Lpg de Silkeleme

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
Merhaba arkadaşlar, aracımda lpg de 1200-2000 devir aralığınfa tekleme/silkeleme mevcut, vtec teklemesi gibi değil daha belirgin ve peşpeşe 1-4 defa arası yapıyor. Vtec teklemesi tek sefer yapıyordu bu ise birkaç saniye içinde peşpeşe yapıyor. Yüksek hızlarda değil 20-50 arasındaki hızlarda sabit devir hızlandırırken veya bu devirlerde hafif hafif hızlandırırken ayağınızı gazdan hafif çekip gene hafif basarsanız birkaç kez üst üste silkeliyor sanki vites atıyorda sarsıntılı atıyor yarıotomatik dizel corollolar gibi, yada pis yakıt silkelemesi gibi. Bu durumu benzinde yapmıyor veya yapıyorsada hissedilmeyecek şekilde olduğu için anlaşılmıyor. 2 aydır bu şekilde daha öncesinde böyle değildi
Araç 2018 54 binde, 42 binde subab ayarı yapıldı, 38700 km de 1.5 yıl önce şanzuman yağı değişti. 2 bin km önce 10 bin bakımı filtreler vb değişti, bujileri değişmedim daha bi sonraki bakıma değişmeyi düşünüyordum.
Bujiler, bobin yada şanzuman olsa benzindede yapar, sadece düşük hız değil yüksek hızlardada yapardı, 50 binde bobin arızalanmaz diye düşünüyorum. 2 aydır bu durumda yaklaşık 6 aydır shellden alıyorum sadece ekim aralık arasında da sadece benzinde bindim, benzinden dönüşten sonra böyle oldu sanki yada araç bakımından sonra. Kışın soğuk havada geç çalışma olduğu oldu (akü geçen yıl garantiden değişti). Aracı yeni kullanmaya başlayınca yapmıyor 15-20 dakika kullandıktan sonra yapmaya başlıyor bi yapınca hızlanıp yavaşlarken sürekli yapıyor düşün hızlarda. Eobd den baktım %2 fakirde gözüküyor yakıt o da kısa süreli kullandığım için çok önemsemedim normal gibi %2 bazende %5 zengine geçiyor. Liqui moly/würth Lpg enjektör temizleyici yada benzin enjektör temizleyici tavsiye edermisiniz zararı var mı bu ürünlerin. Bakımdada engine flush(motor temizleyici kullansam mı diyorum.
Aklıma gelenler bunlar sizce sorun nedir ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,025
Çözümler
1
Tepki puanı
641
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhabalar..Bende de benzer Bi durum var....aracım 2018 eco elegance... 60.bin km ye kadar servis bakımlı olarak geçen sene mayıs ta aldım...araç şuan 70.000 km de 6 ay önce şanzuman yağı ve filtresi ,lpg filtresi, motor yağı ve filtreleri değişti, Aracımda sorun şöyle başladı....hep gazı benzini hep opetten alırdım son 2 dir gazı başka Bi firmadan aldım almaz olaydım....araçta seyir halinde ve rolantide sallantı oluştu...önce gazda başladı sonra benzin de oldu ve en son Motor arıza lambasını yaktı...bilgisayara bağlanınca zengin karışım dediler..bujileri değiştirdim...orj NGK iridyum buji takılı şuan...Benzinde N,P. seyir halinde şuan Bi problem gözükmüyor....ama gaza geçersem rolanti devri N yada P de 650-700 e düşüyor...seyir halindede hafif motorda salınım hissediliyor.
Aklımdaki sorular : 1.Brc gaz kesici filtresi ? olabilir mi 2.Subap ayarı olabilir mi ?
3. Şanzuman yağı 3.5 lt koydum filtre de değişti eksik olabilir mi ?
4..son olarak üst kapak Bi boru var hava filtresine bağlı yağlanma gözüküyor bundan olabilir mi ? ......resimleri atıyorum...fikirlerinizi tavsiyelerinizi bekliyorum....Servis çok pahalı gitmeden çözmek istiyorum :) ...Saygılar 20220516_193829.jpgScreenshot_20220128-174405_n11com.jpg20220516_193501.jpg

