Merhaba senin aracın sport mu comfort mu sanırım sadece sport ta var
D5803 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
D5803 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ta denilen trafik anonsu özelliğini kapatın geçmez hocam.
HTC U11 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Arkadaşlar merhaba bende de 2014 hb var daha yeni aldım. Önceki aracım dan kalan amfi ve bass ı kullanmak istiyordum bunun için amfi dönüştürücü aldım. Tesisat ustası akü den çok iyi bir işçilik le enerji aldı. Teyp konsol kısmını söktü soket lerden hoparlör çıkışlarını bulamadı. Söylediğine göre bu araçların kendinden amfi si var mış. O yüzden oda arka kapı hoparlörün den ses aldı ve dönüştürücü ye verdi. Neyse tüm bağlantıları çok iyi ve temiz işçilik ile yaptı. Araç durur iken deneme ve ayar yaptı sıkıntı yoktu. Fakat gelelim asıl konuya. Diğer modelleri biliyorum ama 2013den sonra çıkan hb lerde aktif ses yalıtım sistemi denilen bir sistem var. Çok fazla bilinen bir özellik değil. Bu sistem şöyle çalışıyor. Tavanda ki iki adet mikrofon ortam sesini alıyor aynı anda motor devrini de kontrol ederek ortamda ki sesi ters frekans la hoparlör den içeri veriyor. Bu da ortamın olduğundan daha sessiz olmasını sağlıyor. Yani sesi yine ses ile yok ediyor. Ancak bizim yaptığımız sistemde amfi çevirici ye giden sesi hoparlör den aldığımız için normalde duymadığımız bu negatif ses bass tan uğultu şeklinde geliyor özellikle gazı bırakıp devir 3 binler den düşerken müthiş bir uğultu oluyor. Usta ya araçta böyle bir özellik olduğunu anlattım. İlk defa böyle bir şey görüyorum dedi. Oda araştıracak. Bakalım sonuç ne olacak. Bilgisi olan varsa rica ederim yardım etsin. Teşekkür ederim.
D5803 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
D5803 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Teyp in setup menüsünden aradım ama bulmadım sanırım öyle bir açma kapatma yok. Ama düşünüp yazdığın için çok teşekkür ederim. Ben şimdi sadece teyp soket inin doğru olanını resmini bulup ustaya onu göstereceğim. Amfi dönüştürücü ye sesi oradan almayı deneyeceğim. Çünkü bu sistemin aracın kendi orjinal amfi sinden sonra çalıştığını tahmin ediyorum. Teşekkürler.[MENTION=13421]Hasan karasu[/MENTION] hocam. Bu gün aklıma geldi de paylaşmak istedim. Sistemde anr/anc varsa bunun menü içinde aktif deaktif komutu olması lazım diye düşünüyorum. Kullanıcı menüsünden gizlenmiş midir bilmiyorum ama bir kontrol eder misiniz menüde var mı.?
HTC U11 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Söyledikleriniz tamamen doğru. Bu sistem anladığım kadarı ile tanınmış ses diye tabir edeceğim motor sesini tanıyor. Yani dediğiniz gibi önceden belirlenmiş frekans aralığında ki seslere karşılık üretiyor. Buda genelde devir 3 binlere çıkmışken gazı bırakıp devir düşerken çıkan motor sesini sönümlüyor. Tam bu sırada biz de bu ters sesi güçlendirip bass hoparlör den verdiğimiz için ses uğultu ve titreşime dönüşüyor. Ben ce çözüm bu sistemin ürettiği ses hoparlör sistemine girmeden önce yani aracın orjinal amfi sin den önde bir yerden hat çekip bass ve amfi ye bağlamak gerekir. İlginiz için teşekkür ederim. Gelişmeleri buradan aktarmaya devam edeceğim.HB kasalara koydukları bu sistemi keşke sedanlara da koysalarmış, yol ve motor gürültüsü daha insaflı olurdu. Active noise cancellation (Aktif gürültü sö)denen bu sistemin temel çalışma şekli şöyledir; gürültü olarak görülen belirli frekanslardaki sesler mikrofonlar ile algılanıp aynı frekansta ancak ters yönlü ve