Civic FD6 Ön fren hk.

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
@erenuzel41 aslında frenlerdeki temel sorun ısınma kaynaklı. Disk balata ısınınca verim ciddi oranda düşüyor malzeme ısıya maruz kaldığında yapması gerekenleri yapamıyor. Üzerine bir de uzun yolculuklarda mola yerlerinde aracı yıkayan arkadaşlar disklere su tutunca diskler çarpılıyor yada balatalar ani soğumayla sertleşiyor.Bu uğultu titreme ozaman başlıyor.Çözümü de tornalamayla arıyoruz ama kısmen çözüm oluyor,disklerdeki eğrilme bir miktar düzeliyor fakat torna sırasında malzeme inceldiği için disk daha çabuk ısınır hale geliyor yani kısır döngü başlıyor. Benim diskler daha önce 2 defa torna gördü( 2. Defa tornalatma riskli görülür bu arada) 3. Defa torna olmayacağı için değişim mecburi oldu artık. Maliyetine gelince trw yada ferodo disk + balata + fren hidroliğini İle bu set arasında 2 katı fiyat farkı oluşmadı. Delikli disklerin normal disklere oranla daha az ısınacağı aşikar,günlük sürüş stillerinde kolay kolay ısınacağını sanmıyorum açıkçası.Isınmadığı taktirde sorun yaratan durumlar da oluşmayacaktır.Frenleme mesafesi konusunda sadece disklerin %7 daha avantaj sağladığı yazılmış,balata ve hidrolikle bu %10 u görse ciddi bir oran. 50 metrelik frenlemede 5 metre avantaj sağlayacaksa hayat kurtarır( deneyip görmek şart tabi ki ) Mevcut disklerimi incelediğimde disk göbeğinde,en dış kısmında ciddi bir paslanma görünüyor.Bu brembolarda paslanacak bölgeler ayrı bir maddeyle kaplanmış paslanmayı önlemek için. Seramik balatalar da mevcut fakat bu balatalardan verim alınabilmesi için 200 derecenin üzerinde çalışması gerekiyor.Ayrıca disklerin de daha sert bir maddeden yapılması şart ( carbon seramik ) Normal diske seramik balata takılması balatayı değil diski harcıyor çünkü balata diskten daha sert. Paylaşmış olduğunuz videodaki frenleme esnasında ortaya çıkan ses sanırım frenlerin gereken ısıya henüz ulaşmamış olmasıyla alakalı. Disk balata hidrolik üçlüsünün değişimiyle ş.içi sakin kullanımda 2 bin km lik rodajı gerekli, bu km yapılana kadar ses,pedalda sertlik hassasiyet oluşabiliyor. Bu 1,500 - 2 bin km lik kullanım sonrası net olarak ortaya çıkacaktır. Ne gibi artıları ve eksileri oluştu gözlemleyip paylaşırım.


06 HONDA 2234
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
@w0lkan Hayırlı olsun, paraya kıymışsın :D
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
@w0lkan hocam mümkünse eski takım fren sistemi ile 100 kilometre fren mesafesini belirleyip sonra yenileri takıp ve alıştıktan sonra tekrar aynı testi yapıp mesafeyi kıyaslarsanız. Herkezin istifade edebileceği muazzzam bir konu olur.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Son düzenleme:

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
@w0lkan hocam mümkünse eski takım fren sistemi ile 100 kilometre fren mesafesini belirleyip sonra yenileri takıp ve alıştıktan sonra tekrar aynı testi yapıp mesafeyi kıyaslarsanız. Herkezin istifade edebileceği muazzzam bir konu okur.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.

Tabi ki bu aklımda olan bişeydi zaten ama ne kadar doğru bir veri alınır orası soru işareti. Eski sistemle yapacağım frenleme şuanki hava şartlarında olacak. Yeni disk balatanın 2-3 bin km sonra testini yapabileceğim ve sanırım kış aylarına denk gelecek. Lastik ve yol sıcaklıkları hatta yolun ıslaklığı bile farklı olacaktır ne kadar doğru bir kıyas olur bilmiyorum. Mümkün olan aynı şartları yakalamaya çalışırım


