Civic FB7 Motor soğutma suyu değişimi

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
[MENTION=11273]Fuse[/MENTION] [MENTION=964]maksu[/MENTION] hocam görünce yorum yapacaktır. Ben de bazı kısımlara yorum yapayım, egzozdan gelen su normal, benim aracımdan da geliyor sizin yaptığınız işlemle alakalı bir durum değil.
Radyatör su kaçırıyor olabilir taktığınız kör tapa kaçırıyor olabilir yada radyatör temizleyici sonrası radyatörde delik vs. var ise orası açılmış ve oradan su kaçırıyor olabilir.
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
[MENTION=11273]Fuse[/MENTION] [MENTION=964]maksu[/MENTION] hocam görünce yorum yapacaktır. Ben de bazı kısımlara yorum yapayım, egzozdan gelen su normal, benim aracımdan da geliyor sizin yaptığınız işlemle alakalı bir durum değil.
Radyatör su kaçırıyor olabilir taktığınız kör tapa kaçırıyor olabilir yada radyatör temizleyici sonrası radyatörde delik vs. var ise orası açılmış ve oradan su kaçırıyor olabilir.
Akşam detaylı yazacağım. Kısaca egzoz terlemesi bu havalarda çok normal, o ustalara bir daha uğrama, termostat açıldıktan sonra fan devreye gitmeyebilir müşür ayarı ile alakalı ancak termostat açılınca ses ile bariz anlaşılır, eksiltme sistemde hava olmasından da olabilir. Anladığım kadarıyla havayı tam almamışsın ancak damlama varsa çalışırken takip edilmeli. klima fanı ile radyatör fanı ayrıdır. Klimayı açınca devreye giren fan klima fanı. Biraz yoğunum akşam dönüş yapacağım. Kolay gelsin. [MENTION=11273]Fuse[/MENTION] [MENTION=3]NoFeaR[/MENTION]

HTC U11 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
Maksu merhaba ,
Geçen hafta sonu ,anlattıklarını uygulamaya çalıştım. Ancak başarılı olamadım sanırım. Bazı şeyler aksiliklerle sonuçlandı -bu yüzden video ,foto ile güle oynaya keyifle işi sürdüremedim,paylaşımda bulunamayacağım maalesef. Karşılaştığım sıkıntıyı dile getirmek istiyorum. Pazar gününden bu yana her gün çok azda olsa biryerlerden su eksiltiyor. Radyatör boğazından bir baş parmak kadar su eksiliyor.Yedek depo ise min. max arasında bırakmama rağmen min. çizgisine iniyor. Contayı mı sıyırdık / yaktık acaba dedim ama götürdüğüm ustalar birşey yok dediler. Egzozdan biraz biraz su damlatıyordu , motor ısınınca kesiyor yalnız bu su damlaları.( bu su damlatma olayı beni korkutmuştu. ) O gün yaptığım işlemleri yazacağım ,

1-Radyatör tıpasını açtım boşalttım , hortumu verdim radyatörden suyu aşağıya akıttım. Tıpayı kapattım sonra saf su ve liuoqi molly radyatör temizlyeciyi döktüm ( 300 ml) . (saf su+radyatör temizleyiciyi dökmeden hemen önce mi aracı çalıştırmıştım tam hatırlamıyorum , ya döktüm öyle çalıştırdım yada çalıştırdım ve hemen suyu +temizleyici radyatör kapağından döktüm.)
* Dediğin gibi boruyu çıkartmak istedim ama maalesef çıkaramadım, kelepçeyi açmama rağmen boru çok sıkıydı bende boruyu açmadan devam ettim işleme. *

2- Radyatör kapağı açık ,su eksilirse ekleme yapacaktım.10-30 dk. aracı rolanti de kapak açık Fan devreye girene kadar çalışacaktı ( kaloriferler sıcakta 28drc-klima off.) fan devreye girerek motor bloğundaki Yeşil antifirizi de almak istiyordum. Ama 10 dk. geçti 30 dkç geçti baktım 1sa. 10 dk. geçmiş hala FAN devreye girmedi canımı sıktı olay. telaşlanmaya başladım , temizleyici içeride su köpürüyor ,( ilaçtan olsa gerek dedim) fan açmıyor ,içeride temizleyici zarar verecek korkuyorum , araç rolanti de çalışmasına rağmen yakıt göstergesi 25-30 lt. lere çıkmış. zaman geçiyor , yok fan girmiyor devreye. Kapattım kapağı dolandım biraz gezindim ,döndüm sonra açtı herhalde boşalttım radyatör tıpasından tekrar.

3-Sonra temizlemek için tekrar saf su koydum ,aracı çalıştırdım ,kapak açık yine eksilttikçe ekledim , yine 1 saat geçti fan açmadı.araç suyla çalışıyor. Eksozdan çok yoğun olmasa da beyaz duman geliyordu ,su damlacıkları geliyordu. Bir arkadaşı aradım ,kapağı kapat 3000-4000 devirde tut dedi , fan devreye girince klimayı aç dedi , sonra borular salar yavaşca kapağı açarsın dedi. öyle yaptım fan açtı , biraz klimada çalıştı ,stop ettim tekrar radyatörü boşalttım.

4-Radyatörü boşalttırken baktım hala yeşil gelir , ayrıca su eklerken köpük oluyordu ilacın etkisi geçmedi diye sanırım tekrar saf suyla doldurdum çalıştırdım ,yine kapak açık - uzun zaman geçti yine fan açmayınca gittim klimayı açtım fan otomotik açıldı , sonra boşalttım radyatörden.

5- sonunda Petrol ofisi coolant uzun ömürlü Kırmızı antifirizi % 50 % 50 suyla 5 lt.lik pette birleştirdim kapak açık boşalttım , eksildikçe eklemeye devam ettim. Sonra kapattım kaputu topladım eşyalarımı evimin yolunu tuttum.

6- Ertesi günü yaklaşık 12 saat sonra, aracın başına gittim antifirizi kontrol ettim , radyatör boğazında biraz eksilmiş ,yedek depoya baktım -min. max. arasında bıraktığım su min. çizgisine çekilmiş. İlave ettim her iki tarafa. eksoza baktım yine su damlacıkları araç çalışırken. Tabi beni korku sarmaya başladı. ( contayı mı yaktık diye )

7-Ertesi günü sabah işe gitmeden yine baktım antifiriz yine aynı az eksilmiş -hem radyatör kapağının altında bir parmak uzunluğu kadar , hemde yedek depodan.Neyse tamamladım tekrar , sonra işe. İşten izin aldım gittim sanayiye-araca binmeden yine bi kontrol yine bi miktar eksilme. ( Sıkı can iyidir ,hayra yormaya çalıştım herşeyi )

8- 2,3 yer dolaştım derdi anlattım , yok conta sıyırmamıştır diyorlar , su damlatması iyidir motorun iyi olduğunu gösterir diyorlar vs. yahu dedim damlatmayan su şimdi niye damlatıyor. neyse 1 usta çok şükür contanın yaktığı sıvı tüpü var onu koydu radyatörün üstüne renk dönmedi ,tamam yakmamış rahat ol dedi. takip et ertesi günü eksilirse tamamla ,2. gün eksilirse tekrar gel kaçağı buluruz dedi. Dedim yakıt niye böyle saçmaladı , 8.6 yı geçmeyen aracım ,C.tesi günü bu işlemlerden sonra 11-12 lt. çıktı.

** işin başka aksi yanı rolantide aracın yakıtı artıyor , 8.6 yı geçmezdim ortalamada. şu an 10.5 'e inemiyorum.tabi kısa mesafeler kullandım 1 haftadır. 8-10 km.

Neyse 3 ustadan sonra motor yağı satan bir tanıdığım vardı , dükkanına gittim , ona derdimi anlattım , vallahi ustalardan daha dikkatlı davrandı sağolsun , aracı rolanti de bıraktık 15. dk. izledik damlaları. ısındıktan sonra damla keserse iyi , ama hala kesmez devam ederse kötü durumlar dedi. Velhasıl gittim biraz gezindim döndüm ısınınca damlatmayı bırakmış.

