Orjinal ses kabloları hk.

Katılım
22 Ağu 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
3
Konum
YALOVA
Aracınız
Civic FB7 2013
Herkese selamlar.
Umarım konuyu doğru yere açmışımdır, çünkü forumda çok dolaştım fakat aradığım konu hakkında herhangi birşey bulamadım yada gözümden kaçtı.
Aracın orjinal tüm kolonlarını söküp mid'leri gireceğim. Hepsini değiştirdim ama ön direklerdeki twitter'ların ön kapılara giden kablolarını bir türlü belirleyemedim. Doğal olarak mid takımlarının crossover'larını giremiyorum, durum böyle olunca mid-tiz ayrılmıyor bunun sonucunda amfiyi giremiyorum.
Sorum şudur ki daha öncede böyle birşey yaşayıp çözen varmıdır. Bana sadece ön direklerdeki twitterların kablolarının ön kapı içi yada başka bir yerde olduğunu söylese, yada kabloların birleştiği yer neresidir.
Şimdiden herkese teşekkür ederim.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Biraz detay bir soru sormuşsunuz, normalde elektronikçiler güçlü bir ses sistemi için kendi tesisatlarını çekiyorlar, orjinal ses sisteminin kablolarının istenilen gücü kaldıramayacağını belirtiyorlar diye hatırlıyorum :unsure:
FB7 ile ilgili ses sistemleri hakkında en bilgililerin paylaşım yaptığı konu bu idi, belki faydalı birşey bulabilirsiniz, bir göz atın.
Forumda @Mesudum ile @sirua35 'nın FB7de ses sistemleri hakkında bilgili olduklarını hatırlıyorum :) Onlara da sormak faydalı olacaktır (y)
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,670
Çözümler
2
Tepki puanı
2,964
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Herkese selamlar.
Umarım konuyu doğru yere açmışımdır, çünkü forumda çok dolaştım fakat aradığım konu hakkında herhangi birşey bulamadım yada gözümden kaçtı.
Aracın orjinal tüm kolonlarını söküp mid'leri gireceğim. Hepsini değiştirdim ama ön direklerdeki twitter'ların ön kapılara giden kablolarını bir türlü belirleyemedim. Doğal olarak mid takımlarının crossover'larını giremiyorum, durum böyle olunca mid-tiz ayrılmıyor bunun sonucunda amfiyi giremiyorum.
Sorum şudur ki daha öncede böyle birşey yaşayıp çözen varmıdır. Bana sadece ön direklerdeki twitterların kablolarının ön kapı içi yada başka bir yerde olduğunu söylese, yada kabloların birleştiği yer neresidir.
Şimdiden herkese teşekkür ederim.
Twitter kablolarının kapıya gittiğini düşünmüyorum. Ses sistemine direk bağlıdır. Siz ses sisteminin çıkışlarından yeni bir tesisat çekerek twitter kablolarını kapıya kadar götürmelisiniz.
 
Katılım
22 Ağu 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
3
Konum
YALOVA
Aracınız
Civic FB7 2013
Biraz detay bir soru sormuşsunuz, normalde elektronikçiler güçlü bir ses sistemi için kendi tesisatlarını çekiyorlar, orjinal ses sisteminin kablolarının istenilen gücü kaldıramayacağını belirtiyorlar diye hatırlıyorum :unsure:
FB7 ile ilgili ses sistemleri hakkında en bilgililerin paylaşım yaptığı konu bu idi, belki faydalı birşey bulabilirsiniz, bir göz atın.
Forumda @Mesudum ile @sirua35 'nın FB7de ses sistemleri hakkında bilgili olduklarını hatırlıyorum :) Onlara da sormak faydalı olacaktır (y)
Twitter kablolarının kapıya gittiğini düşünmüyorum. Ses sistemine direk bağlıdır. Siz ses sisteminin çıkışlarından yeni bir tesisat çekerek twitter kablolarını kapıya kadar götürmelisiniz.

