2012 yılında ben FB7 aracımı Ocak ayında aldığımda bayimiz LPG dönüşümüne tamamen uyumlu demişti. Ben Haziran ayında 6400km olmuştum ama servis hala dönüşüm tarihi veremiyordu. BRC yetkili servisinde kendi işimi gördüm. O yazın sonunda Honda, Eco modelleri tanıttı ve benim 1500TL yaptığım dönüşümü sanırım 600TL işçilik ve 3600TL kit karşılığında (net rakamları bilenler düzeltebilirler) yapmaya başlamıştı. Neyse...
Ustalardan ve forumlardan (yerli/yabancı) aldığım bilgilere göre, motorun benzine (95 oktan) ayarlanmış olmasıyla ilgili bir durum.
Eco modellerdeki silindir kapaklarının LPG ile zaten çalışabilen motoru daha iyileştirilmiş tasarıma sahip olduğu, bu sayede subap ayarının normal modellerde 20k, Eco modellerde 40k km'de bir kez yapılması tavsiye edilmekteydi. Sanırım Toyota LPG uyumlu tasarımda daha ileride ve onlarda bu ayara ya ihtiyaç yok, ya çok daha uzun periyotlarda gerekli denir.
LPG yakıtın verdiği ısı enerjisi miktarı daha yüksek olduğu için motorun daha kısa sürelerde kontrol edilmesi gerekiyor.
Ek bilgi: (Alt) Isıl kalorifik değerleri:
Benzin: 10.400 kCal/kg
LPG: 10.900 kCal/kg