kitapçıkta belirtilen yağ hangisi

Katılım
1 May 2018
Mesajlar
188
Tepki puanı
55
Konum
Civic
Aracınız
Civic FC5 2018
merhaba;
kullanım kitapçığında
*Orijinal honda motor yağı
*ACEA A3/B3
*ACEA A5/B5

özelliklerinde yağ kullanın diyor ama ben baktığımda bu özelliklerde 0 w 20 yağ bulamadım. kendim bakımda motul 0 20 yağ kullandım ama onda da yazmıyor bu özellikler.
ACEA A3/B3 ACEA A5/B5 bu şartları sağlayan 0 20 yağ var mı?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,660
Çözümler
6
Tepki puanı
8,722
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
@İsmail Beşiroğlu hocam daha önceden yazıldı diye hatırlıyorumda bulamadım. Motulun kullandığı test ile kılavuzdaki test sınıflandırması aynı değil. Buda kullanıcıları şüpheye düşürüyor. Bunların tanımlarını birleştiren ortak bir tablo var mı?
Mesela 0w20 API SERVICE SP-RC / ILSAC GF-6A standartlarında tanıtıyor.

Genel bir tanımda yapalım.

API (İngilizce - Amerikan Petrol Enstitüsü'nden) - Amerikan Petrol Enstitüsü;

• ACEA (fr. - Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) - Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği;

• ILSAC (İngilizce - Uluslararası Yağlayıcı Standartlaştırma ve Onay Komitesi'nden) - Uluslararası Yağlayıcıların Standartlaştırılması ve Onaylanması Komitesi;

• AAE (veya rus. - AAI) - Rusya Otomotiv Mühendisleri Birliği.


Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
merhaba;
kullanım kitapçığında
*Orijinal honda motor yağı
*ACEA A3/B3
*ACEA A5/B5

özelliklerinde yağ kullanın diyor ama ben baktığımda bu özelliklerde 0 w 20 yağ bulamadım. kendim bakımda motul 0 20 yağ kullandım ama onda da yazmıyor bu özellikler.
ACEA A3/B3 ACEA A5/B5 bu şartları sağlayan 0 20 yağ var mı?
Kitapçıktaki bilgiler biraz kafa karıştırabiliyor. 0w20 a5 yağ yok. A3 yağlar da genelde 5w40 veya 0w40 viskozitelerde ancak Shell helix ultra 5w30 bulabilirsiniz yine a3 şartnameli...honda motor oil rec2.png
honda motor oil rec.png

"Tabloda gösterildiği gibi, bir Orijinal Honda Motor Yağı veya ortam sıcaklığı için uygun viskoziteli bir motor yağı kullanınız. 0W-20 yağı daha az yakıt kullanmaya yardımcı olması için formüle edilmiştir. Eğer 0W-20 yoksa, 5W-30 veya 0W-30 kullanınız " deniyor.
Yani 0w20 yağ bulamazsanız kullanacağınız viskoziteler 0w30 ve 5w30 olmalı diyor ve bu viskozitelerdeki ACEA a3 veya A5 aranmalı diyor. 0w20'de a3 ve a5 yok. C5 bulabilirsiniz. Eskiden A1 vardı, o kaldırıldı c5 var artık. Bu şartnamaler için gerekli içerikleri google'dan araştırabilirsiniz ben kısa bir bilgi vereyim okuyanlar da faydalansın:

Temelde 150 derecedeki yağ film tabakasının kalınlığına bağlı olarak (HTHS parametresi) bu adlandırmalar veriliyor. Bu parametre yüksek olduğunda daha iyi bir koruma sağlarken, daha fazla yakıt tüketimine de sebep olmakta (. 0w20 yağlar genelde hths 2.6 mPa.s iken acea a5 2.9 - 3.5, acea a3'ler ise 3.5'tan büyük olmak zorunda. Bunun yanında bir de API SM ve üstü bir kalitede olmasının iyi olacağı yönünde. Bu API SN ve SM vs. de daha çok TBN parametresien bakar, TBN'de total baz sayısının kısaltılmışı... TBN arttıkça yağın asitide olma süresi uzar bu da uzun ömürlü bir koruma demektir. Ancak bu TBN'yi arttırmak için yağa konulan katkılar kül oranını arttırır. Bu da Ash sulphate (Sülfatlanmış kül) olarak geçer datasheetlerde. Bunun artması pistonlardaki karbon birikimini, motor içlerindeki bir nevi balçıklaşmayı (Sludge diye geçer çamur da diyen var) arttırır. İşte bu kül oranı API'yi etkiler, iyiden kötüye doğru sıralarsak SP - SN - SM - SL en çok kirlenmeye doğru olan sıralama da budur. Ben SL takılıyorum bu aralar ? Bu kül oranı yüksek yağlara (%1 üstü) Full SAPs yağlar denir. Bunun bir tık altı midsaps, en azı da low Saps'tır. Saps sülfatlanmış kül anlamında (fosfor, sülfür)...

API'deki Bu değerler LPG'li araçlar için sıkıntı yaratmaz çünkü yakıtın yanması sonucunda ortaya pek karbon artıkları çıkmaz dizeldeki gibi. Dizel araçlarda yakıt yandığında açığa çıkan kül, kurum, sülfürik asit gibi bileşikler ile yağdaki yüksek kül oranı ile birlikte dpf filtresini tıkanmasına sebep olabilir. Bunun için low saps veya midsaps yağlar yapılır, bunların da tbn daha düşüktür. Bundan sonrası dizelleri ilgilendirir aracınız dizelse devam ederdim ancak bu noktada kritik problem de şu olabiliyor bizim lpg'li veya benzinli araçlarda: Araç yağ yakarsa katalizör tıkanır mı ? Bunun için de üreticiler genelde midsaps yağları önerir lpg araç kullanıcılarına. Bu bağlamda Motul 0w20 eco lite, ve 5w30 Eco lite bizim araçlar için ideal yağlardandır. Acea A1'dir 0w20, 5w30 eco lite ise A5'tir aslında ancak TBN 8.5 midsaps olduğu için bu şartnameyi sağlayamamıştır.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Geri
Üst