Otomotiv endüstrisinde elektrikli araçlara geçiş süreci

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan m2hamid
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,136
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Uzun süredir Dünya otomotiv endüstrisindeki elektrikli araçlara dönüşüm haberlerine bakıyorum.
Maalesef Türkiye'de günlük gündemlerden kurtulamadığımız için ülkemizde içten yanmalı otomobillerde enflasyon korkusunun körüklediği fahiş bir talep var ancak Dünya'da durum tam tersi yönde. Elektrikli otomobillere ciddi bir yönelim mevcut ve sektörde bu yönde altyapısını değiştiriyor.

En dikkatimi çeken örneği ülkemizde de en bilinen markalardan olan Renault, Megane modelinin Yeni kasasını tamamen elektrikli altyapıyla üretmeye başladı. Videoda görebileceğiniz üzere üretim yaptığı tesisi de ciddi şekilde güneş panelleri ile donatıp enerji verimliliğini arttırmaya çalışmış.

Elektrikli araçlar konusunda 1990lardaki Japon markalarının fırtınası gibi Çin'de ciddi girişimler var, bunun meyvesini şu aşamada kendi iç piyasalarına ucuz araçlar üretebilerek sağlıyorlar.
Mesela Çin'de en çok satılan araçlardan biri bu videodaki araç ve fiyatı 4500 dolar seviyesinde (şu anki kurla 45bin TL), günlük 15-20 km.lik işe git-gel amaçlı uygun maliyetli araç olarak düşününce bence mantıklı duruyor.

Bu süreçte Honda'dan Yeni kasa Civic'te en azından Hibrit bir model bekliyorum, muhtemelen 2026 bir sonraki jenerasyon Civic tamamen elektrikli olacak.
Kendi gelecek planımda bir kaza-çözülemeyen arıza vs. sorunu yaşamazsam kullanımımdaki FB7den başka bir içten yanmalı bir Civic'e geçmek mantıklı gelmiyor, muhtemelen bir sonraki jenerasyon elektrikli Civic'i bekleyeceğim.

Bu açından şahsi düşüncem, elindeki aracından memnun olanların araçlarının bakımlarını düzenli devam ettirip içten yanmalı araçlar yerine yeni nesil elektrikli araçlara geçmesinin uzun vadeli olarak daha doğru bir tercih olacağı düşüncesindeyim (koleksiyon amaçlı durumlar harici :) ).

Bu konuda da elektrikli araçlarda gözlemlediğim gelişmeleri dikkatimi çektikçe paylaşmayı planlıyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Tem 2015
Mesajlar
501
Tepki puanı
452
Aracınız
Hocam zaten bu fiyatlarla orta direğin araba değiştirmeyi düşünmesi mümkün değil, biz de imkansızlıktan bekliyoruz yeni teknolojileri. :)
 
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
İmkan olsa keşke elektrikli araç alabilsek. Elektrikli araçlar için şu an tek kısıtlayıcı nokta aslında mevcut enerji depolama ünitelerinin kapasitesi ve bunların maliyeti. Gelişmeye devam eden teknoloji ile bu durum aşıldığında fosil yakıtlı araçların devri geçecektir. Bir yanda en iyi şartlarda %35-37 verimliliğe sahip içten yanmalı motorlar, diğer tarafta en az %90 larda verime sahip elektrik motoru. Bunun yanısıra çok daha az mekanik parça gereksinimi, geniş bir devir aralığında sabit ve yüksek tork sağlayabilme, hareket edilmediği sürece enerji tüketimi olmaması, çok çok daha düşük karbon ayak izi vb. gibi daha birçok avantajı düşünüldüğünde ulaşılabilir olduğu taktirde elektrikli araçlar mutlaka ilk tercih olacaktır. Tabi elektrikli araçlar iyi güzel ama çevre konusunda pil üretimi nedeniyle bazı problemli yönleri olduğunu da unutmamak gerek.

Ekonomik nedenlerden ötürü ülkemiz insanı için elektrikli araçların yaygın bir şekilde kullanılabilmesi, büyük ihtimalle gelişmiş ülkelerden çok daha geç gerçekleşecektir. İnşallah vergilendirme konusunda da hibrit araçlarda olduğu gibi destek olmak yerine köstek olunmaz.

