Civic FB7 KOMPLE BAKIM İÇİN NE YAPMAM GEREKİR?

Katılım
8 Ocak 2025
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Mesut kar
Yaş
33
Aracınız
Civic FB7 2015
Arkadaşlar hayırlı günleriniz olsun herkese Merhaba,

2015 Model FB7 Honda Civic mevcut 150.000 Km'de, ben aracı 68.000 Kmde aldım, Manuel aracım için komple yapılması gereken bakımlarda bilgi sahibi olmak istiyorum.
1-Aracım sabahlar rolanti dalganlanmasıda mevcut benzin yada LPG farketmiyor sabahlar motor soğukken iki kullanımdada yapıyor.
2- Şanzuman yağını değiştirmem gerekir mi herkez farklı birşey söylüyor muhtemelen üzerindeki kendi orjinal yağı.
3-Baskı balata ne zaman değişmesi gerekiyor debriyaj biraz yukarıdan kavrıyor.
4-Boğaz kelebeği temizlenmesi gerekiyor mu
5-Triger ne zaman değiştirilmeli.

Bu km'ye kadar normal yağ bakımı harici bişey yapılmadı araç artık sinyal vermeye başladı :) Başka aklıma başka gelen yok sizlerden bakımlar ile alakalı destek istiyorum.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9,131
Çözümler
11
Tepki puanı
9,053
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Merhaba hocam:
1-) Subap ayarı bozukluğu bunu tetikler. (40.000 - 50.000 km.'de bir yapılır.)
2-) Manuel şanzıman yağı 60.000 veya 4 yılda bir değişim olur.
3-) Debriyaj sertleşir, pedal yukarıda kavrar, rampa çıkışlarında gaza bastığında güç gelmez. Daha ilerisi durumda devir yükselir ama hız artmaz. Süresi kullanıma bağlıdır.
4-) Her yağ bakımı veya iki yağ bakımında bir temizlenirse güzel olur. Sonra adaptasyon yapılır.
5-) Triger zincirlidir. Herhangi değişim periyodu yok. Zincir zamanla bolluk yaptığında tıkır tıkır sürtme sesi yapar. O zaman değiştirilir. Tam sentetik kaliteli yağ kullanın.
6-) Bujiler 60.000 kilometre gibi değişir. İridyum Ngk öneririm. Piyasada sahtelerine dikkat edin.
7-) V kayışı kontrol edilebilir.
8- ) Antifriz 10 yıl olmuş. Yenilenebilir.
9-) LPG sistemi kontrol edilebilir.
10-) Ön ve arka alt takım kontrol edilebilir.
11-) Fren hidrolik yağı yenilenebilir.
12-) Disk ve balatalar kontrol edilebilir.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,335
Çözümler
9
Tepki puanı
13,203
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Merhaba hocam:
1-) Subap ayarı bozukluğu bunu tetikler. (40.000 - 50.000 km.'de bir yapılır.)
2-) Manuel şanzıman yağı 60.000 veya 4 yılda bir değişim olur.
3-) Debriyaj sertleşir, pedal yukarıda kavrar, rampa çıkışlarında gaza bastığında güç gelmez. Daha ilerisi durumda devir yükselir ama hız artmaz. Süresi kullanıma bağlıdır.
4-) Her yağ bakımı veya iki yağ bakımında bir temizlenirse güzel olur. Sonra adaptasyon yapılır.
5-) Triger zincirlidir. Herhangi değişim periyodu yok. Zincir zamanla bolluk yaptığında tıkır tıkır sürtme sesi yapar. O zaman değiştirilir. Tam sentetik kaliteli yağ kullanın.
6-) Bujiler 60.000 kilometre gibi değişir. İridyum Ngk öneririm. Piyasada sahtelerine dikkat edin.
7-) V kayışı kontrol edilebilir.
8- ) Antifriz 10 yıl olmuş. Yenilenebilir.
9-) LPG sistemi kontrol edilebilir.
10-) Ön ve arka alt takım kontrol edilebilir.
11-) Fren hidrolik yağı yenilenebilir.
12-) Disk ve balatalar kontrol edilebilir.
Hocam bu yazdığınız detaylar gerçekten kıymetli, elinize sağlık 🙏
 
