Meşhur cvt

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Onuran42
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
47
Konum
İstanbul
Gayet iyi anladım. Dsg de hersey olagan ne zaman ariza isigi yakacak diye bekliyorsun. VW CC yi aldim 2 hafta sonra kavrama degistim. Bana kronik dediler. Eyvallah. 1 yil gecti 2.piston kol cikardi arac 160 hp ve 1.4 tsi bir motora sahip fazla yuklenmeye gelmiyomus bu olayda kronikmis. Eyvallah Eyvallah da.... Ben neye para veriyom aracta sanzumam ve motor kronik sikintiliysa. Yani benim bildigim trim sesi olur vites topuzunuj derisinin deforme olmasi olur efendime soyleyim cam acmalarda vs biseyde ayarsizlik zedelenme bunlardir yani kronik sorun sayilabilecek. Yani bir iki ugrasirsin gecer. Yanlissam yanlissiniz diyin arkadaslar

SM-G955F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Çok haklısın üstad , net bir şekilde diyorsun ki motor ve şanzıman bir arabayı araba yapan en hayati parçalardır bunlarda kronik hata olamaz . Yüzdeyüz haklısın ama insanlardaki bu VW saplantısını nasıl açıklayacağız . Maalesef tüm dünyada otomotiv medyası bir takım yerlere mideden bağlı olduğu için hiç birşey yazılmıyor ve söylenmiyor , emisyon skandalı bile kapatıldı gitti .Ben üç buçuk sene Alfa Romeo nun TCT şanzımanını en ufak bir sorun yaşamadan kullandım , performans ve konfor olarak DSG yi aratmaz ama kimsede bunu bilmez . Bu arada şunu da ilave edeyim bu benim şanslı olduğum için değil , Alfisti forumunda ya da başka sitelerde TCT den şikayet eden yoktur , DSG ise malum...



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
10 Ara 2017
Mesajlar
74
Tepki puanı
4
Konum
Konya
Tct de gerçekten çok güzel bir saziman çok azda olsa geçişlerde zaman zaman minik mekanik sesler yapsada.sorun yok denecek kadar az.ben eat6 olarak guncellenen Peugeot citroen grubu şanzımanida çok beğeniyorum.dsg kadar seri ama sorun onda da çok az görülüyor.wv gurubu icinde alınabilir alman otomobili boşluğunu çok iyi dolduruyor.tsi motorları ve dsg sanzimani bi çok markayla paylasarak çok büyük bir pazarı elinde tutuyor.hatta hesaplı golf leondur, jettanin boşu yerine octavia alınır, fabia,polo,ibiza hangisi olsa farketmez gibi bir algı olustu.tum Volkswagen gurubu ve alt markaları turkiye pazarında iyi bir konuma geldi.hal böyle olunca dsg sorun cikartmasi,yakit verilerinin fabrika verilerinin 2 katına yakin olması,tsi 160 larda oluşan problemlelere kimse aldiris etmiyor.kotu araçlar değil kesinlikle ama.bir çok karakteristiği ve geleneği olan yılların bir çok otomobil markası yanında abartilacak bir otomobil markası olarak görmüyorum.honda civic hatchback aracimi yine 18000 km kullandığım golf 7 highline 122 ps.aracimdan daha seri,karakterli,daha estetik,daha sağlam sanzimanli......kısacası bi çok disiplinde daha başarılı buluyorum.cvt şanzımanin su anki geldiği noktayi ,dsg yi dünyanın en iyi teknolojisi sananların test etmesini tavsiye ediyorum.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
22 Eki 2017
Mesajlar
177
Tepki puanı
4
Konum
İstanbul
[MENTION=9520]rider[/MENTION] ve [MENTION=10988]Onuran42[/MENTION] arkadaşlarda çok güzel karşılaştırma ve açıklamada bulundular böylece mini bir karşılaştırmada yapıldı. Teşekkürler

SM-G955F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Trust

0
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
3,646
Tepki puanı
32
Konum
İstanbul
Aracınız
Cvt şanzuman 99 yılında çıkmıştı sanırım şanzuman konusunda çok geri kalan honda zaten biz önceden yapmıştık bi kaç güncelleme sunalım devam edelim mantığı ile yola devam etmiş.
Günümüz teknolojisinde vasat bir şanzıman dır. F1 kulakçık olmaması atmosferik motoru daha da baltalayan samimiyetsiz bir şanzıman . Eğer bu şanzıman vtec2 de olsaydı yani o yıllarda eli öpülürdü yıl 2017 malesef yetersiz piyasada artık çoğu araba 9 litre altında benzin tüketiyor.. halen 11 13 litre arası yakıt tüketen bir honda kaldı.
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
47
Konum
İstanbul
Cvt şanzuman 99 yılında çıkmıştı sanırım şanzuman konusunda çok geri kalan honda zaten biz önceden yapmıştık bi kaç güncelleme sunalım devam edelim mantığı ile yola devam etmiş.
Günümüz teknolojisinde vasat bir şanzıman dır. F1 kulakçık olmaması atmosferik motoru daha da baltalayan samimiyetsiz bir şanzıman . Eğer bu şanzıman vtec2 de olsaydı yani o yıllarda eli öpülürdü yıl 2017 malesef yetersiz piyasada artık çoğu araba 9 litre altında benzin tüketiyor.. halen 11 13 litre arası yakıt tüketen bir honda kaldı.

Sayın Trust söylediklerinizin büyük kısmına katılmıyorum , hangi aracı kullanıyorsunuz bilmiyorum ama RS ile aldığımdan beri sıfırlamadığım uzun tüketim değerim 9,3 lt/ 100 km . Yüzde seksen şehir için düşük hızlı , hatta dur kalk trafiği . Ölçüm mesafeside 4.700 km. Sağlıklı bir fikir edinmek için yeterli bir km olsa gerek . Sizin 11-13 lt tespitiniz 1,5 turbo motorla uyuşmuyor.
Atmosferik 1,6 ların biraz daha fazla yakması makuldür ama yinede dediğiniz çok fazla . Ayrıca benzer 1,6 ve civarı turbo motor kullanan tüm markalarda 9- 10 lt ler civarında tüketim var . Benim önceki arabam 170 Hp lik Giulietta da , RS den 40 Kg daha hafif olmasına rağmen bir tık fazla yakıyordu . RS in en büyük artısı 120-150 km/h hız aralığında seyir yaptığınızda 5,9 lt tüketim değeri vermesi , bu değer aynı hızlarda Giulietta da 7 lt nin pek altına düşmüyordu . Bunlar benim bizzat kendi ölçüm ve tespitlerim .
CVT konusuna gelince RS lerdeki sanal yedi kademe etkisi sağlayan yazılım diğer modellerle ciddi bir fark yaratıyor olsa gerek , çünkü çift kavramalı şanzımanın bence en iyisi olan TCT yi üç buçuk yıl tepe tepe kullanmış birisi olarak CVT ye geçtiğimde kulaktan dolma korkularımın hiç biri başıma gelmediği gibi ciddi bir konfor farkı yaşadım. Bütün çift kavramalılarda dur kalk trafiğinde 1 den 2 ye , 2 den 1 e manevraları keyifsiz ,biraz sesli , sarsıntılı geçişlerdir. Ayrıca yine bütün çift kavramalılarda vites büyütmeler çok hızlı , konforlu ve başarılı ama vites küçültmeler gecikmelidir . Bunun telafisi ancak Alfa nız varsa D modunda kullanmaktır , diğer markalar ne yaparlar bilmiyorum çünkü kullandığım DSG ler bana Alfa nın D modunda verdiği çözüm hissi ve keyfi vermemişti.
Tabi şunuda itiraf etmeliyim D modunda kullandığınız Alfa gaza en ufak dokunuşunuzda deli gibi iki vites birden küçülten , direksiyonunu sertleştiren bir arabaya dönüşüyor , bu çoğu zaman iyi belki ama her zaman değil . Bazen insanın ruh hali bile böyle pist havasında araba kullanmak istemiyor . Bu durumlarda çoğunlukla N normal modda kullanıyorsunuz ve çift kavramanın vites küçültmedeki gecikmelerine katlanıyorsunuz.
Halbuki dört aydır RS i müthiş bir şanzıman konforuyla, sanki bir amerikan V8 i kullanır gibi kullanıyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
10 Ara 2017
Mesajlar
74
Tepki puanı
4
Konum
Konya
Cvt şanzuman 99 yılında çıkmıştı sanırım şanzuman konusunda çok geri kalan honda zaten biz önceden yapmıştık bi kaç güncelleme sunalım devam edelim mantığı ile yola devam etmiş.
Günümüz teknolojisinde vasat bir şanzıman dır. F1 kulakçık olmaması atmosferik motoru daha da baltalayan samimiyetsiz bir şanzıman . Eğer bu şanzıman vtec2 de olsaydı yani o yıllarda eli öpülürdü yıl 2017 malesef yetersiz piyasada artık çoğu araba 9 litre altında benzin tüketiyor.. halen 11 13 litre arası yakıt tüketen bir honda kaldı.
Merhaba, 3 tane karşılaştırma videosu var YouTube de .civic 1.5 cvt vs leon 150 act dsg,golf 150 act dsg,civic 1.5 manuel .act motorlar 150 beygire karşılık 250 nm tork üretirken en ünlü şanzımanı kullanıyorlar.civic cvt 207 km ye kadar leonu çok ciddi farkla geçiyor.golfu de az farkla geride bırakıyor.ama burada asıl önemli olan 0 100 km ve araçlar için en doğru hız verisi olarak kabul edilen 0 400 m testte cvt ve manuel turbo civic aynı sureleri yapıyor.manuel aradaki 20 torkluk farkı sadece 0 60 kmde kullanabiliyor.ve cvt kendisinden daha güçlü olan manuelle aynı sureleri yapıyor.limitör 207 de cvt modelde kesintiye girdikten sonra manuel 30 km daha çıkarak 237 ye ulaşıyor.otomatiklerin tümünde her ne kadar yazılım sürüş tarzına göre vites değişimlerini hesaplasada tork bandinin vites oranlarına dağılımı değişmiyor.cvt de konforlu sürüş ve yakıt dengesini en iyi saglayan sanzimanlardan biri.nasil alfa 159 tct giulietta tct arasında çok ciddi fark varsa.nasil dsg 140 hp lerin golf 6 ile birlikte yazılım kararsızlıklari giderilsdiyse.nasil Peugeot citroen grubunun eat6 ya geçişteki ilk 308 ile şu anki 3008 arasında yazılım anlaminda çok iyi iyileştirmeler varsa.cvt yi önceki modellerdeki atmosferik zaten manuelde de güçsüz olan araclarla kiyaslamaaak çok doğru değil diye dusunuyorum.sanziman ağirkanli tepkiler vermesi teknik bir veri değil geniş banda yayılmış sanal oranların verdiği histir.bunun yanında cvt en doğru vites oranına göre hareket eder.ani sollamar yapılacaksa dip gaz yapıldığında tüm araçlardaki turbo geçilmesiyle 1 saniye beklemeyle ani ivmelenmeye geçer.araclarimizla ilgili bir hata yaptığımızı dusunuyorum bazen bunda biraz tasarımında etkisi var piste cikacakmis gibi bir tasarımları var)) ancak amaci günlük kullanıma uygun bagajlari geniş hem aile hem de güçlü otomobil ikilemesi.15 turbo be cvt ikilisi yakit tüketimi olarakda tüm sanzimanlara oranla ekonomiktir.yakit tüketim verisi de şuan 1.5 hatchback için yakın mesafe motor ısınmadan yapılan durkalkli kısa mesafe yolda 8.1 litre.bahsedilen 11 12 13 litreler bana imkansız geliyor.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
10 Ara 2017
Mesajlar
74
Tepki puanı
4
Konum
Konya
Sayın Trust söylediklerinizin büyük kısmına katılmıyorum , hangi aracı kullanıyorsunuz bilmiyorum ama RS ile aldığımdan beri sıfırlamadığım uzun tüketim değerim 9,3 lt/ 100 km . Yüzde seksen şehir için düşük hızlı , hatta dur kalk trafiği . Ölçüm mesafeside 4.700 km. Sağlıklı bir fikir edinmek için yeterli bir km olsa gerek . Sizin 11-13 lt tespitiniz 1,5 turbo motorla uyuşmuyor.
Atmosferik 1,6 ların biraz daha fazla yakması makuldür ama yinede dediğiniz çok fazla . Ayrıca benzer 1,6 ve civarı turbo motor kullanan tüm markalarda 9- 10 lt ler civarında tüketim var . Benim önceki arabam 170 Hp lik Giulietta da , RS den 40 Kg daha hafif olmasına rağmen bir tık fazla yakıyordu . RS in en büyük artısı 120-150 km/h hız aralığında seyir yaptığınızda 5,9 lt tüketim değeri vermesi , bu değer aynı hızlarda Giulietta da 7 lt nin pek altına düşmüyordu . Bunlar benim bizzat kendi ölçüm ve tespitlerim .
CVT konusuna gelince RS lerdeki sanal yedi kademe etkisi sağlayan yazılım diğer modellerle ciddi bir fark yaratıyor olsa gerek , çünkü çift kavramalı şanzımanın bence en iyisi olan TCT yi üç buçuk yıl tepe tepe kullanmış birisi olarak CVT ye geçtiğimde kulaktan dolma korkularımın hiç biri başıma gelmediği gibi ciddi bir konfor farkı yaşadım. Bütün çift kavramalılarda dur kalk trafiğinde 1 den 2 ye , 2 den 1 e manevraları keyifsiz ,biraz sesli , sarsıntılı geçişlerdir. Ayrıca yine bütün çift kavramalılarda vites büyütmeler çok hızlı , konforlu ve başarılı ama vites küçültmeler gecikmelidir . Bunun telafisi ancak Alfa nız varsa D modunda kullanmaktır , diğer markalar ne yaparlar bilmiyorum çünkü kullandığım DSG ler bana Alfa nın D modunda verdiği çözüm hissi ve keyfi vermemişti.
Tabi şunuda itiraf etmeliyim D modunda kullandığınız Alfa gaza en ufak dokunuşunuzda deli gibi iki vites birden küçülten , direksiyonunu sertleştiren bir arabaya dönüşüyor , bu çoğu zaman iyi belki ama her zaman değil . Bazen insanın ruh hali bile böyle pist havasında araba kullanmak istemiyor . Bu durumlarda çoğunlukla N normal modda kullanıyorsunuz ve çift kavramanın vites küçültmedeki gecikmelerine katlanıyorsunuz.
Halbuki dört aydır RS i müthiş bir şanzıman konforuyla, sanki bir amerikan V8 i kullanır gibi kullanıyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Kesinlikle tüm görüşlere katiliyorum

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst