Motor yağı değişimi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan 78zafer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
24 Tem 2020
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic ES7 2004
Merhabalar 2004 Honda civic eu otomotik kullanmaktayım Honda servisini arayıp motor yağı tavsiyesi aldım 0 20 kullanmamı tavsiye ettiler bende shell helix 0w-20 asl ultra professional aldım daha sonra shell sitesinde bir yazı okudum şöyle yazıyor
Temel Uygulamalar

Shell Helix Ultra Professional AS-L, ACEA C5 gereksinimindeki testler ile zorlu Volvo testlerinin kombinasyonu olan Volvo VCC RBS0-2AE onayına sahip olup benzinli ve dizel araçlarda kullanıma uygundur. Bu yağın sadece 2015 ve sonrası üretilen VEA motorlarda kullanılması tavsiye edilmektedir.
Burda 2015 sonrası üretilen VEA motorlarda kullanılması önerilir yazısı dikkatimi çekti
Acaba yanlış bi yağ koymuş olabilirmiyim arabama sizlerin düşüncesini alabilirmiyim
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,952
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Öncelikle 2004 model araç aslında 0w20 için çok eski sayılmaz. Bu yağların destekleri geriye dönük de geçerlidir. Eskiden Acea a1 olan standart şimdi c5 olarak güncellenmiştir ekstra bazı değerlerle. Tablo doğru olabilir @Emirbey26 hocam. Hondalar için geçerli sayılabilir belki. Turbosuz araçlarda sıkıntı olma ihtimali az. Ancak yıllara göre fabrika dolum değerlerini ve önerilerini bilmiyorum ve araştırmadım. Şu an için konuşuyorum.

90'lı yıllarda üretilmiş 3.0 - 6.0 litre motor hacmine sahip araç sahipleri de kullanıyor bu yağları. Bunları kullanırken elbette dikkat edilmesi gereken ufak noktalar var. Bunlardan en önemlisi elbette piston segmanı (O ring) ve yağ pompası. Bu ikisiyle ilgili büyük bir paragraf yazdım sildim çok gerekli değil şimdi bu konuya?Yağın kalınlığı arttıkça pompalanma verimi de artar. Bunu bilmek yeterli. Buna göre 0w20 yağ modifikasyonuna gidilebilir ya da mevcut spectlere göre denenebilir.

Pistondaki yağ kontrol segmanıyla başlayalım: Bu eleman silindirin iç yüzeyini sıyırarak fazla yağı kartere yollarken ince bir yağ tabakası da piston içerisinde bırakır. Düşük devirlerde ve soğukta yağ kalınlığı ve yağ basıncı yüksekken (ilk çalıştırma) segman burada kalın yağı sıyırırken fazla kuvvete maruz kalıyor. Bu da zamanla deformasyonuna sebep olarak pistona yağ kaçmasına sebep olabiliyor.
Segman da deforme olunca pistondaki yağı sıyırma işini tam yerine getiremiyor çünkü genleşerek tam sızdırmazlık sağlayamayabiliyor.

Pistondaki yağ kanalı ve segmanın tasarımını bilmek gerekiyor yağ seçimi için. Yağ kanalı da eskiyen yağdaki karbon depozitleri vb. diğer kalıntılarla tıkanmaya daha müsait 10w40 gibi kalın yağlarda. Yağ yakmayan motorda ince yağ kullanmayı denemek bu sebeple iyi ve mantıklı.

Yeni nesil 0w20 yağlar katkı ve baz yağ kalitesi olarak temelde en iyi yağlardır (Burada 300V yağları ayrı tutuyorum) 10w40 yağlar gibi madeni yağ içermedikleri için ömürleri daha uzun, koruyucu özellikleri daha fazla, temizleme ve ilk çalıştırmadaki yağlama özellikleri daha yüksektir. Parçalar da daha az yoğun bir yağ ile daha kolay hareket edebilecekleri için yakıt ekonomisine de katkı sağlar.

@m2hamid hocamın dediği gibi ilk olarak 10w40'tan 0w20'ye geçmemek gerek. 10w40'ın akma direnci (viskozite) daha fazla olduğundan segmanın her sıyırışında piston içine sızma süresi daha azdır. Yani yağ oraya akana kadar geçen süre, 0w20 yağa göre çok daha azdır ve o akana kadar segman tekrar orayı sıyırır. Bu yüzden yağ yakımı kalın yağda daha az olur bozuk segmanlarda. Siz de bu sebeple araca yağ yaktırmadan kademe kademe inmelisiniz ve aracın tepkilerini görmelisiniz. Ona göre bir noktada durursunuz. 10w40 -> 0w40 -> 5w30 gibi geçişler daha makul.

@78zafer Sonuç olarak 0w20 yağ aldıysanız ve açmadıysanız iade edip en fazla 5w30 alıp denemeniz bence daha güvenli. Aracınıza güveniyorsanız ve "bakımları zamanında yapılmışsa şimdiye kadar" 0w20'yi denemekte bir mahsur yok. Çok fazla yağ yakıp bir çok parçada karbon depozitleri ile tıkanıklığa sebep olmamak adına böyle temkinli bir öneride bulunmaktayız.
 
Son düzenleme:

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,305
Çözümler
4
Tepki puanı
3,388
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
@İsmail Beşiroğlu 109 bin km.deki motoru sağlıklı olan bir fd6 için 0w20 geçişine ne diyorsunuz hocam. 5 bakım 5w30 bir bakımda da 0w30 kullanıldı. Hiçbir zaman yağ eksilmesi olmadı. 5w30 a göre ne gibi bir avantajı olur.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,952
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
@İsmail Beşiroğlu 109 bin km.deki motoru sağlıklı olan bir fd6 için 0w20 geçişine ne diyorsunuz hocam. 5 bakım 5w30 bir bakımda da 0w30 kullanıldı. Hiçbir zaman yağ eksilmesi olmadı. 5w30 a göre ne gibi bir avantajı olur.
Genel olarak üstteki mesajımda bahsettiklerim ile aynı ama daha az hocam. Bu değerler yağdan yağa değişir kesinlikle ve kesin bir şekilde konuşamam. Mannol 0w20 ile 5w30 eco lite aynı kefede olmaz mesela. İçerikleri iyi bilmek gerek.

Genel olarak: Koruma (yağlama), ufak bir ekonomiklik, temizleme, kullanım ömrü (markaya ve tbn ye göre değişir) genel olarak daha iyidir denebilir. Ama mesela 5w30 eco energy ile 0w20 eco lite arasındaki fiyat farkı nedir ve aradaki farka değer mi bunları tartışmak gerek. Bireysel Yağ analizleri üzerinden gitmeden teorik konuşmak da bir yere kadar…?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,824
Çözümler
9
Tepki puanı
8,874
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Motora zarar verirmi acaba değiştireyimmi ne dersiniz parayıda çöpe atıcaz ama
Motora zarar vereceğini sanmıyorum. Yeni değiştiği için fazladan masraf yapmaya gerek yok diye düşünüyorum. Yağ seviyeniz üst delik hizasını geçmesin. Toplam 3.5 litre alır. İki delik arası 1 litreye denk gelir. 10.000 kilometre sonra azalma var mı takip edin. Bir sonraki değişimde 5 serisi tam sentetik yağ kullanabilirsiniz. Kaliteye önem verin.
 
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
445
Tepki puanı
166
Yaş
37
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic ES7 2002
İnternette gezerken böyle bir yazı okudum emin olmak için servisi aradım teyit etmek için bu sebeple koydum
Aracım 160binde ve i-vtech motor daha önce emin olmamakla beraber 10 40 yağ koyulduğunu düşünüyorum
Yağada sağlam para verdim ne yapsam zararı olurmu acaba değiştirsem mi

Aracın 2004 model değil miydi? i-vtec ler sonraki kasada başladı.
 
Son düzenleme:
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
445
Tepki puanı
166
Yaş
37
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic ES7 2002
Genel olarak ES7 kasa kullanan arkadaşlara buradanda duyurmuş olalım. Eğer motorunuzda bir sorun yoksa 10w40 kullanıp motora işkence etmeyin. EN KÖTÜ 5w40 kullanın. Ben şu an bu iki ürünü kullanıyorum.
 

