Civic FB7 Klima açıkken rölanti düşmesi

mb01

0
Katılım
11 May 2018
Mesajlar
51
Tepki puanı
15
Konum
Adana
Arkadaşlar Merhaba
2015 fb7 aracımda rölantide klima açıkken devir 400-500'e kadar düşüyor sonra tekrar 800 e çıkıyor Benzin-lpg farketmekzinin bu durum oluyor.
Subap ayarı yapıldı (10 km önce)
Boğaz kelebeği temizlendi
Buji yeni takıldı (Sılzkr7c11ds serviste takıldı sahte olma ihtimali yok)
Hava filtre borusunda yırtık yok kontrol ettirdim
Maf veya egr den yapabilirmi? Yada klima gazı azalmışsa yaparmı aynı hatayı?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam teşekkürler katkınız için. Aynı bendeki gibi devir düştüğünde titreme de hissettiniz mi peki? Hadi sizinkinin bakımı yaklaşmış filtrelerin kirlilik durumu etkiliyor filan desek ama benimkinin bakımları geçen ay yapıldı şu an şükür bir eksiği yok yani. Önümüzdeki haftalarda Antalya taraflarına tatile gideceğim dediğinizden yola çıkarsak o durumu yaşamamam gerekiyor ama ne yalan söyleyim umudum yok :) umarım yanılırım, bakalım.
Hocam evet rampada titreme net şekilde hissediliyor.
Antalya'da bulabilirseniz serin bir havada aracı bir süre gözlemlemeye çalışın, bende hemen degil birkac gün sonra bu durumun geliştiğini farkettim.
 

mb01

0
Katılım
11 May 2018
Mesajlar
51
Tepki puanı
15
Konum
Adana
Bu konuya katkı amaçlı yazıyorum, şu anda güneydoğu tarafında gezideyim, aracı çok fazla tozlu ve sıcak ortamda (ortalama 35 üstü sıcaklık) kullanıyorum, bakım zamanina da 2000km civarı kaldı yani filtreler eminim kirlidir ve mecburen klimayı her firsatta açıyorum.
Normalde Mersin-Adana'da iken yani deniz seviyesi ortamda klima rolantiyi hiçbir sekilde etkilemezken burada rampada park manevrasi yaparken @efsane190789 hocamın belirttigi etkileme bende de başladı. Klimayı her açtığımda direk kompresör yüklenmeye başlıyor ve klima fanı da çalışıyor.

Bu rolantinin etkilenmesinde şöyle bir düşüncem var,
- Aracın bulunduğu yükseklik
- Ortam sıcaklığı
- Ortamdaki toza bağlı hava filtresinin kirliligi,
gibi faktörler birleşince atmosferik motorlu araçlar ideal yoğunlukta-özellikte hava ile beslenemedikleri için özellikle rolanti gibi koşullarda hissedilir güç kaybı yaşıyor, turbo motorlular bunu telafi edebiliyor ama bizim düşük hacimli atmosferik motorlarda hissedilir güç kaybı oluşuyor. Bu düşüncemi her kışa girişte soğuk havalar başladığında aracın özellikle yokuş performansinin hissedilir şekilde artması da destekliyor diyebilirim.
Aynen öyle sıcaklık belirleyici etken. Adana da benim araç daha çok bayılıyordu. Şuan Bursadayım sıkışık trafikte daha çok bayılıyor araç. Kışın klimayı açınca rölanti milim oynamıyor. Ame enteresan olan akü ktup başı söküp takınca bir müddet düzeliyor?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Tatilden geri döndük ve aracın bakımını da yaptırdım, denemek için ışıklarda klima aç-kapa yapıyorum ve rolanti yine eskisi gibi klimanın açılması ile etkilenmiyor diyebilirim :)

Ek olarak tatildeyken yolda LPG bittiği için bir süre benzinle kullandım ve daha önce bahsettiğim havanın çok sıcak olması ve yüksek rakımda olmama rağmen benzindeyken rolantide klima aç-kapa yaptığımda rolantide hiçbir oynama yoktu, ama aracı LPGye alınca rolantide hissedilir bir titreşim başlıyordu, bunu da eklemek istedim.
Ayrıca aracın düşük devirde sürüşü benzinde LPGye göre cidden akıcıydı, LPG kesinlikle düşük devirde çekişi olumsuz etkiliyor.

Şu anki düşüncem rolantide zaten düşük seviyede olan motor gücü LPG ve ideal olmayan hava sıcaklığı-hava yoğunluğu nedeniyle daha da düştüğü için motorda rolanti dengesizliğine neden oluyor ve motor bunu bir şekilde hallediyor ama yan etkilerini titreşim ve rolantide dengesizlik olarak gözlemliyoruz.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Aynen öyle sıcaklık belirleyici etken. Adana da benim araç daha çok bayılıyordu. Şuan Bursadayım sıkışık trafikte daha çok bayılıyor araç. Kışın klimayı açınca rölanti milim oynamıyor. Ame enteresan olan akü ktup başı söküp takınca bir müddet düzeliyor?
Kutup başı sök tak olunca muhtemelen motor kendince daha emniyetli ama tüketimi yüksek bir motor haritasını kullanıyor düşüncesindeyim, aracı biraz kullanınca tekrardan ideal haritayı kullanmaya çalışıyor ve bu rolanti etkilenmesi tekrardan başlıyor muhtemelen.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,701
Çözümler
7
Tepki puanı
8,760
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Tatilden geri döndük ve aracın bakımını da yaptırdım, denemek için ışıklarda klima aç-kapa yapıyorum ve rolanti yine eskisi gibi klimanın açılması ile etkilenmiyor diyebilirim :)

Ek olarak tatildeyken yolda LPG bittiği için bir süre benzinle kullandım ve daha önce bahsettiğim havanın çok sıcak olması ve yüksek rakımda olmama rağmen benzindeyken rolantide klima aç-kapa yaptığımda rolantide hiçbir oynama yoktu, ama aracı LPGye alınca rolantide hissedilir bir titreşim başlıyordu, bunu da eklemek istedim.
Ayrıca aracın düşük devirde sürüşü benzinde LPGye göre cidden akıcıydı, LPG kesinlikle düşük devirde çekişi olumsuz etkiliyor.

Şu anki düşüncem rolantide zaten düşük seviyede olan motor gücü LPG ve ideal olmayan hava sıcaklığı-hava yoğunluğu nedeniyle daha da düştüğü için motorda rolanti dengesizliğine neden oluyor ve motor bunu bir şekilde hallediyor ama yan etkilerini titreşim ve rolantide dengesizlik olarak gözlemliyoruz.

Hocam araç benzinde iken oksijen sensörlerinden bilgi alarak daima yakıt haritasını düzeltme yapabilir. Ama Lpg'de yaptığın ayar ile her yerde aynı ayarda gider. Oksijen sensörleri yakıt oranını gösterir. Aslında titreme dalgalanma anında anlık Stft değerleri nerede geziyor bakmak lazım. Ama lpg enjektörlerine müdahale edemez.
Lpg alt devirde yanıcı özelliği daha düşüktür. Bu yüzden ateşleme iyi olmalı. Benzin malum hemen tutuşur. Benim yaşadığım şehir içinde yoğun trafikte oksijen azalıyor, emme ıssı müthiş artıyor o da zengin karışıma neden oluyor. Bazen rölantiyi bulur iken dalganır bazen çat diye rölantiyi yakalar. Sonra gıdım oynamaz. Normalde Klima çalışınca ecu yakıt miktarını arttırmalı.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,701
Çözümler
7
Tepki puanı
8,760
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Kutup başı sök tak olunca muhtemelen motor kendince daha emniyetli ama tüketimi yüksek bir motor haritasını kullanıyor düşüncesindeyim, aracı biraz kullanınca tekrardan ideal haritayı kullanmaya çalışıyor ve bu rolanti etkilenmesi tekrardan başlıyor muhtemelen.
Kutup başı basit bir resetleme olayıdır. Resetten sonra oksijen sensörüleri hemen devreye girmez. Bu arada araç açık dolaşımda gezer. Bu yüzden problem hissedilmiyordur.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Kutup başı basit bir resetleme olayıdır. Resetten sonra oksijen sensörüleri hemen devreye girmez. Bu arada araç açık dolaşımda gezer. Bu yüzden problem hissedilmiyordur.
Bu bilgiyi yeni öğrendim, teşekkürler hocam :)
 

mb01

0
Katılım
11 May 2018
Mesajlar
51
Tepki puanı
15
Konum
Adana
Mrb arkadaşlar benim sorunum hala devam ediyor. Face de falan forumlarda bu sorunu yaşayan birçok kişi var. Gergi kütüğü değişimi ile bu sorunu çözdüğünü iddia eden var. Alakası olabilir mi gergiyle?
 
Geri
Üst