Motorumuzu Tanıyalım. (L15B7)

gkhnbkkl

Özel Üye
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
779
Tepki puanı
656
Konum
Aydın
Aracınız
Civic FC5 2017
Bugün araştırırken şöyle bir videoya denk geldim. Meraklı olanlar için buraya videoyu bırakıyorum.

Anlamakta güçlük çekenler için alt yazı kısmından Türkçeyi seçebilirler.

Özetle turbo civic ilk çıktığı zaman yapılmış bir video ve anlatan kişi muhtemelen bizim ülkemizde de satılan(ex olarak bahsettiği) 1.5L turbo beslemeli "L15B7" kodlu motoru tanıtıyor ve Amerika'da "SI" olarak satılan Sport Injected motorla arasındaki farkları anlatıyor.

DİPNOT: Bu motorların VTEC teknolojisi değil VTC teknolojisi barındırdığından bahsediyor. Yani turbo modellerde değişken zamanlı sübap zamanlaması yokmuş.
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
373
Tepki puanı
252
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2019
Bugün araştırırken şöyle bir videoya denk geldim. Meraklı olanlar için buraya videoyu bırakıyorum.

Anlamakta güçlük çekenler için alt yazı kısmından Türkçeyi seçebilirler.

Özetle turbo civic ilk çıktığı zaman yapılmış bir video ve anlatan kişi muhtemelen bizim ülkemizde de satılan(ex olarak bahsettiği) 1.5L turbo beslemeli "L15B7" kodlu motoru tanıtıyor ve Amerika'da "SI" olarak satılan Sport Injected motorla arasındaki farkları anlatıyor.

DİPNOT: Bu motorların VTEC teknolojisi değil VTC teknolojisi barındırdığından bahsediyor. Yani turbo modellerde değişken zamanlı sübap zamanlaması yokmuş.

şuan ki 1.5 turbolu motorlarda da mı değişken zamanlı sübap zamanlaması yokmuş yani ?
 

m2hamid

Super Moderator
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
3,898
Tepki puanı
3,564
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
VTEC ile VTC aynı teknoloji değiller zaten, VTC, aslında VTEC üzerine eklenerek ortaya çıkan bir teknoloji.
Bu teknolojinin VTEC üzerine entegre edilmesi ile i-VTEC ortaya çıktı.
1.5 Turbo motorda ise Dual VTC olarak hem emme hemde egzos subaplarında ayrıca çalışabiliyor.
VTEC Turbo ise aslında bir teknolojinin genel ismi gibi düşünebilirsiniz. 1.5 Turbolarda aslında VTEC yok, çünkü performans değil yakıt tüketimi amacında turbolu motorlar için pek gereği yok. VTEC sistemi aynı özellikteki motorun yakıta daha rahat yüklenmesini ve performansı sağlıyor.
Ancak daha fazla performans hedefleyen 2.0 Turbolarda i-VTEC'te mevcut.


Kavramların aşağıya ingilizce açıklamasını kaynakları ile koyuyorum, müsait vaktimde çevirisini de yaparım

i-VTEC is the technology used in the latest family of Honda engines. The engines incorporate a host of innovative features designed to deliver a cutting-edge combination of performance, efficiency and low emissions. The technology combines VTC (Variable Timing Control) - which continually adjusts camshaft timing - with Variable Valve Timing and Lift Electronic Control (VTEC), which changes valve lift, timing and duration. The result is impressive horsepower and high torque with outstanding fuel economy and low emissions. In addition, the new engines are rotated 180 degrees from the traditional Honda layout, bringing the exhaust manifold closer to the catalyst for improved operating temperature and reduced emissions at start-up.
Honda has designed a multitude of engine variations dependant on engine requirements, for example, a high-performance version of i-VTEC which operates VTEC on both camshafts.