Ekli dosyalar

  • MANNOL Energy_7511.jpg
    MANNOL Energy_7511.jpg
    535.8 KB · Görüntüleme: 20
  • MANNOL ESTER.png
    MANNOL ESTER.png
    141.2 KB · Görüntüleme: 16
Son düzenleme:
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
445
Tepki puanı
166
Yaş
37
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic ES7 2002
Öncelikle 2004 model araç aslında 0w20 için çok eski sayılmaz. Bu yağların destekleri geriye dönük de geçerlidir. Eskiden Acea a1 olan standart şimdi c5 olarak güncellenmiştir ekstra bazı değerlerle. Tablo doğru olabilir @Emirbey26 hocam. Hondalar için geçerli sayılabilir belki. Turbosuz araçlarda sıkıntı olma ihtimali az. Ancak yıllara göre fabrika dolum değerlerini ve önerilerini bilmiyorum ve araştırmadım. Şu an için konuşuyorum.

90'lı yıllarda üretilmiş 3.0 - 6.0 litre motor hacmine sahip araç sahipleri de kullanıyor bu yağları. Bunları kullanırken elbette dikkat edilmesi gereken ufak noktalar var. Bunlardan en önemlisi elbette piston segmanı (O ring) ve yağ pompası. Bu ikisiyle ilgili büyük bir paragraf yazdım sildim çok gerekli değil şimdi bu konuya?Yağın kalınlığı arttıkça pompalanma verimi de artar. Bunu bilmek yeterli. Buna göre 0w20 yağ modifikasyonuna gidilebilir ya da mevcut spectlere göre denenebilir.

Pistondaki yağ kontrol segmanıyla başlayalım: Bu eleman silindirin iç yüzeyini sıyırarak fazla yağı kartere yollarken ince bir yağ tabakası da piston içerisinde bırakır. Düşük devirlerde ve soğukta yağ kalınlığı ve yağ basıncı yüksekken (ilk çalıştırma) segman burada kalın yağı sıyırırken fazla kuvvete maruz kalıyor. Bu da zamanla deformasyonuna sebep olarak pistona yağ kaçmasına sebep olabiliyor.
Segman da deforme olunca pistondaki yağı sıyırma işini tam yerine getiremiyor çünkü genleşerek tam sızdırmazlık sağlayamayabiliyor.

Pistondaki yağ kanalı ve segmanın tasarımını bilmek gerekiyor yağ seçimi için. Yağ kanalı da eskiyen yağdaki karbon depozitleri vb. diğer kalıntılarla tıkanmaya daha müsait 10w40 gibi kalın yağlarda. Yağ yakmayan motorda ince yağ kullanmayı denemek bu sebeple iyi ve mantıklı.

Yeni nesil 0w20 yağlar katkı ve baz yağ kalitesi olarak temelde en iyi yağlardır (Burada 300V yağları ayrı tutuyorum) 10w40 yağlar gibi madeni yağ içermedikleri için ömürleri daha uzun, koruyucu özellikleri daha fazla, temizleme ve ilk çalıştırmadaki yağlama özellikleri daha yüksektir. Parçalar da daha az yoğun bir yağ ile daha kolay hareket edebilecekleri için yakıt ekonomisine de katkı sağlar.

@m2hamid hocamın dediği gibi ilk olarak 10w40'tan 0w20'ye geçmemek gerek. 10w40'ın akma direnci (viskozite) daha fazla olduğundan segmanın her sıyırışında piston içine sızma süresi daha azdır. Yani yağ oraya akana kadar geçen süre, 0w20 yağa göre çok daha azdır ve o akana kadar segman tekrar orayı sıyırır. Bu yüzden yağ yakımı kalın yağda daha az olur bozuk segmanlarda. Siz de bu sebeple araca yağ yaktırmadan kademe kademe inmelisiniz ve aracın tepkilerini görmelisiniz. Ona göre bir noktada durursunuz. 10w40 -> 0w40 -> 5w30 gibi geçişler daha makul.

@78zafer Sonuç olarak 0w20 yağ aldıysanız ve açmadıysanız iade edip en fazla 5w30 alıp denemeniz bence daha güvenli. Aracınıza güveniyorsanız ve "bakımları zamanında yapılmışsa şimdiye kadar" 0w20'yi denemekte bir mahsur yok. Çok fazla yağ yakıp bir çok parçada karbon depozitleri ile tıkanıklığa sebep olmamak adına böyle temkinli bir öneride bulunmaktayız.
Aklımı okudunuz ??????
 
Geri
Üst