Çok ilginç toyota marka aracımla kaza yaptığımda Euro NCAP çarpma testlerinden geçemediğini en düşük güvenlik yıldızının toyota markasına ait olduğunu öğrendim sonra başka bir şey daha öğrendim ki toyota hava yastıklarını en küçük üreten marka çünkü maalesef dünyada bu konuda bir standart yokmuş. Standart olmayınca tabii toyotada bu açığı sonuna kadar kullanmış buda bana firmanın bakış açısını izah ediyor zaten. Sonracığıma sadece google bakarakta anlayabiliriz ki 2006 yılından itibaren toyota marka araçlar sürekli olarak gerçi çağrılmışlar. Bunun nedeni elbetteki motor ve daha sonrada şanzuman problemleri. Toyota güvenlik açısından sadece kaporta boya konusunda iyi onun dışında hiçbir şey yok arabada. Multi mot denen düz vitesi otomatik olarak satmasıda zaten ne kadar iğrenç bir satış politikası yürüttüğünü gösteriyor bize. 2011-2014 yılları arasında ülkemizde iki Ceo değiştirdi. Gelen gideni suçladı giden toyotayı. Marka avrupada 2011 yılında en çok zarar eden Japon markası oldu üstelik Honda fabrikası tusunamiden daha çok zarar görmüşken ki buna dikkat diyorum. Fakat ülkemde çok seviliyor bu bir gerçek.
Bu arada tekrar aynı konuya döneceğim ama şanzumanın berbatlığı googleda düzünelerce yazıyor yazmasa ne olacak kullanmış biri olarak multi mot şanzumanı kimseye önermem. Zaten görüntüsü itibari ile özenip bende alacağım bir kullanayım diyen hiçbir arkadaşım toyota almadı hepsi gitti honda aldılar. Adamlar 2006 yılına kadar tam otomatik üretmişler daha sonra tasarruf adı altında multi mot üretip satmaya başlamışlar ki ona şanzuman denmez kullananlar bilir. ha bunlar 2013 yılına kadar vakıf olduklarım sonrası ile zaten hiç ilgilenmedim. Toyota corolladan 6 ölü çıktığı gün bende toyota mağduru olarak hastanede yatıyordum.
Size hayırlı olsun. Yakıt ekonomisi yüksektir sadece düz vites aracı bu nedenle alınabilir . Kazasız belasız kullanmanızı dilerim. Çünkü servislerinde sadece ön tampon 1 ayda değişmektedir

En azından Bursa Çavdarlı Toyota Plazada böyleydi
pilli woman hanım rabim daha beter kazalardan korusun. butun arac fırmaları malıyetlerı dusurmek ıcın oyle yada boyle bır cok malzemeden kısıyorlar hatta calıyorlar dıyebılırız

ama hava yastıgını ufak uretmek derken ne kadar kucuk olsada bez parcasından ne kadar kısa bılır kı yada ne karı olacak belkı toplu uretım olunca baya bı malıyet eder ama o kadar da duseceklerını sanmam? ben bu soyledıgınıze katılmıyorum bence sehır efsanesı tamamen markayı kotuleme amaclı. mesela son kasa corolla benım aracım dahıl arka davlumbaz koymamıslar

70 kusur bın para ver arabada arka davlumbaz yok. ve bır sonrakı uretıme gecen aynı modele koyuyorsunuz. toyota genel merkeze sordugumda o modeller ıcın gerek duyulmamıs denıyor saka gıbı.
bır cok arac markası bellı zamanlarda bazı modellerını serıve cagırıp ucretsız revızyon veya guncelleme yapmaktadır. son olaraqk 1 hafta once bana mesaj geldı arabamın turbo bılmem ne hortumuna bakılıp gerekırse degısecek denıldı ve ecu guncellemesı olacakmıs. tamamen ucretsız bu demek degıl kı arac kusurlu telefona bıle guncelleme gelıyor sonucta yenı bı urun ve kullanıldıkca modıfıye edılmesı gerekn yerlerı guncellıyorlar. hatta sahıp cıkmaları ıyı bı sey yaptıkları ıslemın fıyatını ogrendım 2400 tlcık ve fırma bunu goze alaraktan ucretsız yapıyor. bunun tsunamıyle veya ceolar gelmıs gıtmıs bunlarla hıcbır alakası yok bence

toyotanın dunyanın bır cok ulkesınde turkıye dahıl fabrıkası var cunku
japonların sase ve kaporta konusunda paslanmazlıgında lıder oldugunu herkes bılır ve motorları uzun omurludur.
japon arabaları genelde avrupada pek tutulmaz. sadece bellı modeller dısında. ama avrupa dısında asya ozellıkle amerıka ve orta doguda toyota - lexus ve nıssan - ınfınıty veya hondaşar bunlar agırlıkta.
toyota camry ve honda acura amerıkada satıs rekorları kıran markalar. ve turkıyede marka degerı en yuksek arac corolladır. 2. elde fazla bı kaybınız olmaz beklemeden satarsınız.
sansuzman konusuna gelınce benım aracım 1,4 d4d yanı dızel ve sızın begenmedıgınız multu mod. ben memnunum neden dersenız bu sanzumanlar yarı otomatık sadece sız debrıyaja basmıyorsunuz kendısı otomatık degıstırıyor. dusuk devırde veya yuksek devırde kendınız dıreksıyondakı veya trıptronıkten kendınız degıstırebılıyorsunuz. bunu alırken zaten belırtıyorlar. bu araclardan otomatık vıtes keyfını beklemeyın. bunların ozellıgı yarı otomatık rahatlıgı ve manuel vıtes ekonomısıdır.
devır ekonomı devrı az yakan araba her zaman ıyıdır. servıs olarak da dumanyaka dan aldım ben yeter kı bı sorun olsun acaıp ılgılıler ve oyle cok bekleme falan yok stokta parca bulundurmamak o tamamen sızın bolgedekı servısın kusuru.
tekrardan cok ama cok gecmıs olsun rabbım herkesı kazalardan belalardan korusun. unutmayalım kı hıc bır arabanın olumsuzluk garantısı yok yavas ve dıkkatlı gıtmelıyız
bıraz uzun oldu k.bakmayın