Biraz detay bir soru sormuşsunuz, normalde elektronikçiler güçlü bir ses sistemi için kendi tesisatlarını çekiyorlar, orjinal ses sisteminin kablolarının istenilen gücü kaldıramayacağını belirtiyorlar diye hatırlıyorum :unsure:
FB7 ile ilgili ses sistemleri hakkında en bilgililerin paylaşım yaptığı konu bu idi, belki faydalı birşey bulabilirsiniz, bir göz atın.
Forumda @Mesudum ile @sirua35 'nın FB7de ses sistemleri hakkında bilgili olduklarını hatırlıyorum :) Onlara da sormak faydalı olacaktır (y)

Dün bütün günümü bu işe ayırarak komple yeniden kablolama yaptım. Komple söküp yeni baştan topladım. O kadar profesyonel bi tesisat yapmıyorum tabiiki ama orjinallerin tamamını söküp mid takıyorum. Herkese teşekkür ederim.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Dün bütün günümü bu işe ayırarak komple yeniden kablolama yaptım. Komple söküp yeni baştan topladım. O kadar profesyonel bi tesisat yapmıyorum tabiiki ama orjinallerin tamamını söküp mid takıyorum. Herkese teşekkür ederim.
Yeni kablolama ile bence en isabetli ve garanti yolu seçmişsiniz, bu sayede kablolama kısmının ses kalitesini etkilemediğine emin olursunuz (y)
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Dün bütün günümü bu işe ayırarak komple yeniden kablolama yaptım. Komple söküp yeni baştan topladım. O kadar profesyonel bi tesisat yapmıyorum tabiiki ama orjinallerin tamamını söküp mid takıyorum. Herkese teşekkür ederim.

Kolay gelsin öncelikle. Hazır el değmişken komple bir yükseltme yapmak en iyisi. Aksi halde hep bir şeyler eksik kalıyor. Ben onca düzeltme yaptıktan ve eski düzenle mukayese kabul etmeyen bir sese kavuştuktan sonra bile, bir 2016 Audi A6 sesini dinleyince bana çok yavan gelmeye başladı. Sesi açınca kalite bende daha belli oluyor ama normal dinlemelerde hala geride kalmışım, şimdi fark ediyorum. Sorunun çoğu da tweeter hoparlörlerin yeterince hissedilir olamayışı. Ben 43 yaşımda ses üst frekans sınırımın artık aşağılara gelmesine bağlamıştım ? ama A6 benim normal olduğumu gösterdi tekrar. Bir BMW bu kaliteyi veremiyor mesela ama Mercedes, biraz uğraşılmışsa 21 hoparlörüyle bu işi başka boyuta çekiyor. Neyse...

Orijinal düzende aklınıza takılır da arada kalırsanız "ucuza halletsem ne yapardım?" diye sorun kendinize. Fabrika da onu yapmış olacaktır: Bütün kablolar ince ince teybe gelir. Siz ön göğsün altına filtreleri saklar ve her bir hoparlöre ayrı ayrı yumuşak kablo çekerseniz ve güç kablolarından uzak tutarsanız elden gelen iyi çözümü sağlarsınız. Bendeki Alpine kılavuzunda "önemli" ibaresi ile komponent hoparlörlerini yabancı tweeter ile birlikte kullanmayın diye belirtmişlerdi. Buna göre göğüsten doğrudan bağlamak için en kısa yolu takip ederseniz hem kayıpsız, hem parazitsiz çözüm elde etme şansınız olabilir. Tweeter hoparlörler görece çok güçlü olmayacaklarından yüksek güçlü ve düşük empedanslı (dirençli) bir SW için olduğu gibi kalınca kablolar geçirmekle de uğraşmayacaksınız.

Belki en başta söylemem gerekeni şimdi unutmadan hatırlatayım: Araç içi ve kapı yalıtımı ile kaplamaların sağlamlaştırılması öncelik olmalı. Zırıldayan bir iç kaplamada hiç bir keyif alınamaz. Yolda zangırdayan ucuz tesisatlara çok denk gelmişsinizdir. Ucuz arabanın bagajına çeyiz sandığı gibi bass kabinler atılır, sabitlenmez. Arabanın kapıları ve bagajı zor kapanıyordur. Basslar vurmaya başlayınca kaporta eşlik etmeye başlar. Zamanında beni çift anfiyle etkilemeye çalışan bir tesisatçıya(!) saçlarımın uçuşması geçtikten sonra zırıltıları sormuştum da kalakalmıştı. Verdiği para gürültüyü bastırmaya yetmemişti çünkü.

Uzattım yine ?
 
Katılım
22 Ağu 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
3
Konum
YALOVA
Aracınız
Civic FB7 2013
Kolay gelsin öncelikle. Hazır el değmişken komple bir yükseltme yapmak en iyisi. Aksi halde hep bir şeyler eksik kalıyor. Ben onca düzeltme yaptıktan ve eski düzenle mukayese kabul etmeyen bir sese kavuştuktan sonra bile, bir 2016 Audi A6 sesini dinleyince bana çok yavan gelmeye başladı. Sesi açınca kalite bende daha belli oluyor ama normal dinlemelerde hala geride kalmışım, şimdi fark ediyorum. Sorunun çoğu da tweeter hoparlörlerin yeterince hissedilir olamayışı. Ben 43 yaşımda ses üst frekans sınırımın artık aşağılara gelmesine bağlamıştım ? ama A6 benim normal olduğumu gösterdi tekrar. Bir BMW bu kaliteyi veremiyor mesela ama Mercedes, biraz uğraşılmışsa 21 hoparlörüyle bu işi başka boyuta çekiyor. Neyse...

Orijinal düzende aklınıza takılır da arada kalırsanız "ucuza halletsem ne yapardım?" diye sorun kendinize. Fabrika da onu yapmış olacaktır: Bütün kablolar ince ince teybe gelir. Siz ön göğsün altına filtreleri saklar ve her bir hoparlöre ayrı ayrı yumuşak kablo çekerseniz ve güç kablolarından uzak tutarsanız elden gelen iyi çözümü sağlarsınız. Bendeki Alpine kılavuzunda "önemli" ibaresi ile komponent hoparlörlerini yabancı tweeter ile birlikte kullanmayın diye belirtmişlerdi. Buna göre göğüsten doğrudan bağlamak için en kısa yolu takip ederseniz hem kayıpsız, hem parazitsiz çözüm elde etme şansınız olabilir. Tweeter hoparlörler görece çok güçlü olmayacaklarından yüksek güçlü ve düşük empedanslı (dirençli) bir SW için olduğu gibi kalınca kablolar geçirmekle de uğraşmayacaksınız.

Belki en başta söylemem gerekeni şimdi unutmadan hatırlatayım: Araç içi ve kapı yalıtımı ile kaplamaların sağlamlaştırılması öncelik olmalı. Zırıldayan bir iç kaplamada hiç bir keyif alınamaz. Yolda zangırdayan ucuz tesisatlara çok denk gelmişsinizdir. Ucuz arabanın bagajına çeyiz sandığı gibi bass kabinler atılır, sabitlenmez. Arabanın kapıları ve bagajı zor kapanıyordur. Basslar vurmaya başlayınca kaporta eşlik etmeye başlar. Zamanında beni çift anfiyle etkilemeye çalışan bir tesisatçıya(!) saçlarımın uçuşması geçtikten sonra zırıltıları sormuştum da kalakalmıştı. Verdiği para gürültüyü bastırmaya yetmemişti çünkü.

Uzattım yine ?

Uzatın uzatın hiç problem yok. İnsanın öğrenecekleri hiç bitmez. Aktif olarak bu işlerle uğraşıyorum (Yapılacak araçlarda fazlasıyla seçici olarak yada zevkine diyebiliriz). Yalıtıma hiç girmedim çünkü yeterli geleceğini düşünüyorum kaldı ki yetmezse onu yaparım. Ön iki kapı ve arka pandizottaki hoparlörlerin tamamına yeni kablo çekim. Cross ları sakladım. Ön kapılara kasnak ile, arka pandizottaki kolonlara özel süngerden kasnak yaptım çünkü yükseklik kurtarmayacaktı. Ön direklerdeki tizleri değişip kendi kullandığım tizlerimi taktım. Onlarında kablolarını özel çektim. Coax lar morel tempo 16 cm tizlerimde vibe air. Aracın sol tarafından artı kablosunu 4 ga olarak çektim, sağ tarafından ise üç adet (ön midler, arka midler ve bas olmak üzere) dek kablolarını ve amfi tetik kablosunu çektim. Daha Android cihaz gelecek tabiiki makul fiyatta olanı bulabilirsem. İşin sonunda temiz net bir ses oldu. Amacım aracın içinde kendim dinlemem. Dışarıya dinletme yada rahatsızlık vermek gibi bi amacım yok:)
 
Geri
Üst