aynı genlikteki ses farklı hoparlörlerden ortama verilir. Böylece bu iki ses sinyali birbirini sönümler. Ayrıntıya girmeyeyim ama elektronik bileşenlerin ve ses dalgalarının doğası gereği %100 performans elde edilmesi mümkün değildir. Ayrıca bu sistem seçilen belli düşük frekanslardaki gürültüler için kullanılır (genel olarak 100Hz altındaki sesler), aksi taktirde diğer duyulmak istenen sesler (müzik sesi, insan sesi vb.) için de karşı sinyal oluturulur. Sizin kuvvetlendirmek istediğiniz Bass sesler de 200-250 Hz altı sinyallerdir. Bu ses sönümleme sistemi müzik sisteminden bağımsız çalışmalı çünkü müzik sistemi kapalı iken de ortam gürültüsü sönümlenmeli. Bu bahsettiğiniz uğultu müzik kapalı iken de oluyor mu öncelikle onu tespit etmek gerek. Şimdi aracınıza uygulama yapan arkadaş işçilik olarak temiz bir iş yapmış olabilir. Ancak araca taktığınız extra amfiye sönümleyici sinyaller gelecek şekilde bağlantı yapmış ise normalde gürültü ile aynı genlikte ters işaretli ses üretileceken bu sefer ters işaretli sesin genliği gürültü sinyalinden fazla büyük olup kendisi bir gürültü kaynağına dönüşmüş olabilir. Yani sönümleme için gerekli olandan daha büyük genlikli ses sinyali ortama yayılıyor olabilir. Bu da uğultu şeklinde duyulacaktır, çünkü bass seslerin bulunduğu frekans aralığındadır. Yapılan yeni bağlantının ve kullanılan sönümleme sistemi bağlatısının ayrıntısını bilmediğimizden biraz farazi konuşuyoruz ancak bu veya buna benzer bir hata vardır muhtemelen.
Söyledikleriniz tamamen doğru. Bu sistem anladığım kadarı ile tanınmış ses diye tabir edeceğim motor sesini tanıyor. Yani dediğiniz gibi önceden belirlenmiş frekans aralığında ki seslere karşılık üretiyor. Buda genelde devir 3 binlere çıkmışken gazı bırakıp devir düşerken çıkan motor sesini sönümlüyor. Tam bu sırada biz de bu ters sesi güçlendirip bass hoparlör den verdiğimiz için ses uğultu ve titreşime dönüşüyor. Ben ce çözüm bu sistemin ürettiği ses hoparlör sistemine girmeden önce yani aracın orjinal amfi sin den önde bir yerden hat çekip bass ve amfi ye bağlamak gerekir. İlginiz için teşekkür ederim. Gelişmeleri buradan aktarmaya devam edeceğim.
D5803 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
İlk yazında anlattıklarını anladım ama bu kadar teknik bilgiye sahip olmadığım için doğru kelimeleri yazmamış olabilirim. Bahsetmek istediğim frekans aralığı idi. Ben size şunu sormak istiyorum. Benim aracımın teyp soket inin çıkış pin leri nin doğru resmini nereden bulabilirim. Teşekkürler.Belirlenmiş frekans aralığı ya da tanınmış ses derken hataya düşmeyelim. Sabit bir karşıt ses üretilmez bu sistemde, yalnızca kısıtlı bir frekans aralığında filtreleme yapılır diyelim. Az önce ayrıntısınına girmeyeyim dedim ancak şöyleki mikrofonlardan alınan ses sinyali 180 derece faz kayması ile terslenerek gelen gürültü sesinin tam bir karşıtı oluşturulur. Bu iki ses dalgası üst üste bindiğinde büyük oranda birbilrlerini sönümlerler. Yalnız motor sesi değil, yol sesi için de fayda sağlayan bir şeklide dizayn yapılmıştır diye düşünüyorum. Çünkü yol sesi de benzer frekans aralıklarında.
Merhaba arkadaşlar hb araçlarda ki aracın kendi orjinal amfi si aracın neresinde. Bilen var mı? Teşekkürler.Valla bilemiyorum açıkçası, Türkçe sayfalarda bulmanız zor gibi. İngilizceniz varsa, İngilizce arama yaparak yabancı kaynaklarda bulabilirsiniz diye tahmin ediyorum. [MENTION=964]maksu[/MENTION] arkadaşın paylaştığı bağlantı şeması belki faydalı olabilir. Serviste bir tanıdık olsa fena olmazdı