- Katılım
- 7 Eyl 2014
- Mesajlar
- 10,294
- Çözümler
- 9
- Tepki puanı
- 13,136
- Konum
- Türkiye
- Ad Soyad
- M2Hamid
- Yaş
- 40
- Aracınız
- Civic FD6 2010
Uzun süredir Dünya otomotiv endüstrisindeki elektrikli araçlara dönüşüm haberlerine bakıyorum.
Maalesef Türkiye'de günlük gündemlerden kurtulamadığımız için ülkemizde içten yanmalı otomobillerde enflasyon korkusunun körüklediği fahiş bir talep var ancak Dünya'da durum tam tersi yönde. Elektrikli otomobillere ciddi bir yönelim mevcut ve sektörde bu yönde altyapısını değiştiriyor.
En dikkatimi çeken örneği ülkemizde de en bilinen markalardan olan Renault, Megane modelinin Yeni kasasını tamamen elektrikli altyapıyla üretmeye başladı. Videoda görebileceğiniz üzere üretim yaptığı tesisi de ciddi şekilde güneş panelleri ile donatıp enerji verimliliğini arttırmaya çalışmış.
Elektrikli araçlar konusunda 1990lardaki Japon markalarının fırtınası gibi Çin'de ciddi girişimler var, bunun meyvesini şu aşamada kendi iç piyasalarına ucuz araçlar üretebilerek sağlıyorlar.
Mesela Çin'de en çok satılan araçlardan biri bu videodaki araç ve fiyatı 4500 dolar seviyesinde (şu anki kurla 45bin TL), günlük 15-20 km.lik işe git-gel amaçlı uygun maliyetli araç olarak düşününce bence mantıklı duruyor.
Bu süreçte Honda'dan Yeni kasa Civic'te en azından Hibrit bir model bekliyorum, muhtemelen 2026 bir sonraki jenerasyon Civic tamamen elektrikli olacak.
Kendi gelecek planımda bir kaza-çözülemeyen arıza vs. sorunu yaşamazsam kullanımımdaki FB7den başka bir içten yanmalı bir Civic'e geçmek mantıklı gelmiyor, muhtemelen bir sonraki jenerasyon elektrikli Civic'i bekleyeceğim.
Bu açından şahsi düşüncem, elindeki aracından memnun olanların araçlarının bakımlarını düzenli devam ettirip içten yanmalı araçlar yerine yeni nesil elektrikli araçlara geçmesinin uzun vadeli olarak daha doğru bir tercih olacağı düşüncesindeyim (koleksiyon amaçlı durumlar harici ).
Bu konuda da elektrikli araçlarda gözlemlediğim gelişmeleri dikkatimi çektikçe paylaşmayı planlıyorum.
Maalesef Türkiye'de günlük gündemlerden kurtulamadığımız için ülkemizde içten yanmalı otomobillerde enflasyon korkusunun körüklediği fahiş bir talep var ancak Dünya'da durum tam tersi yönde. Elektrikli otomobillere ciddi bir yönelim mevcut ve sektörde bu yönde altyapısını değiştiriyor.
En dikkatimi çeken örneği ülkemizde de en bilinen markalardan olan Renault, Megane modelinin Yeni kasasını tamamen elektrikli altyapıyla üretmeye başladı. Videoda görebileceğiniz üzere üretim yaptığı tesisi de ciddi şekilde güneş panelleri ile donatıp enerji verimliliğini arttırmaya çalışmış.
Elektrikli araçlar konusunda 1990lardaki Japon markalarının fırtınası gibi Çin'de ciddi girişimler var, bunun meyvesini şu aşamada kendi iç piyasalarına ucuz araçlar üretebilerek sağlıyorlar.
Mesela Çin'de en çok satılan araçlardan biri bu videodaki araç ve fiyatı 4500 dolar seviyesinde (şu anki kurla 45bin TL), günlük 15-20 km.lik işe git-gel amaçlı uygun maliyetli araç olarak düşününce bence mantıklı duruyor.
Bu süreçte Honda'dan Yeni kasa Civic'te en azından Hibrit bir model bekliyorum, muhtemelen 2026 bir sonraki jenerasyon Civic tamamen elektrikli olacak.
Kendi gelecek planımda bir kaza-çözülemeyen arıza vs. sorunu yaşamazsam kullanımımdaki FB7den başka bir içten yanmalı bir Civic'e geçmek mantıklı gelmiyor, muhtemelen bir sonraki jenerasyon elektrikli Civic'i bekleyeceğim.
Bu açından şahsi düşüncem, elindeki aracından memnun olanların araçlarının bakımlarını düzenli devam ettirip içten yanmalı araçlar yerine yeni nesil elektrikli araçlara geçmesinin uzun vadeli olarak daha doğru bir tercih olacağı düşüncesindeyim (koleksiyon amaçlı durumlar harici ).
Bu konuda da elektrikli araçlarda gözlemlediğim gelişmeleri dikkatimi çektikçe paylaşmayı planlıyorum.
Son düzenleme: