Güzel hazırlanmış bir yazı, hatırlatma olarak özellikle bugünlerde okunması gerekli. Her ne kadar kar-buz konusunda tecrübeli olsamda büyük bir iştahla okudum. Yazandan Allah razı olsun.
Düzeltme yapılması gereken bir yer var, 4. maddede "Kışlık lastiklerinizi normal ölçüsünden 1 bar veya 2 bar eksik basın." cümlesi hatalı. Lastik basınçları normal ölçüde olmalıdır. Sebebi; normal ölçüdeki lastik basıncında lastikler yere maksimum düzeyde basar yani deseni tam bir şekilde görürsünüz. Eğer eksik yada fazla basarsanız ki diyelim fazla bastınız, o vakit lastikler yere düz değil "v" şeklinde basar. Yani yere iletilen basınç lastiğin yere tutunma yüzeyi düştüğü için artar. Bu sebeple aracınızın yola tutunması bir hayli azalır. Bu meseleden bahsedilmesi güzel, ben sadece açıklık getirdim. Gel gelelim az basarsak ne olur? sorusuna. O vakit, yerde "w" gibi bir iz bırakırsınız. lastiğin orta noktaları yere temas etmez, yanal yüzeyler yere tutunur. Yine alan azaldığı için basınç artar. Ne yapmamız gereken husus ise; üretici firmanın bize vermiş olduğu basınç değerlerinden şaşmamalıyız.
Düzeltme yapılması gereken bir yer var, 4. maddede "Kışlık lastiklerinizi normal ölçüsünden 1 bar veya 2 bar eksik basın." cümlesi hatalı. Lastik basınçları normal ölçüde olmalıdır. Sebebi; normal ölçüdeki lastik basıncında lastikler yere maksimum düzeyde basar yani deseni tam bir şekilde görürsünüz. Eğer eksik yada fazla basarsanız ki diyelim fazla bastınız, o vakit lastikler yere düz değil "v" şeklinde basar. Yani yere iletilen basınç lastiğin yere tutunma yüzeyi düştüğü için artar. Bu sebeple aracınızın yola tutunması bir hayli azalır. Bu meseleden bahsedilmesi güzel, ben sadece açıklık getirdim. Gel gelelim az basarsak ne olur? sorusuna. O vakit, yerde "w" gibi bir iz bırakırsınız. lastiğin orta noktaları yere temas etmez, yanal yüzeyler yere tutunur. Yine alan azaldığı için basınç artar. Ne yapmamız gereken husus ise; üretici firmanın bize vermiş olduğu basınç değerlerinden şaşmamalıyız.