i-VTEC Valve Control System
The 'intelligent' i-VTEC system adds new VTC (Variable Timing Control) to VTEC to provide continuously variable camshaft timing - taking the concept of variable valve timing to new heights. In short, VTEC + VTC. Not only does i-VTEC provide a substantial performance increase across a broad power band, it boosts fuel economy while also reducing exhaust emissions.
VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control):
The innovative VTEC system is able to adjust the lift and opening duration of the valves to help the engine produce both abundant low rpm torque and excellent high-rpm power. At low rpm, VTEC adjusts valve timing and lift for optimum cylinder filling and fuel efficiency. In addition, the timing of the intake valves is staggered and their lift asymmetric - creating a swirl effect within the combustion chamber. The result is increasing burn speed with improved combustion stability. As engine rpm builds, VTEC transitions to a high-lift, long-duration cam profile for improved high-rpm engine output.



VTEC TURBO's Three Vital Technologies

Small displacement engines are fuel efficient and light, but compared to a large engine, do not have a much power or torque. Supercharging using a turbo charger overcomes the power problem.
Honda' s VTEC TURBO realizes high fuel economy and exhilarating power through three vital technologies: Dual VTC for Intake and Exhaust, Direct Injection System and High Tumble Intake Port, and Highly-responsive Turbocharger with Electronic Wastegate.

 
Son düzenleme:

h.k_ahmet

Super Moderator
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
2,282
Tepki puanı
1,430
Konum
Konya
Aracınız
Civic ES7 2001
VTEC ile VTC aynı teknoloji değiller zaten, VTC, aslında VTEC üzerine eklenerek ortaya çıkan bir teknoloji.
Bu teknolojinin VTEC üzerine entegre edilmesi ile i-VTEC ortaya çıktı.
1.5 Turbo motorda ise Dual VTC olarak hem emme hemde egzos subaplarında ayrıca çalışabiliyor.
VTEC Turbo ise aslında bir teknolojinin genel ismi gibi düşünebilirsiniz. 1.5 Turbolarda aslında VTEC yok, çünkü performans değil yakıt tüketimi amacında turbolu motorlar için pek gereği yok. VTEC sistemi aynı özellikteki motorun yakıta daha rahat yüklenmesini ve performansı sağlıyor.
Ancak daha fazla performans hedefleyen 2.0 Turbolarda i-VTEC'te mevcut.


Kavramların aşağıya ingilizce açıklamasını kaynakları ile koyuyorum, müsait vaktimde çevirisini de yaparım

i-VTEC is the technology used in the latest family of Honda engines. The engines incorporate a host of innovative features designed to deliver a cutting-edge combination of performance, efficiency and low emissions. The technology combines VTC (Variable Timing Control) - which continually adjusts camshaft timing - with Variable Valve Timing and Lift Electronic Control (VTEC), which changes valve lift, timing and duration. The result is impressive horsepower and high torque with outstanding fuel economy and low emissions. In addition, the new engines are rotated 180 degrees from the traditional Honda layout, bringing the exhaust manifold closer to the catalyst for improved operating temperature and reduced emissions at start-up.
Honda has designed a multitude of engine variations dependant on engine requirements, for example, a high-performance version of i-VTEC which operates VTEC on both camshafts.

i-VTEC Valve Control System
The 'intelligent' i-VTEC system adds new VTC (Variable Timing Control) to VTEC to provide continuously variable camshaft timing - taking the concept of variable valve timing to new heights. In short, VTEC + VTC. Not only does i-VTEC provide a substantial performance increase across a broad power band, it boosts fuel economy while also reducing exhaust emissions.
VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control):
The innovative VTEC system is able to adjust the lift and opening duration of the valves to help the engine produce both abundant low rpm torque and excellent high-rpm power. At low rpm, VTEC adjusts valve timing and lift for optimum cylinder filling and fuel efficiency. In addition, the timing of the intake valves is staggered and their lift asymmetric - creating a swirl effect within the combustion chamber. The result is increasing burn speed with improved combustion stability. As engine rpm builds, VTEC transitions to a high-lift, long-duration cam profile for improved high-rpm engine output.



VTEC TURBO's Three Vital Technologies

Small displacement engines are fuel efficient and light, but compared to a large engine, do not have a much power or torque. Supercharging using a turbo charger overcomes the power problem.
Honda' s VTEC TURBO realizes high fuel economy and exhilarating power through three vital technologies: Dual VTC for Intake and Exhaust, Direct Injection System and High Tumble Intake Port, and Highly-responsive Turbocharger with Electronic Wastegate.

İ-VTEC, Honda'nın en güncel motor ailesinde kullanılan teknolojidir. Motorlar, en yüksek performans, verimlilik ve düşük emisyon kombinasyonunu sunmak için tasarlanmış bir dizi yenilikçi özelliğe sahiptir. Bu teknoloji, eksantrik mili zamanlamasını sürekli ayarlayan VTC'yi (Değişken Zamanlama Kontrolü) bir araya getirir - vana kaldırmasını, zamanlamasını ve süresini değiştiren Değişken Valf Zamanlaması ve Elektronik Kontrol (VTEC) ile birleştirir. Sonuç, etkileyici beygir gücü ve olağanüstü yakıt ekonomisi ve düşük emisyonlu yüksek torktur. Ek olarak, yeni motorlar geleneksel Honda düzeninden 180 derece döndürülerek egzoz manifoldunu daha iyi çalışma sıcaklığı ve başlangıçta azalan emisyon için katalizöre yaklaştırır. Honda, motor gereksinimlerine bağlı olarak, örneğin her iki eksantrik milinde VTEC çalıştıran i-VTEC'nin yüksek performanslı bir versiyonu olan çok sayıda motor değişimi tasarlamıştır.

İ-VTEC Valf Kontrol Sistemi

'Akıllı' i-VTEC sistemi, sürekli değişken eksantrik mili zamanlaması sağlamak için VTEC'ye yeni VTC (Değişken Zamanlama Kontrolü) ekler - değişken supap zamanlaması konseptini yeni yüksekliklere taşıyarak. Kısacası, VTEC + VTC. İ-VTEC sadece geniş bir güç bandında önemli bir performans artışı sağlamakla kalmaz, aynı zamanda egzoz emisyonlarını azaltırken yakıt ekonomisini de arttırır. VTEC (Değişken Valf Zamanlaması ve Kaldırma Elektronik Kontrolü): Yenilikçi VTEC sistemi, motorun hem düşük dev / dak tork hem de mükemmel yüksek dev / dak güç üretmesine yardımcı olmak için valflerin kaldırma ve açma süresini ayarlayabilir. Düşük devir / dakikada VTEC, vana zamanlamasını ayarlar ve optimum silindir dolumu ve yakıt verimliliği için yükseltir. Ek olarak, giriş valflerinin zamanlaması kademelidir ve bunların kaldırılması asimetriktir - yanma odası içinde bir girdap etkisi oluşturur. Sonuç, gelişmiş yanma kararlılığı ile yanma hızını arttırıyor. Motor devri arttıkça, VTEC daha yüksek devir / dakika motor gücü elde etmek için yüksek kaldırmalı, uzun süreli kam profiline geçer.

VTEC TURBO’nun Üç Yaşamsal Teknolojisi

Küçük deplasmanlı motorlar yakıt açısından verimli ve hafiftir, ancak büyük bir motorla karşılaştırıldığında çok fazla güç veya tork yoktur. Turbo şarj cihazı kullanarak aşırı şarj, güç probleminin üstesinden gelir. Honda'nın VTEC TURBO'su üç hayati teknolojiyle yüksek yakıt ekonomisi ve heyecan verici güç elde ediyor: Emme ve Egzoz için Dual VTC, Doğrudan Enjeksiyon Sistemi ve Yüksek Taklaçlı Emme Portu ve Elektronik Atıklı Yüksek Hızlı Turboşarj.

@m2hamid hocam biraz çevirip düzenlemeye çalıştım. Olduysa ne âlâ.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

m2hamid

Super Moderator
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
3,898
Tepki puanı
3,564
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
İ-VTEC, Honda motorlarının en son ailesinde kullanılan teknolojidir. Motorlar, en yüksek performans, verimlilik ve düşük emisyon kombinasyonunu sunmak için tasarlanmış bir dizi yenilikçi özelliğe sahiptir. Bu teknoloji, eksantrik mili zamanlamasını sürekli ayarlayan VTC'yi (Değişken Zamanlama Kontrolü) bir araya getirir - vana kaldırmasını, zamanlamasını ve süresini değiştiren Değişken Valf Zamanlaması ve Elektronik Kontrol (VTEC) ile birleştirir. Sonuç, etkileyici beygir gücü ve olağanüstü yakıt ekonomisi ve düşük emisyonlu yüksek torktur. Ek olarak, yeni motorlar geleneksel Honda düzeninden 180 derece döndürülerek egzoz manifoldunu daha iyi çalışma sıcaklığı ve başlangıçta azalan emisyon için katalizöre yaklaştırır. Honda, motor gereksinimlerine bağlı olarak, örneğin her iki eksantrik milinde VTEC çalıştıran i-VTEC'nin yüksek performanslı bir versiyonu olan çok sayıda motor değişimi tasarlamıştır.

İ-VTEC Valf Kontrol Sistemi

'Akıllı' i-VTEC sistemi, sürekli değişken eksantrik mili zamanlaması sağlamak için VTEC'ye yeni VTC (Değişken Zamanlama Kontrolü) ekler - değişken supap zamanlaması konseptini yeni yüksekliklere taşıyarak. Kısacası, VTEC + VTC. İ-VTEC sadece geniş bir güç bandında önemli bir performans artışı sağlamakla kalmaz, aynı zamanda egzoz emisyonlarını azaltırken yakıt ekonomisini de arttırır. VTEC (Değişken Valf Zamanlaması ve Kaldırma Elektronik Kontrolü): Yenilikçi VTEC sistemi, motorun hem düşük dev / dak tork hem de mükemmel yüksek dev / dak güç üretmesine yardımcı olmak için valflerin kaldırma ve açma süresini ayarlayabilir. Düşük devir / dakikada VTEC, vana zamanlamasını ayarlar ve optimum silindir dolumu ve yakıt verimliliği için yükseltir. Ek olarak, giriş valflerinin zamanlaması kademelidir ve bunların kaldırılması asimetriktir - yanma odası içinde bir girdap etkisi oluşturur. Sonuç, gelişmiş yanma kararlılığı ile yanma hızını arttırıyor. Motor devri arttıkça, VTEC daha yüksek devir / dakika motor gücü elde etmek için yüksek kaldırmalı, uzun süreli kam profiline geçer.

VTEC TURBO’nun Üç Yaşamsal Teknolojisi

Küçük deplasmanlı motorlar yakıt açısından verimli ve hafiftir, ancak büyük bir motorla karşılaştırıldığında çok fazla güç veya tork yoktur. Turbo şarj cihazı kullanarak aşırı şarj, güç probleminin üstesinden gelir. Honda'nın VTEC TURBO'su üç hayati teknolojiyle yüksek yakıt ekonomisi ve heyecan verici güç elde ediyor: Emme ve Egzoz için Dual VTC, Doğrudan Enjeksiyon Sistemi ve Yüksek Taklaçlı Emme Portu ve Elektronik Atıklı Yüksek Hızlı Turboşarj.

@m2hamid hocam biraz çevirip düzenlemeye çalıştım. Olduysa ne âlâ.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
Elinize sağlık, ben vaktim oldukça çeviriyi düzenlerim hocam :)
 
Üst