-ertesi sabah oldu ,yine bir miktar eksilme ( salı sabahı ) yine tamamladım , işe gittim -işten dönücem baktım radyatörün tam altların bir yerlere bi miktar birşeyler akmış. çektim foto ,götürdüm tekrar bir ustaya - biri dedi radyatör delindi yada çatladıysa değişecek , c.tesi günü gel süpap ayarını yaparken radyatörü de sökeriz , birşey varsa değiştiririz radyatörü. Diğer usta cumartesi günü sabahtan bırakacaksın bize biz basınç test vs. uygulayacağız bakacağız nereden kaçırıyor çözeceğiz.

Bende arabayı park ederken koyuyorum bir karton nereye damlıyor onu fotoğraflıyorum belki işe yarar diye. Düşünüyorum acaba o Luigi molly uzun süre araç çalışırken durdu , radyatöre yada hortumlara bazı yerlere zarar verdi bir yerden kaçak var. ama araba eski değil 2011 -46 binde , önceden pası kireçi olmuş olsa -o ilaçta açmış olsa oraları. acaba tıkayıcılar var ondan kullansam tıkar beni 3-5 yıl götürür mü. radyatör çok para bir de orijinalini nereden bulucam. Hangi ustaya götüreyim ,ne gibi işlem yapsınlar -kafam darmadağın.

Araçta tüp yok , tüp boruları ,beyni vs. kaçak oralardan değil.
Bana artık aranızda hangi arkadaşlar yardımcı olabilecekse memnuniyet duyarım , fikirlerinizi öğrenmek istiyorum arkadaşlar.[/QUOTE


[MENTION=11273]Fuse[/MENTION] merhaba, çok evhamlı bir süreç olmuş. Öncelikle egzozdan su gelmesi çok normal. Havalar soğuk ve motordan gelen sıcak hava ile soğuk hava çarpışıp su buharı oluyor. Bu bahsettiğin beyaz duman da öyle. Soğuk havada nefes verirken de yaşamışsındır. Aynı fizik kuralı. Conta yakma gibi bir durumun yok. Bizde egzoz çıkışı hemen önde. Bu durumdan kaynaklı orada da bir terleme oluyor. Tahminim havayı sistemden tam alamadığın için hava dışarı blok halinde çıkınca su hacmen eksiliyor. Hatta ilk marşa basınca kalorifer peteğinden ses de duyuyorsunuzdur. Gelelim kaçak olayına. Sistemi bir yere giderken seyahatin bittikten sonra kontrol etmen. Basınç testine sokmadan o şekilde de gözükür. Ki sana basınç testi yapalım diyen adam ilk devirdaim pompasına bakmalıydı. Sen de bu kontrolde o bölgeye bak. Karton da koyacaksan beyaz karton koy ki rengini göresin. Terleme ise kirli bir renk (toz, çamur vs karışımı) veya direk su olur görürsün için rahat eder. Yok eğer koyduğun antifreez in rengi ise o zaman detaya gidilir. Tahminim terleme ve hala sistemde az biraz hava olması. Klima fanı olayını önceki yazımda belirttim. Klimayı açınca sen termostat açıldı sandın ama belki de açılmadı. O yüzden önde 2 adet fan var. İçin rahat olsun, beyaz karton kontrolünden sonra tekrar görüşelim. Bir de kaçak varsa (motor, egzoz kısmına antifreez damlatmadıysan tabi) kaputu açtığında yanan antifreez in kokusunu rahat duyarsın.

HTC U11 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Bakın size şimdi neler yapmanız gerektiğini adım adım yönlendiricem.

Koyduğunuz kırmızı antifriz yanlış.
Arabanızdan ne renk çıkıyorsa onu koyun, nedeni ise burada anlatmışlar. ( https://youtu.be/Ad0taZucvGo )

Antifriz 50/50 koyulmaz ise -30 da donacağına -10 da donar ve ve suyla karıştırılması her açıdan daha iyidir.

Kesinlikle orijinal distile su tavsiye ediyorum kaynatarak bir şey elde edemezsiniz babam İstanbul üniversitesi bilimleri ve işletmeciliği enstitüsünde 30 yıla yakındır laborant.
Ben hep ondan litrelerce alırım saf su silecek suyunu bile o şekilde doldururum asla çeşme suyu koymam.

Yedek su deposu dedikleri olay taşırma kabıdır. O çok önemli değil yapacağınız sistemi 2 kere boşaltın 3. de asıl karışımı yapın. Çok basit bir şeyi bu kadar uzun yoldan yapmak biraz yoruyor biliyorum ama arabanızın gömlekleri arasında pas oluşmaması için gerekli bir işlem. Ya da bir ustaya götürün 15 dk ara ile yapsın her şeyi yapılacak zor bir şey yok aslında fazla suyu zaten taşırma kabına atar eğer arabayı çok sıkıştıran biriyseniz taşırma kabını max seviye ye kadar doldurmanızı tavsiye etmiyorum.

Şimdi her şeyi yaptınız alta da nasıl değiştirmeniz gerektiğini anlatan bir video da atacağım, son değişimi de yaptınız mı arabanın motoru ısındıktan sonra yüksek devirde kullanın ki sistem içinde basınç olsun ve hava boşluğunu tamamen kaldırın fazla varsa taşırma kabına yollar zaten. Soğuk motorda asla gaza yüklenmeyin. Asıl kontrol etmeniz gereken yer ana radyatör suyudur. Taşırma kabı yani yedek su deposuna da dikkat edin max yerini geçmesin, anladığım kadarıyla biraz fazla su koymuşsunuz. https://youtu.be/2DCMuRYKis4

Fren hidroliğine gelecek olursam 5.1 asla koymayın o onun kaynama derecesini gösterir ama fren sistemimiz bunu kaldırmaz zarar verebilirsiniz. Koymanız gereken hidrolik sıvısı bu ; https://urun.n11.com/yag/motul-dot-...VHoGyCh2kNg2UEAQYBSABEgJIVfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Bu işlemi yaparken hortumlarla oynamanızı gerektirecek bir şey yok tavsiye etmem su kaçağına sebep olabilirsiniz.
Merak ettikleriniz varsa daha bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım
 
Katılım
22 Mar 2018
Mesajlar
158
Tepki puanı
63
Yaş
34
Konum
İzmir
Merhaba Arkadaşlar fb7 için motor soğutma suyu havasi nereden alınıyor konuyu baştan sona okudum yazılmamış sanırım

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
561
Tepki puanı
273
Konum
izmir
Aracınız
Honda type 2 antifriz kullanıyo yanlış hatırlamıyorsam. Nitratsız boratsız ve aminsiz olmasına dikkat edin. Bu özellikleri taşıyan piyasada liqui moly nin kırmızı antifrizi vard sadece ben aracıma bundan koydum. Motor bloğu içindeki sıvının da değişmesi için termostatın açılması lazım ki radyatörde devir daim olsun. Ya da termostatı söküp öyle değiltirceksiniz tek seferde ama o zaman da conta değişmeli.. Termostatı sökmem dersen de önce saf su ile bi kaç kere değişim yapman lazım termostat açılcak fan çalışacak. Sonra doldur boşalt. En son iyice berraklaştığında antfrizi koyarsın. Önce antifrizi koy 2 lt sonra üstüne saf su tamamla. Çünkü alttan açtığın tapa sadece radyatörü boşaltıyo motor bloğu içindeki termostat kapalı olduğu için kalır. Tabi bu bilgiler es7 kasa için. Liqui moly kırmızı antifriz uygun onun dışındakiler nitrat ve borat içeriyo honda tavsiye etmiyor. Havasını da termostat açtığında klimayı sıcakta çalıştırarak aldım komple devir daim yaptırarark 5 10 sn sürüyo sonra eksiği tamamlarsınız
 
Katılım
22 Mar 2018
Mesajlar
158
Tepki puanı
63
Yaş
34
Konum
İzmir
@zcustun hava alma olayini biraz daha detaylı anlatabilirmisin aracimin lpg regülatöru degistirilmisti soğuk havalarda ilk marş da kısa süre su sesi geliyor sanırım havası tam alınmadı

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
561
Tepki puanı
273
Konum
izmir
Aracınız
Motor ısınacak fan açacak fan açtığında klimayı sıcağa alıp çalıştır o şekilde yaptım ben 1 yıldır sıkıntı yok
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,673
Çözümler
2
Tepki puanı
2,970
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Motor ısınacak fan açacak fan açtığında klimayı sıcağa alıp çalıştır o şekilde yaptım ben 1 yıldır sıkıntı yok
Klimayı çalıştırmanıza gerek yok. Motor fanının açılmasını beklemek yeterlidir.

SNE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst