Civic ES7 Klima Fan Kademelerinin Yakita Etkisi

Katılım
23 Şub 2020
Mesajlar
262
Tepki puanı
193
Konum
Çorum
Aracınız
Civic ES7 2003
İç sirkülasyon konusunda benim de kafama takılan bir soru var
Klima iç sirkülasyonda mi daha güzel soğutur dışardan gelen hava ile mi.
Benim farkettiğim arac yerinde sabit dururken pek fazla sogutmuyor. Hareket halinde iken daha güzel soğutuyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
İç sirkülasyon konusunda benim de kafama takılan bir soru var
Klima iç sirkülasyonda mi daha güzel soğutur dışardan gelen hava ile mi.
Benim farkettiğim arac yerinde sabit dururken pek fazla sogutmuyor. Hareket halinde iken daha güzel soğutuyor.
Dış sirkülasyon kabindeki rutubeti nemi atmak için kullanılır, ayrıca dışarda hava 33-35ºC ise dışardan bu kadar sıcak havayı çekerek kabini 20-22 ºC lere getirmeniz hem klima sistemi açısından hem otomobil açısından büyük sıkıntıdır bu yüzden dışarısı çok sıcak ise klima evaporatörü buz gibi olsa da dışardan aldığı bu çok sıcak havayı hızlıca soğutamaz, dışarısı çok sıcak iken hızlı ve yeterli soğutma için iç sirkülasyon tercih edilmeli ancak uzun süre iç sirkülasyon kullanmak kabinde bakteri oluşmasına sebep olur ve hava kalitesini olumsuz etkiler uyku yapar. Böyle hallerde ara sıra dış sirkülasyon açılabilir.

Ancak dış hava sıcaklığı 25-26 derecelerde ise kabin sıcaklığını 20-23 dereceye getirmek için sürekli olarak dış sirkülasyon kullanılabilir. Aradaki ısı farkı fazla olmadığı için klima yeterli soğutma gücünü sağlayacaktır. Dış hava sirkülasyonu ile sürüşte önünüzde siyah duman atan dizel araç veya duman ve kötü koku yayan yol şartlarıyla karşılaştığınızda araç içerisine kötü hava girmeden evvel dış sirkülasyondan iç sirkülasyona geçmeniz iyi olur.

Ön camın içten oluşan buğusunu hızlı biçimde gidermek için sıcaklıktan bağımsız olarak sıcak yada soğuk ayar farketmeksizin klima kompresörünü aktif etmek ile beraber her daim dış hava sirkülasyonu kullanmak gerekir.

Klimayı otomobil hızlı hareket halinde iken kullanmak elbette daha iyi soğutma sağlar çünki motor kaputu altında ön ızgara arkasında kalan dış klima radyatörü önden gelen hava akımı ile daha güzel soğutulur mantıken gazların genleşmeye bağlı dış ortamdan ısı çekmesi ilkesiyle çalışan klima sisteminde bir radyatör ısınırken öbürü soğur, yavaş hızlarda sürüşte ve otomobil durduğu yerde kaput altındaki dış peteğin klima fanı ne kadar çalışsa çalışsın ısınan dış peteğin sıcağını çok iyi bertaraf edemez, 60km üzerine çıkarsanız motorun klima radyatör peteği aerodinamik etkiler ile karşıdan hava alarak çok daha iyi soğur. Neticede klima soğutma verimi ve sistemin ömrü artar.

Motorun hararet yapmasına sebep olan durumlarda klimanın kapatılması önerilir çünki dış klima radyatörü motor kaputu içinde ekstra ısı kaynağı oluşturur.

Güneş altında yatan arabada motoru çalıştırdıktan sonra klimayı çalıştırıp camları kapalı tutmayın sıcak havanın dışarı çıkması için dört camı yarım biçimde indirin sonra ön camları kapatın yola çıktıktan 1-2 dakika sonra arka camları da kapatın. Sıcak hava gidecek yer bulsun. Sıcak hava yükselir soğuk hava alçalır camları yarım indirmek sıcak havayı dışarı atmaya yardımcı olur. Sonrasında bütün camlar kapalı olacak.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
şehir içi sürüşte 180 derecelik U dönüşlerinden sonra veya dik yokuş tırmandıktan sonra otomatik kliması olan otomobillerde klima fanı kısa süreli hızlanıp bir süre sonra yavaşlıyor, Coriolis efekti sebebiyle kabin içindeki dış etkilerden bağımsız olan hava kütlesi otomobille beraber dönmüyor yer çekimi etkisi ile ön koltuktaki sıcaklık arkaya arka kabindeki sıcaklık ön tarafa geçer, kabin termostatı bu ısı değişiminden etkilenir ve fan hızını değiştirebilir sürücü koltuğundan iç sıcaklığın anlık olarak değiştiği hissedilir. Klimada sıkıntı var kabin fanı durduk yere hızlanıp yavaşlıyor diye endişe etmeyin:)
 
Geri
Üst