Hali hazırda 1.5 turbo kulanıyorum. Bu konuyu yabancı forumlarda ve burda uzun süre ben de araştırdım. Burda da paylaşıldı sanırım Honda bir açıklama videosu yayınlamış ve bu durumun soğuk iklimlerde kısa süreli sürüşlerde olduğunu doğrulamış ancak bir sorun teşkil etmediğini belirtmişler. (Soğukta yapılan kısa mesafeli sürüşlerde motorun ısınamadığı, buharlaşması gereken benzinin buharlaşamadığı ve yağa sızdığı şeklinde açıklanmış.)
Bu bilgiler eşliğinde aracı kullanmaktayken ilk 10 bin km herhangi bir şey yaşamadım. 10 bin bakımından sonra yaklaşık 19.000km civarındayken uzun süreli yüksek süratle giderken motor yağ uyarısı verdi. Sağa cekip yağ cubuğu ile kontrol ettigimde üst cizgiden yaklaşık 1cm yüksek seviyede olduğunu gördüm ve servisle görüştüm. Herhangi bir sorun olmayacağını belirttiler. Ancak burada ek bir bilgi daha vereyim; 10.000 bakımından hemen sonra aracın yağ bakım uyarısının sıfırlanmadığını farkettim ve servisle görüştüm. Servis 1.6 motorlarda bu uyarının olmadığını arkadaşların araçları karıştırabildiğini ve bu nedenle unutabildiklerini belirtti. Bu bilgiden sonra farkları araştırırken 1.6 motorların yaklaşık yarım litre fazla yağ aldığını farkettim. İlgili yağ seviyesi yüksekliğinin servisin fazla koymuş olması ihtimalini de değerlendirerek 20.000 bakımında farklı bir servise gittim ve aracın uyarı verdiğini, benzin sızıntısı durumlarını anlattım. Konu ile ilgili servistekilerin bilgisi olmamakla birlikte araçta bir sorun olmadığını belirttiler. Araç şu an yaklaşık 40.000kmde ve servisi değiştirdiğimden beri yağ uyarısı almadım.
Özetle, kendi yorumum, soğuk kış şartlarında bi miktar benzin yağa sızıyor olabilir ancak Hondanın açıklamaları ve aynı motorun uzun süredir, bir çok farklı modelde kullanıyor olması sonucu sorun teşkil edecek bir durum olduğunu düşünmüyorum. Kötü senaryoda yağın yapısının bozulacağı belirtiliyor ancak Honda gibi bir marka bu riski alamazdı diye düşünüyorum. Ek olarak sıkıntının daha cok CRV lerde görüldüğü gibi bir bilgi de okumuştum.