Civic FB7 Lastik Tercih-Öneri

Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
197
Yaş
54
Arkadaslar ben de yazlik lastik bakiyorum.
Orjinal olcu 215x5xR17
Bu olcuye alternatif 205x55xR17 alirsam, artisi-eksisi ne olur? Tesekkurler.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Katılım
7 Mar 2019
Mesajlar
458
Tepki puanı
426
Konum
Ardahan
Aracınız
Civic FB7 2015
Arkadaslar ben de yazlik lastik bakiyorum.
Orjinal olcu 215x5xR17
Bu olcuye alternatif 205x55xR17 alirsam, artisi-eksisi ne olur? Tesekkurler.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Çok fazla bir eksisi olmaz. 205 ile 215 arasında 5+5=10 mm (1cm) taban genişliği oynar. Yakıtta gözle görülmeyen bir azalış olur.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Arkadaşlar selamlar.

FD-6 araca sahibim ve dream paket. Kışlıklar takılı 15" jantla birlikte.

Bugün Ankara Şaşmaz'da ufak çaplı bir gezdim. Yazlıklarla birlikte 16 jant alayım dedim. lastik olarak da 205-55-16 alayım dedim. Ama fiyatlar inanılmaz fahiş.

Hepsiburada'da daha uyguna alınabiliyor yani.

Şu ikiliyi seçtim sizce fiyat performans olarak nasıldır?

Ekli dosyayı görüntüle 251902Ekli dosyayı görüntüle 251902
Jantların ağırlıklarını malzeme oranlarını öğrenin standartın üzerinde ağırlık hem denge kaybı yaratır hem de yakıt sarfiyatını arttırır.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Yukarıda gösterdiğim jant ve lastiğin takılmış hali. Olumlu olumsuz yorumlarınızı alabilirim.

Yarın da Honda jant göbekleri geliyor bir tık daha iyi olacak sanırım.

Ekli dosyayı görüntüle 251978Ekli dosyayı görüntüle 251979Ekli dosyayı görüntüle 251980Ekli dosyayı görüntüle 251981


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Kaliperleri de kırmızıya boyamışsınız (y)
Bu araca 5 kollu jant dizaynları çok iyi gidiyor :)
Jant göbekleri Honda logolu koydurduğunuzda daha güzel görünecektir, hayırlı olsun :)(y)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Jantların ağırlıklarını malzeme oranlarını öğrenin standartın üzerinde ağırlık hem denge kaybı yaratır hem de yakıt sarfiyatını arttırır.
Anladığım kadarı ile Auris’in çıkma jantı zaten, Japon gruplarında jant ağırlık ve dağılımları hemen hemen aynı olur diye düşünüyorum :unsure:
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
23 Nisan'ı fırsat bilip ilk uzun yolumuzu yaptık:
9 Nisan'da lastiği aldığımda 126.840 km.deymişim. Şimdilerde 1000 km oldu.
252005
Zonguldak Ereğli'den Ankara'ya yolculuk yapıp şehir içi tur için depoda bütünleme yapmıştım. Dönüş yolu hesabı için depoyu tekrar doldurmadım henüz ancak araba göstergesinde 6,7 diyordu. Hatayı giderirsek yine 7,9 civarı (~6,7x1,18) sarfiyat göreceğimi sanıyorum. Gidişte bölünmüş yollarda 80, otoyolda 100 limitledim. Dönüşte otoyolda 120, bölünmüş yolda 100 limit kullandım. Araç 4 kişi ve tam bagaj halindeydi.
Ses:
Kış lastikleri daha sessiz ve konforluydu. Gidişte eksi dereceleri gördüm. Ses rahatsız etmedi. Sıcaklık yükseldikçe daha sessiz geldi.
Tüketim:
Gidiş yönünde, ıslak ve soğuk yolda uzun süre yüksek tüketim gördüm. Cankurtaran sonrasında ortalama tüketim 8'e düşebildi. Dönüşte hava ısınmıştı ve aracın tüketimi kendine geldi. Toplam yolculuk tüketimi bilgisayarda 7,4 gösteriyordu, ki bu da kabaca 8,7 gibi bir şey yapar.
Konfor ve güvenlik:
Önceki Michelin Primacy 3 (yakıt C, yağış A, 69 dB) lastiklere göre başlangıçta nedense daha az güven ve konfor verdi. Bilemiyorum, belki alışkanlık oluşmamış olabilir. Ailemle birlikte ve bagaj dolu olduğu için aynı şartlar oluşmamış olabilir. Kullandıkça rahatladım. -2°C yolda ve zaman zaman kar tutmaya başlayan yolda bile, evet bu yıl 23 Nisan öncesinde kar yağıyordu, herhangi bir kaygı yaşamadım.
Ancak lastik kendisini sıcakta gösterecek gibi görünüyor. Dönüş yolunda sıcaklıklar 10°C üzerine çıktı, yer yer 20 oldu. O zaman yola yapışmaya başladı. Bir kaç kez yolda çukura düşmek zorunda kaldım. Otoyolda ciddi bir kaza vardı ve sonrasında 5-6 cm bir şeyin üzerinden geçtim. Yine de arabada denge kaybı ve aşırı rahatsızlık olmadı. Bir keresinde ters eğimli virajda sert girmiş bulundum ve hafifçe komple kaydık. Araba VSA kullanmadan topladı.
Frenlemelerde hiç bir yerde ABS devreye girmedi. Sorunsuz durduk. Hatta, Bolu dağı inişinde frenlere alışmak zor geldi, çünkü birden yavaşlıyorduk ve arabadakiler bana sert fren yapıyorum diye ikazda bulundular.
Yokuş çıkışlarda yüklü haldeyken zaman zaman patinaj yaşadım. Önceki lastiklerde de benzer patinaj sorunu oluyordu. Bu konuyu dizelci arkadaşlar o yüksek torku dizginleme maceralarında daha iyi değerlendirebilirler belki.
Sonuç:
Lastik değerlerindeki C ile A arasındaki 0,23 L/100km tasarrufu anlamak ancak ölçümlerle anlaşılır. Yine de uzun süreli maliyet azalması ile alt klasmandaki lastiğe göre olası fiyat farkını amorti edeceği vaat ediliyor. Ancak sessizlik konusu çok tatminkar. Islak yolda kuru yoldan herhangi bir fark yaşamadan hızlanma, yavaşlama, manevra yapabildim.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst