2008 elegance otomatik vites gaz kelebeği değişti serviste adaptasyonu oldu fakat bazen çalıştırınca bazen yolda giderken motor lambası yanıyor ve motor koruma geciyor gaz yemiyor kontağı kapatıp açınca normale dönüyor servis gaz kelebeği yada abs tesisatında sorun var dedi nelere baktırmam lazım 1 haftadır burnumdan geldi hondadan soğudum resmen başına böyle bi olay gelen varmı yardım edin
>P1658 HONDA - Elektronik Gaz Kelebeği Kontrol Sistemi Kontrol Rölesi AÇIK Arıza
Olası nedenler
Arızalı Elektronik Gaz Kelebeği Kontrol Sistemi (ETCS) Rölesi
Elektronik Gaz Kelebeği Kontrol Sistemi (ETCS) Röle kablo demeti açık veya kısa devre yapmış
Elektronik Gaz Kelebeği Kontrol Sistemi (ETCS) Röle devresi zayıf elektrik bağlantısı
Arızalı Güç Aktarma Organı Kontrol Modülü (PCM)
P1658 HONDA kodunu nasıl düzeltirim
Yukarıda listelenen "Olası Nedenler" i kontrol edin. İlgili kablo demetini ve konektörleri görsel olarak inceleyin. Hasarlı bileşenleri kontrol edin ve kırılmış, bükülmüş, itilmiş veya aşınmış konektör pimlerini arayın.
P1658 Honda Açıklama
Güç Aktarma Organı Kontrol Modülü ( PCM ) gaz kelebeği valfinin açılmasını kontrol eder. Sistem, gaz kelebeği ayar elemanını, gaz kelebeği valfini, Gaz Kelebeği Konum (TP) sensörleri A ve B'yi, Gaz Pedalı Konum (APP) sensörünü, Elektronik Gaz Kelebeği Kontrol Sistemi (ETCS) kontrol rölesini ve PCM'yi içerir . APP sensörü, sürücü gaz pedalına bastığında gaz pedalının açılma değerini belirlemek için gaz kelebeği kablosuyla çalıştırılır. Gaz pedalı açma değeri, APP sensöründe bir sinyale dönüştürülür ve hedef konumu hesaplamak için PCM'ye iletilir . PCMgaz kelebeği valfinin hedef konumunu alınan sinyale göre belirler ve gaz kelebeği ayarlayıcısını gaz kelebeği valfini hedef konuma hareket ettirmek için çalıştırır. Gerçek gaz kelebeği valfi konumu TP sensörü A (gaz kelebeği gövdesine takılı) tarafından belirlenir. ETCS kontrol rölesi kapatıldıktan sonra ETCS kontrol rölesinden IG1ETCS terminaline belirli bir süre boyunca gerilim uygulandığında, PCM , ETCS kontrol rölesi güç anahtarında bir arıza tespit eder ve bir DTC kaydedilir.
>P2101 Gaz Kelebeği Aktivatörü A Kontrol Motoru Devre Menzili Performansı<
Bu ne anlama geliyor?
Bu genel güç aktarma organı / motor teşhis sorun kodu, tipik olarak, elektrikli Gaz Kelebeği Aktüatörlerine sahip tüm OBDII donanımlı motorlar için geçerlidir, ancak belirli Ford ve Nissan araçlarında daha sık görülür. Gaz Kelebeği Ayar Elemanı A (TA-A), genellikle motorun önüne, motorun üstüne, tekerlek yuvalarının içinde veya bölmeye karşı monte edilmiş olarak bulunur. TA-A, Güç Aktarma Organı Kontrol Modülünden (PCM) gelen bir elektrik sinyaliyle çalıştırılır. PCM, TA-A'yı ne zaman ve ne kadar süreyle çalıştırması gerektiğini belirlemek için girişler alır. Bu girişler, soğutma suyu sıcaklığı, emme havası sıcaklığı, motor devri ve klima sistemi basınç sensörlerinden alınan voltaj sinyalleridir. PCM bu girişleri aldıktan sonra, sinyali TA-A'ya değiştirebilir. P2101 tipik olarak elektrik (TA-A devresi) sorunları nedeniyle ayarlanır, ancak elektrikle çalışan Gaz Kelebeği Ayar Elemanı üzerindeki mekanik olarak sıkışmış bir gaz kelebeği kanadı gibi mekanik sorunlardan kaynaklanabilir. Sorun giderme aşamasında, özellikle aralıklarla ortaya çıkan bir sorunla uğraşırken hem elektrik hem de mekanik sorunlar göz ardı edilemez. Sorun giderme adımları üreticiye, TA-A tipine ve kablo renklerine göre değişebilir. İlgili gaz kelebeği ayar elemanı A kontrol motoru devre kodları:
P2100 Gaz Kelebeği Aktivatörü "A" Kontrol Motoru Devresi Açık
P2102 Gaz Kelebeği Aktivatörü "A" Kontrol Motoru Devresi Düşük
P2103 Gaz Kelebeği Aktivatörü "A" Kontrol Motoru Devresi Yüksek
Kod Önem ve Belirtileri
Soğutma sistemi üzerindeki etkisi nedeniyle ciddiyet genellikle şiddetlidir. Bu elektriksel veya mekanik bir arıza olabileceğinden, PCM bunu tam olarak telafi edemez. Kısmi telafi genellikle motorun sabit bir rölanti hızına sahip olduğu anlamına gelir (genellikle 1000 - 1200 rpm civarında). P2101 motor kodunun belirtileri şunları içerebilir:
Arıza Gösterge Işığı Açık
Sabit rölanti hızı
Motor hızlandırılamıyor
Nedenleri
Tipik olarak bu kodun ayarlanmasının nedenleri şunlardır:
Gaz Kelebeği Aktivatörüne giden devrede açık veya kısa devre - muhtemelen
Başarısız Gaz Kelebeği Aktivatörü - çalışmıyor (mekanik veya elektriksel olarak) - muhtemelen Başarısız PCM - olası değil
Teşhis ve Onarım Prosedürleri
İyi bir başlangıç noktası, her zaman kendi aracınız için teknik servis bültenlerini (TSB) kontrol etmektir. Sorununuz, üretici tarafından çıkarılan bilinen bir düzeltmeyle ilgili bilinen bir sorun olabilir ve teşhis sırasında size zaman ve para kazandırabilir. Ardından, özel aracınızda Gaz Kelebeği Aktivatörü A'yı (TA-A) bulun. Bu aktüatör, genellikle motorun önüne, motorun üstüne, tekerlek yuvalarının içine veya bölme duvarına monte edilmiş olarak bulunur. Yerleştirildikten sonra, konektörü ve kabloları görsel olarak inceleyin. Kazıma, sürtünme, çıplak teller, yanık lekeleri veya erimiş plastiği arayın. Konektörü ayırın ve konektörün içindeki terminalleri (metal parçalar) dikkatlice inceleyin. Yanmış görünüp görünmediklerine veya korozyona işaret eden yeşil bir renge sahip olup olmadığına bakın. Terminallerin temizlenmesi gerekirse, elektrik temaslı temizleyici ve plastik kıllı bir fırça kullanın. Kurutun ve terminallerin temas ettiği yere elektrikli gres uygulayın. Bir tarama aletiniz varsa, tanılama sorun kodlarını bellekten silin ve P2101 kodunun dönüp dönmediğine bakın. Olmazsa, bağlantılar büyük olasılıkla sizin sorununuzdu. Bu özel kod için, bu en yaygın endişe alanıdır, aynı zamanda rölelere giden röleler / bağlantılar, bir aktüatör arızasıyla hemen hemen saniyedir. Kod geri dönerse, aktüatörü ve ilgili devreleri test etmemiz gerekir. Tipik olarak, her Gaz Kelebeği Aktivatöründe 2 kablo bulunur. İlk olarak, Gaz Kelebeği Aktivatörüne giden kablo demetini ayırın. Dijital Volt Ohm Ölçer (DVOM) ile, sayacın bir ucunu aktüatörün bir terminaline bağlayın. Kalan sayaç ucunu diğer aktüatör terminaline bağlayın. Açık veya kısaltılmamalıdır. Özel aracınız için direnç özelliklerini doğrulayın. Aktüatör motoru açıksa veya kısa devre yapıyorsa (sonsuz direnç veya direnç yok / 0 ohm), Gaz Kelebeği Ayar Elemanını değiştirin. Bu test bir DVOM ile başarılı olursa, Gaz Kelebeği Aktivatörü güç kaynağı devresine 12V (Kırmızı kablo aktüatör güç kaynağı devresine, siyah kablo iyi bir şasiye) olduğundan emin olmak için kontrol edin. Gaz Kelebeği Aktivatörünü etkinleştirebilen bir tarama aleti ile Gaz Kelebeği Aktivatörünü açın. Aktüatöre 12 volt yoksa, PCM'den veya röle ile aktüatöre giden kabloları veya muhtemelen bozuk bir PCM'yi onarın. Tamamsa, Gaz Kelebeği Aktivatöründe iyi bir zemine sahip olduğunuzdan emin olun. 12V akü pozitifine (kırmızı terminal) bir test lambası bağlayın ve test lambasının diğer ucunu Gaz Kelebeği Aktivatörü devre toprağına giden şasi devresine dokundurun. Gaz Kelebeği Aktivatörünü çalıştırmak için tarama aletini kullanarak, tarama aleti aktüatörü her çalıştırdığında test ışığının yanıp yanmadığına bakın. Test ışığı yanmazsa, bu sorunlu devreyi gösterir. Yanarsa, test ışığının aralıklı bir bağlantı olduğunu gösterecek şekilde yanıp sönüp yanıp sönmediğini görmek için aktüatöre giden kablo demetini sallayın. Önceki tüm testler geçtiyse ve bir P2101 almaya devam ederseniz, bu büyük olasılıkla arızalı bir Gaz Kelebeği Aktüatörünü gösterir, ancak Gaz Kelebeği Aktivatörü değiştirilene kadar arızalı bir PCM göz ardı edilemez. Emin değilseniz, eğitimli bir otomotiv teşhis uzmanından yardım isteyin. Doğru şekilde takılmaları için PCM'ler programlanmalı veya araca kalibre edilmelidir.
Faaliyet ayn-ı lezzettir...