Otomatik vites kolu doğru kullanımı ve hızı

Arkadaşlar herkese keyifli sürüşler dilerim. Otomatik araç kullanımı ile ilgili dikkat ettiğimiz konuların en başında aracı park ederken n de el freni çekip freni bırakıp sonra p ye almak yani şanzımana yük bindirmemektir. Vites kolu kullanımında ise;
Kullanım kılavuzunda P den R ye alırken frene basıp ayırma düğmesine basın diyor. R den P ye, N den R ye, D den S ye alırken ayırma düğmesine basın diyor. S den D ye, D den N ye, N den D ye, R den N ye alırken vites kolunu hareket ettirin diyor.
Ayrıca bazen görüyorum bazıları çok hızlı vites kolunu hareket ettiriyor. Tırt tırt hızlı bir şekilde atıyor.

Ben vites kolu kullanımında ayağım frendeyken her geçişte ayırma düğmesine basıp çok hızlı olmadan geçiş yapıyorum.

Sizlere sorum bu işin doğrusu nedir ve videosu var mı?
1- vites geçişlerinde ayırma düğmesi kullanımınız nasıl?
2- vites kolu kullanım hızınız nedir?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,525
Tepki puanı
1,057
Konum
Esenler
Arkadaşlar herkese keyifli sürüşler dilerim. Otomatik araç kullanımı ile ilgili dikkat ettiğimiz konuların en başında aracı park ederken n de el freni çekip freni bırakıp sonra p ye almak yani şanzımana yük bindirmemektir. Vites kolu kullanımında ise;
Kullanım kılavuzunda P den R ye alırken frene basıp ayırma düğmesine basın diyor. R den P ye, N den R ye, D den S ye alırken ayırma düğmesine basın diyor. S den D ye, D den N ye, N den D ye, R den N ye alırken vites kolunu hareket ettirin diyor.
Ayrıca bazen görüyorum bazıları çok hızlı vites kolunu hareket ettiriyor. Tırt tırt hızlı bir şekilde atıyor.

Ben vites kolu kullanımında ayağım frendeyken her geçişte ayırma düğmesine basıp çok hızlı olmadan geçiş yapıyorum.

Sizlere sorum bu işin doğrusu nedir ve videosu var mı?
1- vites geçişlerinde ayırma düğmesi kullanımınız nasıl?
2- vites kolu kullanım hızınız nedir?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
@Ahmet Aydınlı merhaba,
El fren tarifiniz doğru,
İleri geri oynamalarda fren dibine kadar basılıp araç tamamen durduktan sonra R yada D ye alınır,
D konumunda dik bayır da asla geri kaçırmamaya calisilmalidir R ye muhakkak alınmalıdır,
Tabi bunlar vitesteki mandala basılarak yapılır,
Araç hareket halinde iken üst kasalarda L de mevcut,
D S L arası gidip gelinir mandala basılmasına gerek yoktur tabi frenede. Bende alışkanlık oldu mandala basarak alıyorum S yada L ye alırken,
Vites geçiş hızı yavaş yada hızlı farketmez araç hareket halindeyken o anki akışa bağlıdır...
Tarifleriniz uygundur.

Honda madness
 
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
957
Çözümler
1
Tepki puanı
878
Konum
izmir
Ad Soyad
Onur T.
Yaş
39
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
düz zeminde acıkcası ben fren sonra n sonra p kombinasyonunu kullanmıyorum. düz zeminde ayagım frendeyken direk p. rampada ise sizin dediğiniz gibi yuku frene alıp sonra p. kullanım kitapcıgında vites geçiş mandal kullanımı bilgisi verilmitşri. zaten uygun olan geçişleri s den d ye alma gibi mandalsız geçirebiliyorsuınuz. onun haricinde özellikle d den pye veya s den r ye gibi durumlarda cok seri olmamaya calısıyorum sonucta dönen bir sistem var az bi müsade tanmımak iyidir diye düşünüyorum
 

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,525
Tepki puanı
1,057
Konum
Esenler
düz zeminde acıkcası ben fren sonra n sonra p kombinasyonunu kullanmıyorum. düz zeminde ayagım frendeyken direk p. rampada ise sizin dediğiniz gibi yuku frene alıp sonra p. kullanım kitapcıgında vites geçiş mandal kullanımı bilgisi verilmitşri. zaten uygun olan geçişleri s den d ye alma gibi mandalsız geçirebiliyorsuınuz. onun haricinde özellikle d den pye veya s den r ye gibi durumlarda cok seri olmamaya calısıyorum sonucta dönen bir sistem var az bi müsade tanmımak iyidir diye düşünüyorum
Hocam zaten yukarıda belirttiğim üzere zıt işlem yapılacaksa R P gibi, durmaya ve vites aralik zamanına ihtiyaç var, ama hareket halindeyken D S L arası geçişlerde zamana ihtiyaç yoktur.
Düz zeminde dediğiniz gibi araç zaten kasilmayacaktir. Ama malum ben mesela bayırda oturuyorum mecburen yükü el frenine bindiriyorum.

Honda madness
 
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
957
Çözümler
1
Tepki puanı
878
Konum
izmir
Ad Soyad
Onur T.
Yaş
39
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Hocam zaten yukarıda belirttiğim üzere zıt işlem yapılacaksa R P gibi, durmaya ve vites aralik zamanına ihtiyaç var, ama hareket halindeyken D S L arası geçişlerde zamana ihtiyaç yoktur.
Düz zeminde dediğiniz gibi araç zaten kasilmayacaktir. Ama malum ben mesela bayırda oturuyorum mecburen yükü el frenine bindiriyorum.

Honda madness
D S L de acımam zaten :)
 
Geri
Üst