Otomotiv endüstrisinde elektrikli araçlara geçiş süreci

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan m2hamid
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
7 Ağu 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
56
Konum
İstanbul
Aracınız
başlığı yeni gördüm ve düşüncelerimi yazayım istedim. Elektrikli araç konusunda bu menzil tedirginliği ile, 2 araç çözümünün ortasındaki seçenek bence çok başarılı ve Portekizde bunun çok tercih edildiğini görüyorum. Bu seçenek PHEV, Plug-in Hybrid araçlar... bu araçlar normal bir hibrit araç gibi çift motor esaslı ama pilleri ve elektrik motor güçleri hiç benzin motoru kullanmadan 140km/s hıza çıkabilir ve 40-60km gidebilir hale getiriyor. Böylece işe gidiş gelişinizi saf elektrik halinde yapıp, uzun yol durumunda da benzinli motoru kullanabiliyorsunuz. Mevcut araç stok sıkıntıları burada da olduğu için alamadık bu seferlik(A250e yada CLA250e istedik, eylül 2022 tarih verdiler) ama muhtemelen bir sonraki aracımız PHEV olur :)

Diğer taraftan elektrikli araç ve neden Türkiye'de bunların olamayacağı kısmı da var... Portekiz'de her apartmanın kapalı garajı var(hatta bir çoğunda 2 arabalık kapalı garaj var) ve bu kapalı garajlara evin sayacına bağlı priz çektirilebiliyor. Türkiyede(aslında istanbulda) bina yükseklikleri ve daire sayıları bu şekilde kapalı garaja izin veremeyecek durumda olduğu için, aracı evde şarj etme seçeneği çok azalıyor. Böyle bir durumda da PHEV'lerin avantajı yokoluyor.
Açıkçası TR'de bir diğer tedirginliğim de şarj ederken kablosunun çalınması olurdu. Ucuz şeyler değil bu kablolar/adaptörler ve bir anahtarla koruma durumu yok. Ben aracı 1-2 saat şarja bırakıp, kabloyu açıkta bırakamazdım açıkçası. Anca teslanın şarj noktası gibi, şarj noktasına bağlı kablo olursa olabilir.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,136
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Honda geçtiğimiz ay Çin'de elektrikli araçlara geçiş sürecindeki konseptini anlatan bir video yayınlamış,
Bu videodan gözlemlediğim kadarı ile Honda tüm gücüyle elektriğe yöneliyor diyebiliriz.
Kısa bir süre sonra 500 km menzilli Honda e:NS1 ve e:NP1 isimli iki modelle Dünya geneli piyasaya giriş yapacaklar gibi görünüyor (Türkiye'de 1-2 yıl vardır diye düşünüyorum).
Altyapı olarak yeni HR-Vyi en baştan itibaren modüler olarak elektriğe uygun dizayn etmişler gibi görünüyor.



 
Son düzenleme:
Geri
Üst