Kick down butonu ve cvtnin hakkını vermek

Nejoz

0
Katılım
29 Mar 2018
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Konum
Bursa
Pedalın sonundaki kick-down butonu Civiclerde mevcut değil :unsure:
CVT şanzımanın temel hedefi performanstan ziyade verimlilik ve ekonomidir, performans talebi durumunda ise maximum gücün verildiği 6000 devirlere sabitleyerekte maximum gücün sürekli verilmesine katkıda bulunur.
Hatta FB7lerde FC5lerin 100 kg. daha ağır olmasına rağmen daha seri olmasını sağlayanda bence CVT şanzıman.
Arkadaşın FC5inde ufak yokuş denemelerinde FB7 vites değiştirdiğim anda tıkanırken FC5 CVT sayesinden sürekli yüksek devirde kalabildiği için hızlanmasını koruyabiliyordu (y)
Yanlış Biliyorsunuz, Düzelteyim Pedalın Sonundaki kick-down butonu Civic Hatchbacklerde mevcut ancak FC5 Sedan (Eco yada Rs Farketmez ) Bulunmuyor. Sadece FK7 Civic HB'lerde Mevcut. Yeni Dizelleri kullanmadığım için bilemiyorum belki onlarda da mevcut olabilir, Bilen katkıda bulunsun. Bu kickdown butonu gerçekten nimet bizim Hbler için. Kickdown butonuna basmadan dipgaz yaparsanız araç 4.000 devri geçmeden usulca hızlanıyor drive modda buda yakıt olarak avantaj olarak bize geri dönüyor ama ben çok fazla güce ihtiyacım var diyip o butonu da ezerseniz işte o zaman araç tam bir typer haline geliyor ve zıpkın gibi uzuyor. Tabi üstünde mevcut olan primacy 3 lastikler ile dipgaz yapmak biraz sakıncalı. Bu araç için bu lastikler gücü yola aktaramıyor sara sara kalkmak zorunda kalıyoruz. Eco Lpg olanlarda ve RS FC5 kasa olan civicler kickdown switch yok onda haklısınz.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Yanlış Biliyorsunuz, Düzelteyim Pedalın Sonundaki kick-down butonu Civic Hatchbacklerde mevcut ancak FC5 Sedan (Eco yada Rs Farketmez ) Bulunmuyor. Sadece FK7 Civic HB'lerde Mevcut. Yeni Dizelleri kullanmadığım için bilemiyorum belki onlarda da mevcut olabilir, Bilen katkıda bulunsun. Bu kickdown butonu gerçekten nimet bizim Hbler için. Kickdown butonuna basmadan dipgaz yaparsanız araç 4.000 devri geçmeden usulca hızlanıyor drive modda buda yakıt olarak avantaj olarak bize geri dönüyor ama ben çok fazla güce ihtiyacım var diyip o butonu da ezerseniz işte o zaman araç tam bir typer haline geliyor ve zıpkın gibi uzuyor. Tabi üstünde mevcut olan primacy 3 lastikler ile dipgaz yapmak biraz sakıncalı. Bu araç için bu lastikler gücü yola aktaramıyor sara sara kalkmak zorunda kalıyoruz. Eco Lpg olanlarda ve RS FC5 kasa olan civicler kickdown switch yok onda haklısınz.
Bende öğrenmiş oldum :) ifademi de düzelttim (y)
 
Katılım
27 Haz 2019
Mesajlar
77
Tepki puanı
52
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
Arkadaşlar süper bir CVT Kullanım inceliklerini gördüm tam aradığım video galiba Ayışığı yetkili servisi çekmiş
Aradığım cevap 3:45 konuya giriş ise 2:45


Umarım benim gibi bunu öğrenmek isteyenler için faydalı olmuştur
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
cvt şanzıman? HB civic in 182 beygiri ile evden işe giderken işten eve gelirken 1200-1300 devirlerde titreşimsiz 40-50-60km hızlarda tıkır tıkır gidiyor hızlanma da şehir içi şartlara göre fena değil ama gaza çok basınca fena patinaj yapıyor:) Fazla kick down yapamıyorum o sebeple, ön lastiklerim ve VSA sebebiyle fren balatalarım ciddi yıpranıyor.

50-60km hızlarda giderken gazı butona kadar kökleyip butona basmadan kick down u devreye sokmadan gaza basarsanız 3000-4000 devirlerde yürüyor 80-90-100 gidiyor 200 e kadar görür sıkıntı yok. Kick down çok fena yapıyor. 40-50km hızda giderken kick down yapıp patinaj yaptığını ve direksiyonla cebelleşip düz yolda sağa sola kaçmasını toparlamak zorunda kaldığımı iyi biliyorum. Yol bozuksa birde gelen sesler falan hoş olmuyor, ama otobanda sıkıntı yok.

Evet bu lastikler bu arabaya bazen yetmiyor:( fabrika çıkışı michelin prymacy 3 takılı, keşke HB civic te de FC5 ler gibi bridgestone turanza yada er300 olsaydı bridgestone ile çok güzel anılarım var. Arabamın üzerindeki lastikler kötü işte.

1.6 125hp lik civic in CVT mevzusu böyle değildir atmosferik makina mecbur devir çevirecek, bunda sıkıntı olacağını zannetmiyorum. Turbolu kadar benzin yakmazda zaten, ondan da korku olmamalı.

gaz pedalına birden hızlıca basmak kötü, orada hızlanmada bir gecikme oluyor motor bocalıyor vtec kurs büyütecek enjektör benzini basmadan önce manifolttan gelen havayı ölçecek cvt vites mi küçültsün yoksa motor devrini mi beklesin falan diye gecikme doğal bir durum problem değil yani o sebeple yedire yedire gazı köklemek daha iyi hızlandırıyor motorun ve cvt şanzımanın kafası karışmıyor.

Yakıt tasarrufu yapmak isteyenler multimedya da navigasyon içerisinde Eco Route diye bir uygulama var onu çalıştırıp 100 üzerinden yüksek puanlar almaya çalışabilirler frenleme ve genel sürüş puanı veriyor ayrı ayrı ve ekonomik sürüş için telemetri grafiği var, benim en yüksek puanım 100 üzerinden 55:) ve 55 puan aldığım zaman 10 litre ortalama ile gittiğim yolu 8.5 litre ortalama ile gitmeyi başardım:)
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Benim 2017 hb de yanlış hatırlamıyorsam pedalın altında düğme yoktu sanırım
Sadece gaz pedalı iki kademeli.


SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
civic lerin otomatiklerinde kickdown butonu sert oluyor gaza dibine kadar kuvvetlice iyice basın, butonu bulacaksınız:) bir hyundai de yada volkswagen de buton yapısı öyle değil kick down düğmesi yumuşak oluyor gaza sonuna kadar bastırınca düğme hemen hissediliyor.

işyerinden bir ustabaşına civic önerdim 25000 lirası vardı gitti 2017 yılının başında otomatik vites EK8 kasa aldı sonra bir sürü dua etti bana 99 model araba bu kadar mı sorunsuz olur yolda dümdüz ok gibi gidiyor falan filan ama dedi rampa çıkamıyorum bu arabayla ne biçim 1.6 motor bu dedi otomatik vites mi kasıyor acaba diyordu, sonra arabayı aldıktan bir ay sonra kick down butonunu yeni keşfetmiş:) dedi ki gaz pedalının altında düğme varmış ya:) eee dedik, ona basınca vıırrrooowww devir saati fırlıyor rokete takıyor uçuyor makina:) demişti

tabi öncesinde 2001 model megane a biniyordu bu arkadaş:) 12 yaşında megane ın bozulmadık ne ECU beyni kalmıştı ne ön takımı ne egzantrik sensörü devir saati bilmemne alayı arızalıydı.

gaz pedalını iki kademeliymiş gibi hissettiren şey yavaş hızda giderken belli bir gaz pedalı pozisyonundan sonra motor devri yeteri çabuklukta artamadığı sadece motor gücüyle aynı viteste çabuk hızlanamadığı için vites yükseltmeyi bırakıp artık vitesi küçültmeye başlamasından kaynaklı bir hissiyat başka birşey değil aslında:) bütün otomatikler gaza az basınca yavaş yavaş vites büyüte büyüte gider, 40-50km hızda giderken 2-3mm basılan gaza birden 3-4cm basınca gaz pedalı dibi görmese bile çabuk hızlansın diye vitesi küçültür gazı aniden keserseniz kompresyona bindirir yüksek devir küçük viteste kalır, aniden hızlanıp gazı yavaş yavaş keserseniz akışa geçer boş vitese takmış gibi rahatlatır kendini çünki o esnada en büyük vitese kadar takar. tam otomatikler CVT ve planet dişli sistemler böyle ama DSG EDC gibi sistemler böyle değil.
 
Geri
Üst