Katılım
8 Ocak 2025
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Mesut kar
Yaş
33
Aracınız
Civic FB7 2015
Merhaba hocam:
1-) Subap ayarı bozukluğu bunu tetikler. (40.000 - 50.000 km.'de bir yapılır.)
2-) Manuel şanzıman yağı 60.000 veya 4 yılda bir değişim olur.
3-) Debriyaj sertleşir, pedal yukarıda kavrar, rampa çıkışlarında gaza bastığında güç gelmez. Daha ilerisi durumda devir yükselir ama hız artmaz. Süresi kullanıma bağlıdır.
4-) Her yağ bakımı veya iki yağ bakımında bir temizlenirse güzel olur. Sonra adaptasyon yapılır.
5-) Triger zincirlidir. Herhangi değişim periyodu yok. Zincir zamanla bolluk yaptığında tıkır tıkır sürtme sesi yapar. O zaman değiştirilir. Tam sentetik kaliteli yağ kullanın.
6-) Bujiler 60.000 kilometre gibi değişir. İridyum Ngk öneririm. Piyasada sahtelerine dikkat edin.
7-) V kayışı kontrol edilebilir.
8- ) Antifriz 10 yıl olmuş. Yenilenebilir.
9-) LPG sistemi kontrol edilebilir.
10-) Ön ve arka alt takım kontrol edilebilir.
11-) Fren hidrolik yağı yenilenebilir.
12-) Disk ve balatalar kontrol edilebilir.
hocam ilginize teşekkür ederim aracıma subap ayarı yaptım değişimi fark ettim. Hava hortumu yırtıkmış oda değişti kronik bir sorun sanırım. hortumu sökerken boğaz kelebeğinin durumunu gördüm oda temizlik istiyor onu temizletecem istanbulda ikamet ediyorum önereceğiniz biri var mıdır?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9,131
Çözümler
11
Tepki puanı
9,053
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
hocam ilginize teşekkür ederim aracıma subap ayarı yaptım değişimi fark ettim. Hava hortumu yırtıkmış oda değişti kronik bir sorun sanırım. hortumu sökerken boğaz kelebeğinin durumunu gördüm oda temizlik istiyor onu temizletecem istanbulda ikamet ediyorum önereceğiniz biri var mıdır?
Rica ederim. Özel servis için Forumda arama yaparak bulabilirsiniz.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,335
Çözümler
9
Tepki puanı
13,203
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
hocam ilginize teşekkür ederim aracıma subap ayarı yaptım değişimi fark ettim. Hava hortumu yırtıkmış oda değişti kronik bir sorun sanırım. hortumu sökerken boğaz kelebeğinin durumunu gördüm oda temizlik istiyor onu temizletecem istanbulda ikamet ediyorum önereceğiniz biri var mıdır?
Honda sistemine erişim gaz kelebeği sonrası kalibrasyonu yapabilecek bir yer olmalı.
Genelde özel servislerin birçoğunda bu makine var.
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,472
Çözümler
4
Tepki puanı
3,515
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Orjinal cihazla yapılan kalibrasyonun daha iyi sonuç verdiği söyleniyor.

Bulunduğunuz bölgede kalibrasyon yapabilecek cihazı olan biryer yoksa gaz kelebeğine müdahale etmeyin.

Aksi taktirde araç hoplayıp ziplayacak vites geçişleri vuruntulu olacaktır. 😀
 
Katılım
8 Ocak 2025
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Mesut kar
Yaş
33
Aracınız
Civic FB7 2015
Orjinal cihazla yapılan kalibrasyonun daha iyi sonuç verdiği söyleniyor.

Bulunduğunuz bölgede kalibrasyon yapabilecek cihazı olan biryer yoksa gaz kelebeğine müdahale etmeyin.

Aksi taktirde araç hoplayıp ziplayacak vites geçişleri vuruntulu olacaktır. 😀
Teşekkür ederim dikkate alacağım
 
Geri
Üst