Civic ES7 Klima Fan Kademelerinin Yakita Etkisi

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,673
Çözümler
2
Tepki puanı
2,969
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Fan hızı için ekstra guc ekstra enerjı ve ekstra yakıt tüketimi diye dusunuyorum ? Fan hızı neden etkılemıyor

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Fanın motora direkt olarak mekanik bir bağlantısı olmadığı için yakıtada bir etkisi olmaz. Ancak şunu diyebilirim; fan hızlanınca ekstra elektrik tükettiği için alternatöre de ekstra yük biner. Ama bu yük yakıta 0,000~ bilmem kaç kuruş etki ettiği için yakıtı etkilemez diyebiliriz. Zaten yakıta direkt etkisi olsa, araç stop halde iken fanı açamayız değil mi? Açabilsek bile yakıt tüketmesi gerekmez mi?
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,673
Çözümler
2
Tepki puanı
2,969
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Klima 16°C ve fan en üst kademede çalışırken ECO modunu açtığımda fan hızını düşürüyor.

Fan hızı yakıtı etkilemiyorsa neden böyle birşey yapmışlar anlam veremedim

????-???-??????
????-??? ?-????-?????
????-???-????? ???????
Hocam eco modu olayını bende denedim ama benim aracımda en düşük sıcaklıkta econ modunu açsam dahi fan hızında herhangi bir değişiklik olmuyor. Fotoda econ mod ve klima açık bir şekilde seyrederken fan hızıda max seviyede kalıyor. IMG_20200707_073747.jpg
 
Katılım
16 Kas 2016
Mesajlar
903
Tepki puanı
1,391
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
Hocam eco modu olayını bende denedim ama benim aracımda en düşük sıcaklıkta econ modunu açsam dahi fan hızında herhangi bir değişiklik olmuyor. Fotoda econ mod ve klima açık bir şekilde seyrederken fan hızıda max seviyede kalıyor. Ekli dosyayı görüntüle 260421
Hocam göstergede bende de aynı kalıyor.

Elinizi menfezin önüne koyduğunuzda kıstığını bariz hissediyorsunuz :)

????-???-??????
????-??? ?-????-?????
????-???-????? ???????
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Klima kompresörü kavraması A/C komutu sürekli açık olsa bile belli zamanlarda yeterli soğutmaya ulaşınca bırakıp soğutma gerektiğinde tekrardan kavrayıp kasnaktan güç çekebilir ama her otomobilde bu düzenek aynı değildir mesela bazı marka ve modellerde klima çok soğuk ayarlandığı zaman kavrama tetiklemesi ile kompresör daha sık devreye girer daha uzun süre çalışır, eğer klima daha kısık ayarlanırsa kompresör kavraması daha uzun süre boşta beklemede kalır kavrama daha az devreye girer ve kompresör daha az çalışır, bu sistem evaporatör üzerindeki sıcaklık sensöründen aldığı ısı bilgisi ile kavramayı kara düzen olarak aç kapa aç kapa yapar ve klima kompresörü bu şekilde devreye girip çıkan genellikle eski model klimalı araçlar vardır, ama FC kasa Civic te kompresörün nedense durduğunu daha göremedim,

ancak o şekilde olursa klima ayarı yakıt tüketimine etki eder,

blower kabin fanının çektiği akım şarj dinamosuna biner kabin fanı yüksek hızda yada düşük hızda aynı voltajı çekmez ancak gelen elektrik şarj dinamosundan haliyle kayışa bağlı ve motordan güç çeker ama bu güç kaybı değerleri genellikle önemsizdir.

Bu durumda klima sadece kompresörden değilde radyatördeki fan ve kabin fanı ile şarj dinamosundan güç çeker, şarj dinamosundan çekilen akım arttıkça onu döndürmek için daha fazla motor gücü gerekir, birde klima açtığınızda kabin evaporatör peteği soğurken kaput altındaki klima dış radyatörü ısınır bu sebeple hava filtresinden çekilen hava kaput altındaki ortamın sıcak olmasından dolayı az bir miktar ısınacaktır IAT yükselir şehirler arası yüksek hızlarda fazla etki etmesede şehir içinde önden rüzgar yemediğiniz zaman bu sıcak hava motor çekişinizi bir miktar düşürür. Kaput altındaki radyatör ve klima fanları kaput altındaki harici petekleri hızlı bir sürüşteki ızgaradan giren rüzgardan istifade ettiğinizde olduğu kadar güzel soğutmaz.

Şehir içi yolculukta sadece cam açılırsa, şehirler arası yolculukta ise sadece klima kullanılırsa yakıttan ve verimlilikten ciddi iyileşme sağlanır.

Motor sıcakken boş viteste deneyebilirsiniz kabin fanını veya elektrikli donanımları açıp kapattığınızda devir saatinde rölantide hafif dalgalanma oluyorsa ve bu dalgalanma ne kadar şiddetliyse o donanımı devreye soktuğunuzda motordan bir şekilde o kadar akım çekiyorsunuzdur.

Klimanın veya şarj dinamosunun yakıt tüketimine ettiği etki sanki böyle kışlık yazlık lastik farkı yada iklim sıcaklık farkları, yol eğimi etkisi, kirli hava filtresi gibi etkilerin yanında çok çok önemsizdir.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,673
Çözümler
2
Tepki puanı
2,969
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Hocam göstergede bende de aynı kalıyor.

Elinizi menfezin önüne koyduğunuzda kıstığını bariz hissediyorsunuz :)

????-???-??????
????-??? ?-????-?????
????-???-????? ???????
Sabah dediğinizi denedim, ancak çok düşük seviyede bir azalma hissettim. Yani çeyrek kademe düşüyor gibi. Hatta bu seviye azalması belki psikolojiktir diye düşünmedim değil ? Yolda giderken asla hissedilmez bu düşüş. Bariz düşüş var dediğiniz için soruyorum, sizin aracınız kaç model? Benim ki 2019 ve bu düşüş yaşanmıyor diyebilirim.
 
Katılım
16 Kas 2016
Mesajlar
903
Tepki puanı
1,391
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
Sabah dediğinizi denedim, ancak çok düşük seviyede bir azalma hissettim. Yani çeyrek kademe düşüyor gibi. Hatta bu seviye azalması belki psikolojiktir diye düşünmedim değil Yolda giderken asla hissedilmez bu düşüş. Bariz düşüş var dediğiniz için soruyorum, sizin aracınız kaç model? Benim ki 2019 ve bu düşüş yaşanmıyor diyebilirim.
2020 Eco Elegance hocam.

Yani fanı 1 kademe kısma değil de yarım kademe kısıyor.
O yüzden bariz hissediliyor dedim.

????-???-??????
????-??? ?-????-?????
????-???-????? ???????
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
560
Tepki puanı
272
Konum
izmir
Aracınız
Peki benim de bir sorum olacak başlık açmayı düşündüm ama açmayacam. İç hava modunun da tasarrufa etki edeceğini düşünüyorum. İçten içe çeviriyor sonuçta.

İçten içe çevirirken es7 kasalarda havayı tekrardan nerden alıyor tam olarak? O alıcının yeri lazım bana temizlik için soruyorum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Peki benim de bir sorum olacak başlık açmayı düşündüm ama açmayacam. İç hava modunun da tasarrufa etki edeceğini düşünüyorum. İçten içe çeviriyor sonuçta.

İçten içe çevirirken es7 kasalarda havayı tekrardan nerden alıyor tam olarak? O alıcının yeri lazım bana temizlik için soruyorum.
İç hava sirkülasyonunu torpido arkasında kabin fan kazanının yakınından bir yerden çeker, göğüs arkasındaki kabin fanı motorunu söküp pervaneyi temizleyebilirsiniz, belli bir yaştan sonra ciddi fayda sağlar, zamanla kullana kullana kabin fanı leş gibi oluyor, eski arabam hyundai idi söküp temizlemiştim, yaprak girmişti tır tır ses yapıyordu. Çoğu otomobilde göğsü komple indirmeye gerek yoktur torpido kapağı arkasından ulaşılabilir. Torpido ve göğüs komple inecek gibiyse uğraşmayın antibakteriyel sprey sıkın sadece.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
560
Tepki puanı
272
Konum
izmir
Aracınız
İç hava sirkülasyonunu torpido arkasında kabin fan kazanının yakınından bir yerden çeker, göğüs arkasındaki kabin fanı motorunu söküp pervaneyi temizleyebilirsiniz, belli bir yaştan sonra ciddi fayda sağlar, zamanla kullana kullana kabin fanı leş gibi oluyor, eski arabam hyundai idi söküp temizlemiştim, yaprak girmişti tır tır ses yapıyordu. Çoğu otomobilde göğsü komple indirmeye gerek yoktur torpido kapağı arkasından ulaşılabilir. Torpido ve göğüs komple inecek gibiyse uğraşmayın antibakteriyel sprey sıkın sadece.
Dezenfektan almış benim kardeşim. Hastanelerde hassas cihazlarda kullanılan bir ürünmüş. Alıcıyı sormamın nedeni, direkt sprey olarak o emiş noktasına sıkmaktı.
 
Geri
Üst