j c K
0
D drive sürüş / S Sport Spor mod.
Bu iki modu birbirinden ayıran şey, yazılım komutları. Genelde S mod daha yüksek devirlerde vites atmak üzerine tasarlanmıştır. Yani bu iki mod aslında aynı işlevi görür. Sadece araca hangi devirlerde vites atılması gerektiğini komut etmiş oluyorsunuz. Tabi S mod'da manuel müdahaleyi bekliyor bazı araçlar. Şİmdi bir önceki kasaya istinaden söylüyorum. D moddan S moda atınca aslında hiç bir değişiklik olmuyor kavramada. Sadece devir aralıklarının oranlarını değiştirmiş oluyorsunuz. Arabaya ne bir HP katıyor ne de bir Nm katıyor. Bu nedenle yürüyen mekanizmada herhangi bir değişiklik olmadığı için bu iki mod arasında geçiş yapmak motora ya da şanzımana zarar vermez. Vermemeli. Mantık olarak vermemesi gerekli
Kaldı ki zarar verecek olsa mandalsız geçmemesi gerekirdi.
Mesela benim gözlemlediğim kadarıyla D mod'dan S mod'a alınca, vites kulakçıklarına dokunmazdığınızda yine kendisi karar veriyor vites geçişlerine. Siz eğer ki S Mod'da manuel bir müdahalede bulunursanız kulakçıklardan, o zaman araç sizin verdiğiniz direktiflere uymaya çalışıyor.
Ayrıca bana kalırsa bizim araçlarda S mod ile D mod arasında öyle kaydadeğer bir fark yok. S'ye alınca araba uçmuyor. Zira gazı köklerseniz S'de olsa D'de olsa araba zaten devir çevirilmek istendiğini anlıyor. İşte S mod'da biraz daha sürücüye bırakılmış vites geçişleri biraz daha manuel hissiyatı verilmiş oluyor. Olmasa birşey kaybetmeyiz. Zaten önceki aracımda 5 yılda 10 kere kullanmamışımdır.
Bu iki modu birbirinden ayıran şey, yazılım komutları. Genelde S mod daha yüksek devirlerde vites atmak üzerine tasarlanmıştır. Yani bu iki mod aslında aynı işlevi görür. Sadece araca hangi devirlerde vites atılması gerektiğini komut etmiş oluyorsunuz. Tabi S mod'da manuel müdahaleyi bekliyor bazı araçlar. Şİmdi bir önceki kasaya istinaden söylüyorum. D moddan S moda atınca aslında hiç bir değişiklik olmuyor kavramada. Sadece devir aralıklarının oranlarını değiştirmiş oluyorsunuz. Arabaya ne bir HP katıyor ne de bir Nm katıyor. Bu nedenle yürüyen mekanizmada herhangi bir değişiklik olmadığı için bu iki mod arasında geçiş yapmak motora ya da şanzımana zarar vermez. Vermemeli. Mantık olarak vermemesi gerekli

Mesela benim gözlemlediğim kadarıyla D mod'dan S mod'a alınca, vites kulakçıklarına dokunmazdığınızda yine kendisi karar veriyor vites geçişlerine. Siz eğer ki S Mod'da manuel bir müdahalede bulunursanız kulakçıklardan, o zaman araç sizin verdiğiniz direktiflere uymaya çalışıyor.
Ayrıca bana kalırsa bizim araçlarda S mod ile D mod arasında öyle kaydadeğer bir fark yok. S'ye alınca araba uçmuyor. Zira gazı köklerseniz S'de olsa D'de olsa araba zaten devir çevirilmek istendiğini anlıyor. İşte S mod'da biraz daha sürücüye bırakılmış vites geçişleri biraz daha manuel hissiyatı verilmiş oluyor. Olmasa birşey kaybetmeyiz. Zaten önceki aracımda 5 yılda 10 kere kullanmamışımdır.