sky.khan
0
- Katılım
- 11 Haz 2016
- Mesajlar
- 101
- Tepki puanı
- 25
İsmail Beşiroğlu Hocam;
1.5 LT Turbolu araçtan kastınız FK7 ise FK7’ye binmedim. Haklı olabilirsiniz çünkü yol tutuşuyla en popüler premium otomobillere bile meydan okuyor FK7. Bu sebeple yumuşak bir süspansiyon beklemiyorum.
Ancak bahsettiğiniz FC5 ise ki sanırım kardeşinize aldırdığınız FC5’le kıyaslıyorsunuz o zaman durum farklı... Daha önce çeşitli kasalarını da kullandım Golf ve Passat’ın ve son olarak bir kaç gün önce Golf 1.0 TSI DSG’yi 100 küsur km boyunca kullandım.
Süspansiyon konforu 17 jant 1.5 Turbo FC5’ten daha yumuşak değildi Golf 16 jant olmasına rağmen. Şahsen ben bağımsız süspansiyon farkını sürüş esnasında hissediyorum FC5’te. ??
İzolasyon konusunda ise Golf bariz olarak daha başarılıydı maalesef.
Güncel kasa Passat’a gelince D sınıfının süspansiyonu en sert “premium olmayan” otomobili olduğunu söyleyebilirim kendi tecrübelerime göre... En azından her zaman söylediğim gibi D sınıfı olduğunu hissettiremeyecek kadar sert süspansiyona ve kompakt bir şasi salınımına sahip olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Bunun ani manevralarda yol tutuşa ve ergonomiye faydası var elbette ancak konumuz süspansiyon ve bu hususta bence sınıfta kalır Passat.
Bizim FC5’lerde Mercedes E gibi bir izolasyon olsa inanın tadından yenmez bir sürüş çıkar ortaya ki bu haliyle bile o tekerlek gürültüsü ve yol uğultusuna rağmen sürüşünde bir keyif var... ☺
CVT’nin performansı törpülemesi bana gerçekte olduğundan fazla abartılıyor gibi geliyor. Çünkü aynı aracın manueli ile CVT’sinin hızlanmasını bir videoda saniye saniye durdurarak inceledim;
0-100’de CVT 7,2sn ve Manuel 7,8sn.,
0-400 m.’de CVT ile Manuel eşit.,
170’e kadar da CVT önde yada eşit.,
170’den sonra 2-3 km öne geçiyor Manuel vitesli olan.,
0-200’e CVT 32,8 sn. Manuel 30 sn.’de ulaşıyor.,
CVT 200 olduğunda Manuel 204’e ulaşıyor.,
200’den sonra fark 6-7 km’leri buluyor ve gıdım gıdım artıyor. CVT 207’ye geldiğinde Manuel 218 oluyor.
Tabi CVT’nin hızlanması burada son bulurken Manuel olan hızlanmaya devam ediyor. ??
Videonun linkini de ekliyorum;
Elbette fark var ama 0-100’de CVT başarılı ve her sürücü manuelde aynı performansı sunamaz hatta aynı sürücü bile her defasında aynı performansı sunamaz manuelde, bu sebeple günlük kullanımlar için bu 0-100 hızlanma verisi CVT’yi öne geçiriyor diye yorumluyorum.
CVT ile Manuelin 170’km hıza kadar da eşit olmaları, aralarındaki farkın yine günlük kullanımlardaki ufak rekabetlerde çok da önemli olmayacağını gösteriyor sanki... ?
Ayrıca Paddle Shift ile bir Manuel kadar keyif vermese de ilk gaz tepkimelerindeki gecikmeleri azaltabiliyoruz. ?
1.5 Turbo ZF şanzıman olsa daha iyi bir sonuç alınır diye düşünüyorum ben de. BMW yıllardır ZF kullanıyor ve bu şanzımanıyla rakibi Mercedes’e göre karşılaştırmalarda üstün gösteriliyor.
Ancak 1.5 Turbolar ZF şanzımanlı olsa Manuel’den daha performanslı olur mu sorusunun cevabını yorumlayınca bana olmaz gibi geliyor. Yani sonuç olarak CVT’nin performansı törpülemesi durumu biraz abartılıyor dememin sebebini bu şekilde anlatmaya çalıştım.
Sebebi CVT mi yoksa başka bir şey mi husususu sıkça gündeme gelen 207 kph den sonra hızlanmama durumu ise bence en büyük problem. Karayolları standartlarına göre yapılmış bir çok rampa tırmanışında bile 207’ye ulaşabilen bir otomobili bu şekilde sınırlandırmak hiç makul olmamış!!!
Sırf limitörü kaldırmak için Hondata flashpro almayı düşünüyorum. Ve profesyonel bir işletmede iç-dış sıkı bir izolasyon yaptırmayı da...
LPG ile olumlu geri bildirimler almaya devam edersek bir de LPG taktık mı “fiyatına göre ülkemizde binilebilecek en iyi otomobile sahip olmuş oluruz... ☺“
Bu söylediklerimin tamamını yaptırsam bile şimdiki sıfır km fiyatına gelmez aracın fiyatı... ☺??
Tabiki bunlar benim kişisel görüşlerim.
Çok güzel bir açıklama olmuş