cagdasozkan
Özel Üye
Aracım FB7 2012, sonradan takılan BRC kiti mevcut.
Son 4 - 5 aydır 10 derecenin altındaki soğuk havalarda sabah ilk marş zahmetli oluyordu. Çalışır gibi yapıp, 500devir civarında takılıp sonradan açılıyordu. Daha soğuksa stop edip bir daha çalıştırmak gerekiyordu. Önce beni gıcık eden kronik marstan sonraki "vijj" sesini çözmek için kömürleri temizlettim. Ardından havalar soğumadan regülatör diyafram değişimine giriştim.
Araştırdığıma göre çok basit olması gereken bir işlem. Lpgyedekparca sitesinden uyumluluğu kontrol ederek gereken conta ve diyafram kitini aldım (yanında bir de filtre hediye) ve geçen haftasonu araç başına indim. (Bu arada aynı sitede ayrıntılı değişim videosu, nasıl yapılacağı anlatılıyor, gösteriliyor)
Benim aracım sonradan LPG'li olduğu için regülatör çok kolay ulaşılabilir bir yerde (kaputu açınca motorun hemen sol tarafında, fabrikasyon olanlarda motorun arkasında diye biliyorum).
Planım regülatörü söküp eve götürüp tatlı tatlı diyafram değişimi yapıp Max 4 5 saat içinde bitirmekti. Fakat işin biraz acemisi olunca beklenmedik problemler çıkıyor. En çok uğraştıran gaz çıkışındaki hortumu regulatorden ayırmakta. Meret öyle sıkı ki tek kişi mümkün değil çıkaramadım. Komşu arkadaş yetişti, beraber el attık olmadı. Halbuki izlediğim videolarda adamlar çekiyor geliyor. Bu aşamada diyfram değişimini regülatörü sökmeden yapmaya karar verdim, içini açtım, diyafram zaten çatlak patlak içinde, fakat regülatörü içi da katran karası!!
Şu durumda regülatörü eve alıp temizlemek farz olduğundan çıkış hortumunu maket bıçağıyla kestim.
Evde regulaltorun her yerini açıp gaz yağıyla bir güzel temizledim, gece havlandirmaya bıraktım ve tüm contalari ve diyaframı pakette gelen yenileriyle değiştirip montajını bitirdim.
Gelmişken filtre de değiştirelim dedik, eşimle.kollari sıvadık, çünkü yine hortum çıkarmaca var )) kesmeden cikartabildik fakat filtre sökme aparatı olmadan çok zor oluyormus. Yine de muvaffak olduk. Kestigim hortum yerine aldığım yeni hortum tazecik olduğu için sokmak da problem oldu, ama sıcak su vasıtasıyla ısıtıp takabiliyorsunuz.
Acemilikten başımıza bir iş gelmesin diye LPG diye gidip kacak kontrolü yaptırdık, iyi ki gitmişiz. Regülatörün gaz girişindeki civatayi tam sikamamisim, bi 10 tlye onu da hallettirdim ve sonuç: MÜKEMMEL.
+3 Derecede araba canavar gibi çalıştı.
Şimdi buradan çıkardığım dersler
1) Arabanı kendin tamir etmek çok güzeldir, ama alet edevat daha güzeldir.
2) Iyice araştırıp etmeden yapmamak lazım, yoksa ortasında vazgecince çekici lazım olabilir
3) Bir elin nesi var, iki elin sesi var.
4) Yine de kendin ilgilendigin zaman tadı başka oluyor.
Zaman ayırıp okuyanlara teşekkürler. Benzer bir işlem yapmak isteyen olursa her türlü görüş paylaşımını seve seve yaparım.
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Son 4 - 5 aydır 10 derecenin altındaki soğuk havalarda sabah ilk marş zahmetli oluyordu. Çalışır gibi yapıp, 500devir civarında takılıp sonradan açılıyordu. Daha soğuksa stop edip bir daha çalıştırmak gerekiyordu. Önce beni gıcık eden kronik marstan sonraki "vijj" sesini çözmek için kömürleri temizlettim. Ardından havalar soğumadan regülatör diyafram değişimine giriştim.
Araştırdığıma göre çok basit olması gereken bir işlem. Lpgyedekparca sitesinden uyumluluğu kontrol ederek gereken conta ve diyafram kitini aldım (yanında bir de filtre hediye) ve geçen haftasonu araç başına indim. (Bu arada aynı sitede ayrıntılı değişim videosu, nasıl yapılacağı anlatılıyor, gösteriliyor)
Benim aracım sonradan LPG'li olduğu için regülatör çok kolay ulaşılabilir bir yerde (kaputu açınca motorun hemen sol tarafında, fabrikasyon olanlarda motorun arkasında diye biliyorum).
Planım regülatörü söküp eve götürüp tatlı tatlı diyafram değişimi yapıp Max 4 5 saat içinde bitirmekti. Fakat işin biraz acemisi olunca beklenmedik problemler çıkıyor. En çok uğraştıran gaz çıkışındaki hortumu regulatorden ayırmakta. Meret öyle sıkı ki tek kişi mümkün değil çıkaramadım. Komşu arkadaş yetişti, beraber el attık olmadı. Halbuki izlediğim videolarda adamlar çekiyor geliyor. Bu aşamada diyfram değişimini regülatörü sökmeden yapmaya karar verdim, içini açtım, diyafram zaten çatlak patlak içinde, fakat regülatörü içi da katran karası!!
Şu durumda regülatörü eve alıp temizlemek farz olduğundan çıkış hortumunu maket bıçağıyla kestim.
Evde regulaltorun her yerini açıp gaz yağıyla bir güzel temizledim, gece havlandirmaya bıraktım ve tüm contalari ve diyaframı pakette gelen yenileriyle değiştirip montajını bitirdim.
Gelmişken filtre de değiştirelim dedik, eşimle.kollari sıvadık, çünkü yine hortum çıkarmaca var )) kesmeden cikartabildik fakat filtre sökme aparatı olmadan çok zor oluyormus. Yine de muvaffak olduk. Kestigim hortum yerine aldığım yeni hortum tazecik olduğu için sokmak da problem oldu, ama sıcak su vasıtasıyla ısıtıp takabiliyorsunuz.
Acemilikten başımıza bir iş gelmesin diye LPG diye gidip kacak kontrolü yaptırdık, iyi ki gitmişiz. Regülatörün gaz girişindeki civatayi tam sikamamisim, bi 10 tlye onu da hallettirdim ve sonuç: MÜKEMMEL.
+3 Derecede araba canavar gibi çalıştı.
Şimdi buradan çıkardığım dersler
1) Arabanı kendin tamir etmek çok güzeldir, ama alet edevat daha güzeldir.
2) Iyice araştırıp etmeden yapmamak lazım, yoksa ortasında vazgecince çekici lazım olabilir
3) Bir elin nesi var, iki elin sesi var.
4) Yine de kendin ilgilendigin zaman tadı başka oluyor.
Zaman ayırıp okuyanlara teşekkürler. Benzer bir işlem yapmak isteyen olursa her türlü görüş paylaşımını seve seve yaparım.
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi