Motor yağına benzin karışma hadisesi.

Katılım
2 Ara 2017
Mesajlar
355
Tepki puanı
218
Konum
edirne
Aracınız
Selam bu motor yağına, benzin karışma olayının kronik olup olmadığını halen merak ediyorum.

Yurtdisinda , özellikle youtube da çokça video var, forumlarda konular var ve hatta Türkiye de de şikayetvar da bu yönde sorunlar -şikayetler var.

Sonuçta bu motor iklime göre mi sorun yaşatıyor?
Kullanıma göre mi ? Yazılımsal mi ?
Yoksa kronik sıkıntı mı var ?

Sonuçta Türkiye ye özel 1.5 motor uretmedikleri de aşikar.
İşin içinden çıkamadım.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
554
Tepki puanı
269
Konum
izmir
Aracınız
Şimdi ben de baktım. Yabancıların youtube'a yeni yüklediği videolar mevcut. Sıkıntının devam ettiğini iddia edenler var hala. Enjektörün konumu ve yataylığı ile alakalı olduğunu açıklamışlar. Yeni motorlarda enjektörlerin konumunu mu değiştirdiler yoksa sadece yazılımsal müdahale mi yapıldı? Bilen?
 
Katılım
2 Ara 2017
Mesajlar
355
Tepki puanı
218
Konum
edirne
Aracınız
Valla heveslendim, favorilerim de full sport plus 1.5 motor araçlar dolu , Kasım aralığa aracı değiştirecegim, gelgelelim bu konu da kafamı kurcalıyor.
 
Katılım
22 Nis 2020
Mesajlar
12
Tepki puanı
10
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FC5 2020
Hali hazırda 1.5 turbo kulanıyorum. Bu konuyu yabancı forumlarda ve burda uzun süre ben de araştırdım. Burda da paylaşıldı sanırım Honda bir açıklama videosu yayınlamış ve bu durumun soğuk iklimlerde kısa süreli sürüşlerde olduğunu doğrulamış ancak bir sorun teşkil etmediğini belirtmişler. (Soğukta yapılan kısa mesafeli sürüşlerde motorun ısınamadığı, buharlaşması gereken benzinin buharlaşamadığı ve yağa sızdığı şeklinde açıklanmış.)

Bu bilgiler eşliğinde aracı kullanmaktayken ilk 10 bin km herhangi bir şey yaşamadım. 10 bin bakımından sonra yaklaşık 19.000km civarındayken uzun süreli yüksek süratle giderken motor yağ uyarısı verdi. Sağa cekip yağ cubuğu ile kontrol ettigimde üst cizgiden yaklaşık 1cm yüksek seviyede olduğunu gördüm ve servisle görüştüm. Herhangi bir sorun olmayacağını belirttiler. Ancak burada ek bir bilgi daha vereyim; 10.000 bakımından hemen sonra aracın yağ bakım uyarısının sıfırlanmadığını farkettim ve servisle görüştüm. Servis 1.6 motorlarda bu uyarının olmadığını arkadaşların araçları karıştırabildiğini ve bu nedenle unutabildiklerini belirtti. Bu bilgiden sonra farkları araştırırken 1.6 motorların yaklaşık yarım litre fazla yağ aldığını farkettim. İlgili yağ seviyesi yüksekliğinin servisin fazla koymuş olması ihtimalini de değerlendirerek 20.000 bakımında farklı bir servise gittim ve aracın uyarı verdiğini, benzin sızıntısı durumlarını anlattım. Konu ile ilgili servistekilerin bilgisi olmamakla birlikte araçta bir sorun olmadığını belirttiler. Araç şu an yaklaşık 40.000kmde ve servisi değiştirdiğimden beri yağ uyarısı almadım.

Özetle, kendi yorumum, soğuk kış şartlarında bi miktar benzin yağa sızıyor olabilir ancak Hondanın açıklamaları ve aynı motorun uzun süredir, bir çok farklı modelde kullanıyor olması sonucu sorun teşkil edecek bir durum olduğunu düşünmüyorum. Kötü senaryoda yağın yapısının bozulacağı belirtiliyor ancak Honda gibi bir marka bu riski alamazdı diye düşünüyorum. Ek olarak sıkıntının daha cok CRV lerde görüldüğü gibi bir bilgi de okumuştum.
 
Katılım
2 Ara 2017
Mesajlar
355
Tepki puanı
218
Konum
edirne
Aracınız
teşekkürler bilgilendirme için; acaba forumda 1.5 turbo ile en yüksek kaç kmler yapıldı ? sahibinden de 150 bin kmlere gelmiş araçlar var. umarım büyütecek bir şey değildir.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Bu durum hemen hemen her araçta olmaktadır. Soğuk - start - kısa mesafe - stop ve tekrar soğuk start... Bu döngüde düşük verimde yüksek miktarda yakıt yakılır ve ateşleme sistemi bu yakıtı tamamen yakamaz. Yakıt zaten hiç bir zaman tamamen yanmaz, yanma odasında ancak bu gibi soğuk - start - kısa mesafe sürüş döngülerini sık yapmak yağa haddinden fazla yakıt karışmasına sebep olmakta. Bizim araçlarda bu ince olan yağı daha fazla incelttiğinden bana göre sıkıntı (özellikle turbo sağlığına). Ancak şimdiye kadar herhangi bir gelibildirim olmadı turbo arızası ya da motor parçası arızası konusunda. 1.5L araçlar yaklaşık 6 yıldır piyasada. Bir sorun duymamış olmamız da sorunsuzluğun teminatı...

Honda'da motor - şanzıman konusunda daha az endişe edebilirsiniz (hor kullanılsa bile). Temel sıkıntılarınız izolasyon - boya ve sac inceliği vs. olur.
 
Geri
Üst