Civic FB7 Lastik Basınç Sensörü Hakkında

Katılım
19 May 2020
Mesajlar
29
Tepki puanı
10
Konum
Ankara
Aracınız
Honda Jazz
Selam arkadaşlar balans ayarı yaptırdım lastik Basınç Sensörü uyarısı veriyor sürekli. Lastikler 32 basılı

Bunu nasıl hallederim
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Lastik değiştikten sonra bu hatayı verebiliyor. Bir kaç kez ekrandan sıfırlama yapın.

 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Teşekkürler düzelttim. Peki balans ayarı yaptırmak rot ayarını etkiler mi aracım sağa çekmeye de başladı
Rica ederim. Balans direk rot ayarını etkilemez. Rot ayarı daha çok sert kasis ve çukurlardan hızlı geçişler veya ön ve arka takımda parça değişir ise rot ayarı mutlaka yapılması gerekir. Eğer düz yoda yüksek süratte direksiyonu bıraktığınızda bariz sapma varsa rot ayarı bakılmalıdır. Mümkünse 4 teker birden olsun. Rot ayarı yapılmadan alt düzen kontrol edilirse çok güzel olur. Belki bazı parçalar işlevini yitirmiş olup sonra rot ayarını bozmuş olabilir. Yoksa yapılan rot işe yaramaz.
 
Katılım
19 May 2020
Mesajlar
29
Tepki puanı
10
Konum
Ankara
Aracınız
Honda Jazz
Rica ederim. Balans direk rot ayarını etkilemez. Rot ayarı daha çok sert kasis ve çukurlardan hızlı geçişler veya ön ve arka takımda parça değişir ise rot ayarı mutlaka yapılması gerekir. Eğer düz yoda yüksek süratte direksiyonu bıraktığınızda bariz sapma varsa rot ayarı bakılmalıdır. Mümkünse 4 teker birden olsun. Rot ayarı yapılmadan alt düzen kontrol edilirse çok güzel olur. Belki bazı parçalar işlevini yitirmiş olup sonra rot ayarını bozmuş olabilir. Yoksa yapılan rot işe yaramaz.
Balans sonrası lastiklerin yeri karıştı diye düşünüyorum. Aynı yere gittim bir de rot ayarı parası verdim. Değişen bişey olmadı araç yine sağa çekiyor. Direksiyon hafif solda iken aracım düz gidiyor. Usta gel beraber bakalım dedi o da gördü. Direksiyonu bırakınca sağa çekiyor. Ee dedim rot ayarı yaptınız nasıl oluyor bu. Direksiyon düz iken ayar yapıldı. Bişey demedi hallederiz dedi.

Sonra tekrar kaldırdı aracı. Sol ön lastiğe sola doğru biraz açı verdi alttan gevsetip. Tamam bu dedi. Ben de uzun yola gitcem. Çıktım yola ama yüzde 50 oranında çekme azalmış. Yine sağa çekiyor araba.

Şimdi merak ettiğim ben dönünce yine gitcem ustaya. Bu yine sol ön lastiğe sola doğru açı verecek. Sağ lastiğe verilmeyecek mi dedim gerek yok dedi. Böyle bir işlem ne kadar mantıklı. Sadece sol tekere açı vermek zaten rot ayarını bozmuyor mu iki lastik arası açıyı bozmuş olmuyor mu. Sorun rot değil direksiyon kaynaklı olabilir mi
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Balans sonrası lastiklerin yeri karıştı diye düşünüyorum. Aynı yere gittim bir de rot ayarı parası verdim. Değişen bişey olmadı araç yine sağa çekiyor. Direksiyon hafif solda iken aracım düz gidiyor. Usta gel beraber bakalım dedi o da gördü. Direksiyonu bırakınca sağa çekiyor. Ee dedim rot ayarı yaptınız nasıl oluyor bu. Direksiyon düz iken ayar yapıldı. Bişey demedi hallederiz dedi.

Sonra tekrar kaldırdı aracı. Sol ön lastiğe sola doğru biraz açı verdi alttan gevsetip. Tamam bu dedi. Ben de uzun yola gitcem. Çıktım yola ama yüzde 50 oranında çekme azalmış. Yine sağa çekiyor araba.

Şimdi merak ettiğim ben dönünce yine gitcem ustaya. Bu yine sol ön lastiğe sola doğru açı verecek. Sağ lastiğe verilmeyecek mi dedim gerek yok dedi. Böyle bir işlem ne kadar mantıklı. Sadece sol tekere açı vermek zaten rot ayarını bozmuyor mu iki lastik arası açıyı bozmuş olmuyor mu. Sorun rot değil direksiyon kaynaklı olabilir mi
Ustanın Rot ayarını yaptığı makina ne kadar hassas bilmiyorum. Benim yaptırdığım yer marka model herşeyi yazıyor ve cihaz ona göre hareket ediyor. Rota girmeden önce direksiyon hafif sağ ve hafif sol yapılır ve ekrandan okey alınır. Sonra sabit bir aparat ile direksiyon dik olacak şekilde fren ile sabitlenir. Ardından ayar yapılır. Sonra teste çıkarız. Bazen bende şu oluyordu. Rottan sonra düz yolda direksiyon hafif sağ veya sola doğru meyilli gittiğini farkettim. (Hassas olanlar farkedecek şelilde.) Tekrar ustam ile görüştüm. Hafif olduğu için alttan direksiyon bağlantı yerlerini iki taraflı hafif kaydırdı, takip ettim yivli somunu anahtar ile biraz hareket ettirdi. Sonra direksiyon düz olmuştu. Hafif yamukta bu tarz kurtarma oluyormuş. Fakat benim araç sağa sola çekme yapmazdı. Olay direksiyon yamukluğundan ibaretti. Fazla yamukluk var ise başka bir problem aranır demişti. Farklı kasa araç kullanıyoruz onada dikkate alın. İyi teşhis etmek gerekiyor.
 
Geri
Üst