SM-A705FN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ekli dosyalar

  • 20220516_193501.jpg
    20220516_193501.jpg
    91 KB · Görüntüleme: 34
Son düzenleme:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Merhabalar..Bende de benzer Bi durum var....aracım 2018 eco elegance... 60.bin km ye kadar servis bakımlı olarak geçen sene mayıs ta aldım...araç şuan 70.000 km de 6 ay önce şanzuman yağı ve filtresi ,lpg filtresi, motor yağı ve filtreleri değişti, Aracımda sorun şöyle başladı....hep gazı benzini hep opetten alırdım son 2 dir gazı başka Bi firmadan aldım almaz olaydım....araçta seyir halinde ve rolantide sallantı oluştu...önce gazda başladı sonra benzin de oldu ve en son Motor arıza lambasını yaktı...bilgisayara bağlanınca zengin karışım dediler..bujileri değiştirdim...orj NGK iridyum buji takılı şuan...Benzinde N,P. seyir halinde şuan Bi problem gözükmüyor....ama gaza geçersem rolanti devri N yada P de 650-700 e düşüyor...seyir halindede hafif motorda salınım hissediliyor.
Aklımdaki sorular : 1.Brc gaz kesici filtresi ? olabilir mi 2.Subap ayarı olabilir mi ?
3. Şanzuman yağı 3.5 lt koydum filtre de değişti eksik olabilir mi ?
4..son olarak üst kapak Bi boru var hava filtresine bağlı yağlanma gözüküyor bundan olabilir mi ? ......resimleri atıyorum...fikirlerinizi tavsiyelerinizi bekliyorum....Servis çok pahalı gitmeden çözmek istiyorum :) ...Saygılar Ekli dosyayı görüntüle 268545Ekli dosyayı görüntüle 268547Ekli dosyayı görüntüle 268548

SM-A705FN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
- Gaz aldıktan sonra problem yaşadığınız için gaz bitirin bu sefer Shell veya Bp gibi bir istasyondan alın.
- Gaz kesici filtre hiç değişmedi ise değiştirin. Çünkü lpg tankından gelen gaz önce oradan geçer. Tıkanma var ise problem yapar.
- Servis bakımlı ise subap ayarı yapılmış olmalı. Hiç yapılmadı ise yaptırmanın faydası olur.
- Şanzıman için benzinde de aynı problemi yapmalı.
- Yağ kaçağı dediğiniz yer karter havalandırma borusu oluyor. Muhtemelen bağlantı yerinden kaynaklıdır. Silkeleme ile alakası olmaz.
- Lpg sisteminin genel olarak değerlerine bir baktırın.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,025
Çözümler
1
Tepki puanı
641
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
- Gaz aldıktan sonra problem yaşadığınız için gaz bitirin bu sefer Shell veya Bp gibi bir istasyondan alın.
- Gaz kesici filtre hiç değişmedi ise değiştirin. Çünkü lpg tankından gelen gaz önce oradan geçer. Tıkanma var ise problem yapar.
- Servis bakımlı ise subap ayarı yapılmış olmalı. Hiç yapılmadı ise yaptırmanın faydası olur.
- Şanzıman için benzinde de aynı problemi yapmalı.
- Yağ kaçağı dediğiniz yer karter havalandırma borusu oluyor. Muhtemelen bağlantı yerinden kaynaklıdır. Silkeleme ile alakası olmaz.
- Lpg sisteminin genel olarak değerlerine bir baktırın.
Aynen bende böyle düşünmekteyim...teşekkür ederim :)

SM-A705FN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
Üstat bobinler hiç bir zaman aynı anda güç üretmez, eski araçlarda tek bir bobin olurdu ve distribütör parçası ile bobinden gelen enerji krank durumuna göre gerekli bujiye verilir ve o bujinin bulunduğu piston ateşlenirdi, bu sistemin en büyük dezavantajı bobin arızalandığında araç olduğu yerde kalır ve çalışmazdı, bu sorunu çözmek için firmalar her bir pistona ayrı ayrı bobin uyguladılar bu sayede tek bir bobin arızalandığında araç yine de sarsıntılıda olsa gidip gelebiliyor, eskiden de yenide de hiç bir zaman bujiler hep birlikte ateşlenmez, eskiden tek bir bobin olduğu için arızalandığında tek bunu istediğiniz marka ile değişir geçerdiniz ancak bobinler ayrıldığında her bir bobin kendi başına çalışıyor ve beyin sadece çalış/çalışma komutu gönderiyor, bobinlerin marka/modele göre sarım, enerji ve tetikleme süreleri bir birlerinden farklı olabiliyor buda senkronize çalışan bir motor ateşleme bloğunda en ufak bir gecikmede (dakikada 3000 devir (3000/60=50)/4 yani saniyede 12 kez ateşleme) sarsıntı hissettirecektir. Genelde lpg enjektörlerinde de aynı sorun yaşanır 4 enjektörden biri arızalanıp farklı model takıldığında araçta tekleme sorunu ortaya çıkar. Neyse alıp denersiniz belki tam olarak uyar sorun çıkarmaz, yine de sorun çıkarsa yani bir titreşim hissederseniz çok fazla uğraşmadan bobine yönelin.

Eyvallah hocam cevap için, sarsıntıyı şuanda rolantide yapmıyor sadece 1500-2000 devir arasında yapıyor. Ngk alıp bikaç ay sonra çıkmasına bakabilirim bi düşünücem yazdıklarına göre ama 4000 versem diğer bobinler arızalansa aynısını tekrar alma şansım yok açıkcası az para değil. Denso oem satanlar var accord fd6 için 900 lira civarlarında ama bizim motora yok malesef olsa denso alırdım.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
12 Eki 2023
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Konum
Adıyaman
Ad Soyad
Yavuz deniz
Yaş
27
Aracınız
Civic FC5 2020
Aynı durum bende de oluyordu. Araç benzinde %15 fakir karışımdaymış. LPG ye alınca daha da fakir oluyordu. LPG Ustası motor hava alırsa böyle olur dedi. Ama motora ekstra hava girişi yoktu. Yada oksijen sensörü yanlış bilgi verebilir dedi. Ama sorunu yetkili serviste benzin haritasını güncelleterek çözdük. Sonrasında yolda LPG ayarı yapıldı.(benim araç sonradan takma) Sorun gitti. Servisteki teknisyen arkadaş econ modda çok kullanma dedi. Yakında sibop ayarı yapılmalı ve bujiler değişmeli dedi. Sonrada takılan araçlarda bu sorunlar olur dedi. Bende bu durum fabrikasyonlarda olmuyor mu dedim. Tek tük oluyor dedi. Ayrıca Brc platinum Honda KİT taktırdım. Fabrikasyon ile bire bir aynı parçalar var. Gerisi programsak farklılık.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam benzin haritalaması olayı nedir, bende de aynı sorun var. urfadaki servisi aradım benzin haritasını güncelleyeceğim dedim 'abi ne diyorsun anlamıyorum. ' dedi 😃
 
Katılım
28 Şub 2020
Mesajlar
111
Tepki puanı
65
Konum
Afyonkarahisar
Aracınız
Civic FC5 2020
Hocam benzin haritalaması olayı nedir, bende de aynı sorun var. urfadaki servisi aradım benzin haritasını güncelleyeceğim dedim 'abi ne diyorsun anlamıyorum. ' dedi

Denizli Turkuaz da benzin yakıt haritası sıfırlandı. Kısa döngü uzun döngü dedikleri LTF ve STF değerleri fabrika ayarlarıma döndürüldü.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hocam benzin haritalaması olayı nedir, bende de aynı sorun var. urfadaki servisi aradım benzin haritasını güncelleyeceğim dedim 'abi ne diyorsun anlamıyorum. ' dedi
Ecuya reset atılacak. 50 kilometre benzinde kullan yakıt haritası düzenlenmiş olur. Ardından LPG ayarına bakılır.
 
Geri
Üst