını n arttigi bir sistem.
Teker üst noktasi hafif içe. Sorun bundan diye düşünüyorum. Kasis veya ufak tekefek girintilere girildiginde Sanki buz da hissi.
Ancak soyle diyenlerde var. Aracin virajda savrulmamasi icin bu tür bi taktik kullanildigi. Baska hangi aracta kullanılıyor bu negatif kamber bilmiyorum ama. Bence bu, tekerin pozisyonundan kaynaklaniyor gibime geliyor.

Ericsson A1018s cihazıkullanılarak gönderildi

Mantıklı gibi geldi, negatif kamber sıfırlanıp lastik yola tam oturduğunda o kayma hissi kayboluyor fakat ozaman da neden sadece virajdaki çukur yada kalın yol çizgilerinde böyle bişey oluyor. Düz bir virajda böyle bişey yok


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FD6 2008
Donel kavsakta sorun yok. Sorun viraj alirken bozuk veya putur boyali seritli asfaltlardan gecerken. Arac hic kaymiyor. Sadece aracin arkasi dansöz gibi kiviriyor :D kullandigim araclar icinde sahin de vardi o bile boyle yapmiyor bir anormallik oldugu kesin. Fd6 si olan birinin aracini test etsem belki bana yol gosterebilir. Yuksek hizda girsem herhalde takla attiracak bana o derece.

şuan aynı sorunla uğraşıyorum, çözebildiniz mi ?
 
Geri
Üst