Hibrit araçlar da yoğun trafik olan şehirlerde gerçek manada fayda sağlayabilir. Özellikle çok dur-kalk durumlarında sadece elektik motoru kullanılarak çok ciddi yakıt tasarrufu sağlanabilir. Ama trafiğin çok yoğun olmadığı bir yerde kullanımda elektik motorundan ziyade benzinli motor kullanılacağından pek bir tasarruf sağlamayacaktır. Hatta elektrik motoru ve pillerin fazladan ağırlığı düşünüldüğünde belki hiç tasarruf olmayabilir. Aynı sınıfta daha fazla vergi yükü de cabası. Pil ünitelerinin ne sürede yenileme gerektirdiği de iyi tartılmalı çünkü önemli bir maaliyet. Aracın sınırları ve yaşanan yer, fayda açısından çok önemli.
 
Son düzenleme:

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,136
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
@m2hamid hocam hybrid için düşüncelerin nelerdir acaba


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hangi yönden merak ettiğinizi tam anlayamadım.
Mantık olarak şehiriçi kullanım yüzdesi yüksekse bence geçiş için çok mantıklı ama batarayalarının biraz daha büyümesi ve rejenerasyon verimliliğinin artması gerekli düşüncesindeyim, bu şekilde çok daha anlamlı tasarruf elde edilebilir.
 

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Hangi yönden merak ettiğinizi tam anlayamadım.
Mantık olarak şehiriçi kullanım yüzdesi yüksekse bence geçiş için çok mantıklı ama batarayalarının biraz daha büyümesi ve rejenerasyon verimliliğinin artması gerekli düşüncesindeyim, bu şekilde çok daha anlamlı tasarruf elde edilebilir.

Genel olarak sormuştum hocam, yani önümüzdeki 10 yılı araç değiştirmek için beklemeyenler için günümüzde hybrid araç alınır mı. Cevabı vermişsiniz sağolun


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

cagdasozkan

Özel Üye
Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
373
Tepki puanı
584
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
Yani TOGG çıktıktan 20 sene sonra Şahin muamelesi mi yapacağız acaba ona da? :)))

Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
381
Tepki puanı
500
Konum
şanlıurfa
Aracınız
Civic FC5 2019
Yani TOGG çıktıktan 20 sene sonra Şahin muamelesi mi yapacağız acaba ona da? :)))

Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
açıkçası ben TOGG'un suv modelini dört gözle bekliyorum inşallah hayal kırıklığına uğramam. uygun fiyat ve teknoloji açısından beklentim oldukça yüksek. suv fiyatları uçtu son bir ayda. TOGG uygun fiyata satarsa düşünmeden alırım. bence TOGG ile birlikte elektrikli araç furyası başlayacak. beklentim ve temennim o.

SM-A605F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,528
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Full elektrikli bir araç için ülke olarak hazır olduğumuzu düşünmüyorum çünkü çok kısıtlı şarj istasyonu var. Park ettiğiniz her yerde aracınızı fişe takabilir hale gelinmesi gerekir ki bu da ücretsiz olmalı(teşvik açısından).Diğer bir avantaj olarak ta ötv miktarı ciddi düşürülmeli ki alacak kişi batarya değişim maliyetini göze alabilsin. Geriye 2 seçenek kalıyor,
1. Hibrit bir araç alıp ( ş.içi kullanımı yoğunsa) hem bu teknolojiye bir miktar alışılır hem de tasarruf sağlanır.
2. İçten yanmalı bir araç ile devam edilip(50 yaş üzeri için) eldeki sermaye farklı alanlarda kullanılabilir.Önümüzdeki 10-15 yıl içerisinde elektrikli araçların ülkemizde çoğunluk olacağını düşünmüyorum.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,171
Tepki puanı
540
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
açıkçası ben TOGG'un suv modelini dört gözle bekliyorum inşallah hayal kırıklığına uğramam. uygun fiyat ve teknoloji açısından beklentim oldukça yüksek. suv fiyatları uçtu son bir ayda. TOGG uygun fiyata satarsa düşünmeden alırım. bence TOGG ile birlikte elektrikli araç furyası başlayacak. beklentim ve temennim o.

SM-A605F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Sizi üzmek istemem ama TOGG güzel bir araba şuan maliyetlere bakılınca satış fiyatı 800 bin TL leri geçiyor Türkiye TOGG dan vergi almıyorum diyemez Avrupa ticaret anlaşması içinde bulunduğu için ve az sayıda bir üretim olacak yıllar geçtikçe artacak üretim adeti ve hologram gibi çağın ilerisinde bir teknoloji kullanacak

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst