Lpg de Silkeleme

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ywzckr
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Merhaba arkadaşlar, aracımda lpg de 1200-2000 devir aralığınfa tekleme/silkeleme mevcut, vtec teklemesi gibi değil daha belirgin ve peşpeşe 1-4 defa arası yapıyor. Vtec teklemesi tek sefer yapıyordu bu ise birkaç saniye içinde peşpeşe yapıyor. Yüksek hızlarda değil 20-50 arasındaki hızlarda sabit devir hızlandırırken veya bu devirlerde hafif hafif hızlandırırken ayağınızı gazdan hafif çekip gene hafif basarsanız birkaç kez üst üste silkeliyor sanki vites atıyorda sarsıntılı atıyor yarıotomatik dizel corollolar gibi, yada pis yakıt silkelemesi gibi. Bu durumu benzinde yapmıyor veya yapıyorsada hissedilmeyecek şekilde olduğu için anlaşılmıyor. 2 aydır bu şekilde daha öncesinde böyle değildi
Araç 2018 54 binde, 42 binde subab ayarı yapıldı, 38700 km de 1.5 yıl önce şanzuman yağı değişti. 2 bin km önce 10 bin bakımı filtreler vb değişti, bujileri değişmedim daha bi sonraki bakıma değişmeyi düşünüyordum.
Bujiler, bobin yada şanzuman olsa benzindede yapar, sadece düşük hız değil yüksek hızlardada yapardı, 50 binde bobin arızalanmaz diye düşünüyorum. 2 aydır bu durumda yaklaşık 6 aydır shellden alıyorum sadece ekim aralık arasında da sadece benzinde bindim, benzinden dönüşten sonra böyle oldu sanki yada araç bakımından sonra. Kışın soğuk havada geç çalışma olduğu oldu (akü geçen yıl garantiden değişti). Aracı yeni kullanmaya başlayınca yapmıyor 15-20 dakika kullandıktan sonra yapmaya başlıyor bi yapınca hızlanıp yavaşlarken sürekli yapıyor düşün hızlarda. Eobd den baktım %2 fakirde gözüküyor yakıt o da kısa süreli kullandığım için çok önemsemedim normal gibi %2 bazende %5 zengine geçiyor. Liqui moly/würth Lpg enjektör temizleyici yada benzin enjektör temizleyici tavsiye edermisiniz zararı var mı bu ürünlerin. Bakımdada engine flush(motor temizleyici kullansam mı diyorum.
Aklıma gelenler bunlar sizce sorun nedir ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
20 Ağu 2019
Mesajlar
148
Tepki puanı
176
Konum
Üsküdar
Aracınız
Civic FB7 2013
Sübap ayarı tam soğuk motorla yapılmalı ve sonrasında adaptasyon için bilgisayara bağlanmalı. Yoksa sağlıklı bir sübap ayarı olmaz.
Yani servise veya ustaya gidince motorun tam olarak soğuması, ayar ve adaptasyon işlemleri için en az 3 saat kadar beklemeyi gözönüne almalısınız.
Ben işim hızlansın diye aracı akşamdan servisin önüne çekmiştim. Sabah gittiğimde soğuk motorla 1 saatte hallolmuştu.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Arkadaslar 1 numarali bobin catlakmis, bujileri degistirelim derken bobinden olmusuz orjinal 3600 lerde bi fiyat soyledi ama ellerinde yokmus merkezde yoksa dolarla gelirse biraz daha yuksek olabilir dedi yada ngk dan servise anlasmali buji gonderen distrubitor firmadan ngk bobini istersen 650 liraya var dedi internette 520 liraya satan var u5269 kodu ama servis getirmesi daha mantikli cakma bujiler gibi olmasin diye 100 lirasinda degilum. servis danismani ben de olsam ngk takarim abi cok para 4 bin lira diyo bende 3 u orjinal biri oem olsa sorun olmucak mi dedim ama kalem tipi arizali olani degistirsen yeter dedi servisin ustasi ne diyorsunuz ngk alsam pisman eder mi ? Birde ömrü ne kadar fakeder oem ngk ile orjinaller arasinda bilgisi olan var mi?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

cagdasozkan

Özel Üye
Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
373
Tepki puanı
584
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
Arkadaslar 1 numarali bobin catlakmis, bujileri degistirelim derken bobinden olmusuz orjinal 3600 lerde bi fiyat soyledi ama ellerinde yokmus merkezde yoksa dolarla gelirse biraz daha yuksek olabilir dedi yada ngk dan servise anlasmali buji gonderen distrubitor firmadan ngk bobini istersen 650 liraya var dedi internette 520 liraya satan var u5269 kodu ama servis getirmesi daha mantikli cakma bujiler gibi olmasin diye 100 lirasinda degilum. servis danismani ben de olsam ngk takarim abi cok para 4 bin lira diyo bende 3 u orjinal biri oem olsa sorun olmucak mi dedim ama kalem tipi arizali olani degistirsen yeter dedi servisin ustasi ne diyorsunuz ngk alsam pisman eder mi ? Birde ömrü ne kadar fakeder oem ngk ile orjinaller arasinda bilgisi olan var mi?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Geçmiş olsun, zor karar. Forumda hep "Honda orijinal sever" diye okuyunca, motor kulağı vs gibi parçalarda da sonuçları görünce arada kalmanız normal. Maddi durum elveriyorsa orijinal bekleyin. Ya da alınıp bozulana kadar kullanılır, yeter ki başka problemlere sebep olmasın.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Geçmiş olsun, zor karar. Forumda hep "Honda orijinal sever" diye okuyunca, motor kulağı vs gibi parçalarda da sonuçları görünce arada kalsanız normal. Maddi durum elveriyorsa orijinal bekleyin. Ya da alınıp boşalana kadar kutlanılır, yeter ki başka problemler çıkarmasın.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Eyvallah hocam sagolasin, servise soruyorum neden arizalanir onlem alalim 55 binde arac diyorum, yaglamak icin katki kattircan lpg ye biz diyoruz da kullanicilar aldirmiyor diyor lpg kuru yakit filan diye bos muhabbet yapiyor neresi kuru yakit arkadas, 200 lira istiyormus katkiyada, adamlar kac kez opet yagli almayin enjektorlere zarari var katki kullanmayin deyip simdide katki kullansaydin diyorlar. Eger 3 orjinalin yanina ngk kullanmanin zarari yoksa ngk alirim(ngk kotu marka olsa bujisini kullanmaz herhalde diye dusunuyorum) denso alsam desin orjinali zor bulunur parcacilarda sahte mallar var hep dediler, 4 u de arizalansa 15-16 veremem daha once yapip basina bi is gelen varsa bilgilendirirse sevinirim yada hocam senin arizayla alakali okudugun konu varsa bildigin link at okuyayim bende.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:

fx2006

0
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
295
Tepki puanı
341
Ad Soyad
Ahmet Mehmet
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2021
Eyvallah hocam sagolasin, servise soruyorum neden arizalanir onlem alalim 55 binde arac diyorum, yaglamak icin katki kattircan lpg ye biz diyoruz da kullanicilar aldirmiyor diyor lpg kuru yakit filan diye bos muhabbet yapiyor neresi kuru yakit arkadas, 200 lira istiyormus katkiyada, adamlar kac kez opet yagli almayin enjektorlere zarari var katki kullanmayin deyip simdide katki kullansaydin diyorlar. Eger 3 orjinalin yanina ngk kullanmanin zarari yoksa ngk alirim(ngk kotu marka olsa bujisini kullanmaz herhalde diye dusunuyorum) denso alsam desin orjinali zor bulunur parcacilarda sahte mallar var hep dediler, 4 u de arizalansa 15-16 veremem daha once yapip basina bi is gelen varsa bilgilendirirse sevinirim yada hocam senin arizayla alakali okudugun konu varsa bildigin link at okuyayim bende.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bobin buji gibi değildir, 4 bobin aynı marka model olması gerekir, bobin sarımları, enerjileri, tepki süreleri aynı olmalı, eğer bir farklılık olursa araçta titreşim oluşur bunu göz önünde bulundurun, eğer ngk ucuz ise 4 adet ngk alın yoksa tek bir orjinal parça almanızı varsa çıkma bulmanızı tavsiye ederim. Bobinin lpg yakıtıyla felan bir ilgisi yoktur, bobin elektriksel şeylere ve darbelere göre bozulur, aküden fazla elektrik gelmesi, ani ısınma veya soğuma gibi şeylerden etkilenir.
 
Katılım
6 Ağu 2019
Mesajlar
263
Tepki puanı
178
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic FC5 2019
Geçmiş olsun. Garanti kapsamına girmiyormu? Bobin bu kadar kolay arızalanmamalı. Benim lpg enjektörlerinden biri bozulmuş. İleride lpg kaynaklı arıza yaşarmıyım ve garanti kapsamına girmezse yakıttan ettiğim kar uçup gidecek. Arızanın sebebini tam olarak bilebilseniz keşke. Yağlı lpg muhabbeti yapan usta felan değil

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Bobin buji gibi değildir, 4 bobin aynı marka model olması gerekir, bobin sarımları, enerjileri, tepki süreleri aynı olmalı, eğer bir farklılık olursa araçta titreşim oluşur bunu göz önünde bulundurun, eğer ngk ucuz ise 4 adet ngk alın yoksa tek bir orjinal parça almanızı varsa çıkma bulmanızı tavsiye ederim. Bobinin lpg yakıtıyla felan bir ilgisi yoktur, bobin elektriksel şeylere ve darbelere göre bozulur, aküden fazla elektrik gelmesi, ani ısınma veya soğuma gibi şeylerden etkilenir.

Hocam atesleme bobinlerinde sirasi gelen atesleme yapiyor olmasi lazim her silindire sirasi gelen kivilcim yaratip atesleme yapicak bildigime gore. Eski sistemler gibi hepsi ayni anda calismiyor diye biliyorum. Uyumlu olan ngk ne gibi parcalari etkileyebilir ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Geçmiş olsun. Garanti kapsamına girmiyormu? Bobin bu kadar kolay arızalanmamalı. Benim lpg enjektörlerinden biri bozulmuş. İleride lpg kaynaklı arıza yaşarmıyım ve garanti kapsamına girmezse yakıttan ettiğim kar uçup gidecek. Arızanın sebebini tam olarak bilebilseniz keşke. Yağlı lpg muhabbeti yapan usta felan değil

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

3 yil bittikten sonra elektronik parcalarin bir omru var deyip gecistiriyorlar hocam, 1 bakim disaridaydi ondan dolayi birbirimize girecektik kac kez garanti icin bir suru seyde basvurdum yarisini yaptirabildim ugrasmaktan bezdim bu konuda. Lpg parcalarinin da garantisi 3 yil diye biliyorum hocam.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

fx2006

0
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
295
Tepki puanı
341
Ad Soyad
Ahmet Mehmet
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2021
Hocam atesleme bobinlerinde sirasi gelen atesleme yapiyor olmasi lazim her silindire sirasi gelen kivilcim yaratip atesleme yapicak bildigime gore. Eski sistemler gibi hepsi ayni anda calismiyor diye biliyorum. Uyumlu olan ngk ne gibi parcalari etkileyebilir ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Üstat bobinler hiç bir zaman aynı anda güç üretmez, eski araçlarda tek bir bobin olurdu ve distribütör parçası ile bobinden gelen enerji krank durumuna göre gerekli bujiye verilir ve o bujinin bulunduğu piston ateşlenirdi, bu sistemin en büyük dezavantajı bobin arızalandığında araç olduğu yerde kalır ve çalışmazdı, bu sorunu çözmek için firmalar her bir pistona ayrı ayrı bobin uyguladılar bu sayede tek bir bobin arızalandığında araç yine de sarsıntılıda olsa gidip gelebiliyor, eskiden de yenide de hiç bir zaman bujiler hep birlikte ateşlenmez, eskiden tek bir bobin olduğu için arızalandığında tek bunu istediğiniz marka ile değişir geçerdiniz ancak bobinler ayrıldığında her bir bobin kendi başına çalışıyor ve beyin sadece çalış/çalışma komutu gönderiyor, bobinlerin marka/modele göre sarım, enerji ve tetikleme süreleri bir birlerinden farklı olabiliyor buda senkronize çalışan bir motor ateşleme bloğunda en ufak bir gecikmede (dakikada 3000 devir (3000/60=50)/4 yani saniyede 12 kez ateşleme) sarsıntı hissettirecektir. Genelde lpg enjektörlerinde de aynı sorun yaşanır 4 enjektörden biri arızalanıp farklı model takıldığında araçta tekleme sorunu ortaya çıkar. Neyse alıp denersiniz belki tam olarak uyar sorun çıkarmaz, yine de sorun çıkarsa yani bir titreşim hissederseniz çok fazla uğraşmadan bobine yönelin.
 
Geri
Üst