motor yağı önerisi

Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
199
Tepki puanı
236
Konum
Bitlis
Ad Soyad
sef gngr
Yaş
32
Aracınız
Civic FC5 2019
Viskosite aralığı havanın sıcaklığından ziyade motorun sıcaklığıyla ilgili. Şehrin cayır cayır yanmasından ziyade motorun isinması önemli ki motor hava soğukta olsa ısınacak. Meteorolojik sıcaklık ilk calistirmada önemli. Gerisi motor sıcaklığına göre yağın şekil alması.

Mobil 5w30 esp Ilsac gf5 standardını karşılıyor. Japon benzinli araclar için uygundur.

SM-N975F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Xedos

Özel Üye
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
121
Tepki puanı
107
Konum
Ankara
arkadaşlar açıklamışlar sağolsunlar ama biz biraz daha detaya girelim.

viskozite bizim tek başına takıldığımız bir konu değil aslında. bizim takıldığımız konu honda'nın 0w-20 yağı önermesi öncelikle. viskozite nedir? burada yağın akmaya karşı gösterdiği dirençtir. arkadaşların bazılarının dediğinden biraz farklı.

örneğin hondanın önerisini ele alalım. 0w-20 viskozite yaklaşık olarak -35 ile +30 derece arasında kaydırmayı yani koruyuculuğu ve soğutmayı sağlayabilecek akışkanlıktadır demek. bu derecelerin altında teorik olarak yağ kalınlaşmakta üzerine çıkıldığında ise teorik olarak yağ öylesine incelmektedir ki kaydırma ve koruma özelliklerini tam olarak yerine getirememektedir. örneklemek gerekirse kalınlaşan bir yağın hareketi zor olacağından üzerindeki metalin hareketini zorlaması hem de tüm yüzeylere yayılması zaman alacağından ciddi performans kaybı, daha fazla metal-metale sürtünme ve dolayısıyla yüksek yakıt sarfiyatı ve daha kötüsü yüksek karbon salımına sebep olacaktır. bu gereksiz görünen detaya neden çok yer verdiğimi birazdan anlatacağım.

ikinci değer ise yani 20 değeri ise yağın özelliklerini tam performansla verebildiği ısı aralığının sonunu gösteriyor. yani +30 derece civarı ki benim canımı sıkan nokta da burası. çok kötü bir değer mi? aslında hayır çünkü bu ısının üzerine çıktığımız günler ülkemizin belli bölgeleri hariç fazla değil ve üstelik herkes aracını sürekli yüksek devirle/hararetle kullanacak değil. üstelik verilen değer Allah'ın emri değil yani bir süre bunların üstüne çıkıldığında da teoride değil ama pratikte zarar görmüyorsunuz.

Kaldı ki 0w-20 bir yağ otuzlu derecelerin altındayken daha kalın yağlara göre daha düşük yakıt tüketimi sunuyor. aynı şekilde karbon salımı da düşüyor çünkü metalin arasında daha akışkan oluyor. bunu biraz açalım. yazdım ben mesela 0w-40 (-35 ile +40 derece) ya da 0w-35yağ kullanıyorum diye. aşağıda görebileceğiniz tabloda benim kullandığım yağ honda'nın değerlerini ve üstünü destekliyor. E o zaman tamam iste benimki daha iyiymiş. Aslında hayır öyle değil çünkü 0w-40 bir yağ, aynı dış hava sıcaklığında aynı ısı civarında motorda honda'nın 0w-20 yağına göre daha yoğundur ve bunun anlamı da daha fazla yakıt sarfiyatı ve yüksek karbon salımı. halbuki 0w-20 yağ çok daha çabuk ideal ısıya gelir ve akışkanlığı yükselir. işte o ikinci paragrafta daha sonra anlatacağım dediğim kısım buydu.

visco.jpg

gelişen dünya da çevre krizi büyüdükçe üreticilere uygulanan politikalar sıkılaştı ve yüz yaşını geçen içten patlamalı motorların teknolojik gelişimi de sonuna yaklaştı. dramatik geliştirme yapamayan şirketler artık elektrik motorlara geçmeden önceki son dönemeçte karbon ayakizinde düşük değer elde etmek için sineğin yağını çıkarırcasına düşük viskoziteli yağları tercih ediyorlar. bu yağlarla daha düşük değerlere sahip olarak hem vergi avantajı hem de kimi zaman daha yüksek üretim adedi izni alıyorlar.

Yani çok sıcak havalarda, sıkça ve uzun süre performanslı kullanımlar yapmıyorsanız öyle geniş viskoziteye sahip yağa da ihtiyaç duymuyorsunuz bu bir. bana göre az farkla da olsa aynı hız ve mesafede daha az yakıt harcıyorsunuz ve çevreyi daha az kirletiyorsunuz.

ayrıca beğendiğim bir yazıyı da paylaşayım sizinle. daha bilimsel ve detaylı anlatım isteyenler için bulunsun; Motor yağları hakkında merak edilenler
 

Xedos

Özel Üye
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
121
Tepki puanı
107
Konum
Ankara
Varilden değilde 4 litrelik kutudan açtırıp koydurdum. Kapak altındaki beyaz güvenlik bandınıda sökerken gördüm. Bazende yağı kendim alıp giderim. Dediğiniz gibi ülkemizden hava şartları bölgeden bölgeye değişiyor. İnternette çok var ama siz hangi bölge ve sıcaklıkta hangi kaç numara motor yağı kullanılmalı tablo nerden baktınız?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ahmet hocam yanlış anlaşılmasın. ben yaptığına ya da varil/kutu farklı ve kötü anlamında yazmıyorum. aslında üç aşağı beş yukarı benzer jenerasyon motorlar aynı coğrafyada benzer ihtiyaçlara sahiptirler ve o serviste bir çok üreticinin desteklediği viskozite aralığında yağ koymuş anlamında söylüyorum. 0w-20 ile 5w-30 arasındaki benim takıldığım fark temizleyici deterjan, koruyucu vb katkılarla da ilgili çünkü aynı markanın bile aynı viskozitede bir çok farklı içeriğe sahip ürünü bulunuyor. bilemiyorum hangisi honda ile uyumludur ya da honda bu değerleri de kabul ediyor mu misal. yoksa üstteki mesajımda da bahsettiğim gibi sizinle aynı mahallede bile yaşasak araç kullanım stilimiz arasında ciddi fark varsa ki vardır, kullanacağımız yağ da farklı olabilir.
@Xedos Hocam yazın Adana cayır cayır 0w20 olmaz deyip de kışın -20'leri gördüğümüz Ankara'da 0w40 kullanmak da pek mantıklı değil (kapalı garajda -4 gördüm bu kış). Aracı type-R + yazılımla 500HP+ olan araçlar dahi sizin kadar kalınını kullanmıyor bilginize. Burada zaten olay devirli kullanımlarda 0w20'nin daha koruyucu olduğunu bilmekten geçiyor.. Size 0w20 300v'de yeterli 5w30'da... 0w40 sıkıntı yaratır mı ? Yaratmaz muhtemelen. Yazı - kışı düşünerek hareket edeceksek ilk çalıştırmadaki aşınmaya karşı korumada 0w20 rakipsiz. En çok aşınmada burada oluyor zaten.

Yağ aynı zamanda araç için bir soğutma görevi gören bir akışkandır. Yağın tek başına viskozitesi pek bir şey ifade etmez. Baz yağ kalitesi ve katkıları önemlidir. O nedenle her 5w30 ile her 0w20 aynı değil, kendi içlerinde viskoziteleri de farklı ömürleri de, koruyuculukları da...

@Ahmet Aydınlı Size konulan yağ sizin için sıkıntı yaratmaz. Orijinalliği yeterli ancak dizel araçlar için tercih edilen bir yağdır.

Şu konudaki paylaşımlarıma göz atılabilir @Xedos : https://www.civictr.com/threads/fb7-icin-motor-yagi-ana-konu.251736/page-40
İsmail hocam aslında ki sebebi var. ilki elimde 40 var diye kullandım. alacağım 35 bundan sonra (bulunca aldım aslında şimdi) çünkü hem o değişim zamanına kadar bir kaç parça değiştireceğim hem de sıcak havada daha az performanslı kullanacağım bundan sonra. son iki depo ortalamam 11lt üstünde. 0w-40 olması daha iyi şu an için. bir de yazıda değinmedim ama ester bazlı yağ için kalınlık diğerleri gibi değil. akışkanlığı çok daha geniş aralıkta aynı sıcak motorda.
ikincisi de bizim motorların yük altında soğutma kabiliyeti tahmin ediyorum ki type-r'dan daha düşüktür. o nedenle daha yüksek desteğe ihtiyaç olabilir yağ bakımından. tabi demiyorum ki gres olsun ama 40'lık bir ester bazlı yağ da iyi performans gösterir.
 

Xedos

Özel Üye
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
121
Tepki puanı
107
Konum
Ankara
Aslında 0w20 yağlar aşınma testlerinde çok iyi sonuç veriyorlar ilginç bir şekilde.

Dexos1 gen 2 spesifikasyonunu karşılayanlar da aşınma konusunda iyi görünüyor.


Ama şu da var: yağ yeni ikenki koruyuculuğu kaç km boyunca üst seviyelerde tutacak?
@zcustun hocam hak veriyorum. aslında yanlış yağ olmadıkça kötü yağa pek rastlamıyoruz gittiğimiz yerlerde. ya da en azından denk gelmiyorum çünkü bu ekonomik şartlar bize piyasada neler gösterir bilemiyorum ama öyle farzedelim şimdilik. neyse yani motorda gömlek, sekman, piston vb. yerlerde ya da mesela egzantrik üstünde filan pek bir aşınma görmüyoruz. yapılan testlerden ve hepimizin tecrübelerinden bunları tespit edebiliyoruz. 100bin km araçlarda hemen hiç aşınma sorunu olmuyor mesela. daha ziyade bir alışma hasıl oluyor ve verim artıyor bile diyebiliriz standart kullanım bir motorda.
daha ziyade önemli arızalar sonunda conta yanması, sübap gaydları ya da kol çıkartma tabir ettiğimiz sorunlarla daha çok karşılaşıyoruz. hepsi soğutmayla alakalı ve yağın görevini yerine getirememesi ile alakalı ama daha çok pompa, triger, radyatör, fan ya da işçilik/bakımsızlık hataları bunların sebebi.
 
Geri
Üst