06 HONDA 2234
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Tabi ki bu aklımda olan bişeydi zaten ama ne kadar doğru bir veri alınır orası soru işareti. Eski sistemle yapacağım frenleme şuanki hava şartlarında olacak. Yeni disk balatanın 2-3 bin km sonra testini yapabileceğim ve sanırım kış aylarına denk gelecek. Lastik ve yol sıcaklıkları hatta yolun ıslaklığı bile farklı olacaktır ne kadar doğru bir kıyas olur bilmiyorum. Mümkün olan aynı şartları yakalamaya çalışırım


06 HONDA 2234
Dikkat edikecek önemli nokta aynı lastik olmalı! Eğer yaz, kış farklı kullanıyorsanız.
Yeni fren takımı için aceleye gerek yok diye düşünüyorum. Deneme için benzer şartlar sağlıyacak Mart-Nisan aylarında yeni fren sistemi testi yapılabilir.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Değişim yaptıktan sonra s.içi-s.dışı (%70 s.dışı) olmak üzere 1500 km yol yaptım. Farkettiğim değişimler;
- Fren performansı bariz çok daha iyi.Bunu biraz açayım; araç frenlemede net tepkiler veriyor,pedal eskiye oranla çok az daha sert ve yukarıda kavrıyor.1-2 defa panik fren yaptım abs devreye girmeden durdum.İnsanda çok net bir şekilde ben dururum da arkamdan gelen duramaz fikri oluşturuyor
-Uzun frenlemelerde pedal sertleşmesi-şişme,uğultu,titreme sorunu kalmadı,yüksek hızlarda frene bastığımda uğultu yok.
-Ate balataların toz atma durumunu 0-50-100 olarak puanlayacak olursa toz durumu 25 olabilir,hiç yok değil ama olan da rahatsız etmiyor.
-Disklerin delikli olması kaynaklı olduğunu düşündüğüm 20 km altına düşünce frenleme de hafif bir ses yapıyor(araç çalışmıyorken belli belirsiz duyulan led far fan motoru sesine benzer)
-Disklerin delikleri zamanla toz topluyor,sıcak değilken suyla yada havayla temizlenmeli.
-Bazı balatalarda ortaya çıkan ıslık sesi gibi ses şimdilik yok


06 HONDA 2234
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Değişim yaptıktan sonra s.içi-s.dışı (%70 s.dışı) olmak üzere 1500 km yol yaptım. Farkettiğim değişimler;
- Fren performansı bariz çok daha iyi.Bunu biraz açayım; araç frenlemede net tepkiler veriyor,pedal eskiye oranla çok az daha sert ve yukarıda kavrıyor.1-2 defa panik fren yaptım abs devreye girmeden durdum.İnsanda çok net bir şekilde ben dururum da arkamdan gelen duramaz fikri oluşturuyor
-Uzun frenlemelerde pedal sertleşmesi-şişme,uğultu,titreme sorunu kalmadı,yüksek hızlarda frene bastığımda uğultu yok.
-Ate balataların toz atma durumunu 0-50-100 olarak puanlayacak olursa toz durumu 25 olabilir,hiç yok değil ama olan da rahatsız etmiyor.
-Disklerin delikli olması kaynaklı olduğunu düşündüğüm 20 km altına düşünce frenleme de hafif bir ses yapıyor(araç çalışmıyorken belli belirsiz duyulan led far fan motoru sesine benzer)
-Disklerin delikleri zamanla toz topluyor,sıcak değilken suyla yada havayla temizlenmeli.
-Bazı balatalarda ortaya çıkan ıslık sesi gibi ses şimdilik yok


06 HONDA 2234
Hocam bir link alabilirmiyim. Benimde ön disk balatalar değişecekte.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Hocam bir link alabilirmiyim. Benimde ön disk balatalar değişecekte.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.



Burayla bir görüşün whatsapp tan da yardımcı oluyorlar


06 HONDA 2234
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Amazon.com'dan aldığım ön fren balataları taze geldi, 5-10bin km sonrasında takmayı düşünüyorum ancak aracın üstündeki stock disklere zarar verme ihtimali varmıdır bu durum biraz kafamı karıştırdı :unsure:

stoptech fren3.jpg
stoptech fren.jpg
 

Ekli dosyalar

  • stoptech fren-2.jpg
    stoptech fren-2.jpg
    140 KB · Görüntüleme: 63
Geri
Üst