''p'' konumunda civic çalışmıyor.....

Katılım
5 Şub 2019
Mesajlar
31
Tepki puanı
1
Konum
ankara
Aracınız
Civic FD6 2007
arkadaşlar mrb….otomatik vites fd6 sahibiyim.....aracımda HER ZAMAN DEĞİL AMA BAZEN KONTAĞI CEVİRDİĞİMDE ''P''(PARK) KONUMUNDA İKEN BUTUN ISIKLAR UYARILAR YANDIĞI HALDE ARAC ÇALISMIYOR.....BOYLE Bİ PROBLEMLE KARSILASAN ARKADAS VAR MI?SORUN NE OLABİLİR ACABA?
 
Şanzuman beyniyle alakalı olabilir.

Hata kodu falan çıkıyor mu ?
 
A.s arkadaşım aynı durum bendede oldu hiç marş yapmıyo du sanki d deymis gibi oluyordu sonra el frenini çekmeden d den p ye aldığımı fark ettim ? ve önce elfrenini çekip sonra p ye almaya başladım ve sorun ortadan kalktı belki sizinki başka sebepten olmuş olabilir
 
araç P de İKEN kontağı çeviriyorum (frenede basıyorum tabi ki) ancak sadece elektrik aksamı çalışıyor yani yarım kontak yapmış gibi oluyorum. N ye aldığım da ise tekrar kontağı çeviriyorum araç çalışıyor....yıllardır kullanıyorum hiç böle bişi karsılasmadım
 
Şanzıman vites değiştirme mekanizmasındaki "Pozisyon şalteri" isimli parça muhtemelen arızalı.
Araç Pye geçmesine rağmen ECU viteste olduğunu sanıyor ve çalışmasına izin vermiyor :unsure:
 
arasına kaç tl sıkısmış olabilir :)? her zaman değil ama ara ara yapıyor....
Onu bilmiyorum inanın :) Ama hatırladığım kadarı ile vites kolunu hızlı şekilde P R N D geçişlerinin sık yapıldığı durumlarda bu pozisyon switchi sorun çıkarabiliyormuş.
Size tavsiyem vites kolu ile P R N D geçişlerini daha yavaş ve sakin yapmaya çalışın.
Ayrıca aracı stop etmeden önce ayak frende iken önce Nye alıp el frenini çekip ayağınızı frenden kaldırın ve aracın yükü el freni üzerine binsin, sonra da tekrar frene basıp vitesi Pye alıp sonra motoru kapatın. Bunu yapmadığınız zaman özellikle yokuşlu zeminlerde aracın yükünü şanzımanın üzerinde bırakmamış olur ve şanzıman kolundaki pozisyon dişlilerini zorlamamış olursunuz.
 
Ayrıca aracı stop etmeden önce ayak frende iken önce Nye alıp el frenini çekip ayağınızı frenden kaldırın ve aracın yükü el freni üzerine binsin, sonra da tekrar frene basıp vitesi Pye alıp sonra motoru kapatın. Bunu yapmadığınız zaman özellikle yokuşlu zeminlerde aracın yükünü şanzımanın üzerinde bırakmamış olur ve şanzıman kolundaki pozisyon dişlilerini zorlamamış olursunuz.

Hocam bu forumda edindiğim bilgiler doğrultusunda ben park edince ayağım frendeyken N'ye alıyorum, el frenini çekiyorum sonra tekrar frene basmadan P'ye alıyorum. El frenini çektikten sonra tekrar frene basmaya gerek var mıdır ki acaba?
 
Geri
Üst