Arkadaşlar merhaba,
Arabamda uzun süredir bir arıza lambası durumu oluştu. Aracım 200.000binde, Daha önceden Ön sensörde yüksek voltaj arızası alıyordum. Akabinde orjinal parçasının çok pahalı olmasından dolayı Bosch marka ön oksijen sensörü taktım. Arıza lambası söndü. Lakin dün uzun bi yola çıktım yaklaşık 80 km yol gittikten sonra tekrar arıza lambası yandı. Dedim yine aldığıız arıza lambası yandı galiba diye. Sonra honda'nın kendi cihazı ile arıza tespite sokuldu. Orda başlıkta yazdığım gibi arıza kodunu verdi. LPG' taktırdığım yere ince ayara götürdüm. Usta her şeyin normal olduğunu söyleyip tekrar ince ayar yaptı. Bu arada araç hem benzinde hemde lpg'de arıza lambası yakıyor. Tabiki bu zaman kadar Katalizör arızasına hiç rastlamamıştım. Çekişi ve gidişi sorunsuzdu. Neyse devam edeyim LPG ayarına götürmeden önce ki usta tam gazda belli testler yaptı ve oksijen sensörünün voltaj değerlerini okudu bilgisayardan. Açıkçası tam gaz kesici devreye girmesi teditgin etti beni. Tabi bilmiyorum bu şekilde 10 sn yakın basması bozar mı katalitik konvertörü. Daha sonra tekrar yola çıktım ve arıza lambası tekrar yandı baktırmadım ama tahmini olarak yine katalitik karışım oranı ile ilgili hata.
Şimdi sormak istediğim problem tam nerede. Yani uzun süredir uğraşıyorum fakat birini çözdükten sonra diğeri nüksediyor. Birinci oksikjen sensörü orjinal değil ama Bosch marka orjinal bir sensör. Sensörle ilgili arıza almıyorum. Ama tek aklıma gelen sensör yanlış mı ölçüyor? ya da öyle olsa ayrı bir arıza kodu vermez mi?
Temizlik olarak ne önerirsiniz. Sıvı solüsyonlar var tanka atılan. Nasıl bir yol izlemeliyim ya da başına daha önce böyle bir şey gelen varsa lütfen deneyimlerini paylaşsın.
Arabamda uzun süredir bir arıza lambası durumu oluştu. Aracım 200.000binde, Daha önceden Ön sensörde yüksek voltaj arızası alıyordum. Akabinde orjinal parçasının çok pahalı olmasından dolayı Bosch marka ön oksijen sensörü taktım. Arıza lambası söndü. Lakin dün uzun bi yola çıktım yaklaşık 80 km yol gittikten sonra tekrar arıza lambası yandı. Dedim yine aldığıız arıza lambası yandı galiba diye. Sonra honda'nın kendi cihazı ile arıza tespite sokuldu. Orda başlıkta yazdığım gibi arıza kodunu verdi. LPG' taktırdığım yere ince ayara götürdüm. Usta her şeyin normal olduğunu söyleyip tekrar ince ayar yaptı. Bu arada araç hem benzinde hemde lpg'de arıza lambası yakıyor. Tabiki bu zaman kadar Katalizör arızasına hiç rastlamamıştım. Çekişi ve gidişi sorunsuzdu. Neyse devam edeyim LPG ayarına götürmeden önce ki usta tam gazda belli testler yaptı ve oksijen sensörünün voltaj değerlerini okudu bilgisayardan. Açıkçası tam gaz kesici devreye girmesi teditgin etti beni. Tabi bilmiyorum bu şekilde 10 sn yakın basması bozar mı katalitik konvertörü. Daha sonra tekrar yola çıktım ve arıza lambası tekrar yandı baktırmadım ama tahmini olarak yine katalitik karışım oranı ile ilgili hata.
Şimdi sormak istediğim problem tam nerede. Yani uzun süredir uğraşıyorum fakat birini çözdükten sonra diğeri nüksediyor. Birinci oksikjen sensörü orjinal değil ama Bosch marka orjinal bir sensör. Sensörle ilgili arıza almıyorum. Ama tek aklıma gelen sensör yanlış mı ölçüyor? ya da öyle olsa ayrı bir arıza kodu vermez mi?
Temizlik olarak ne önerirsiniz. Sıvı solüsyonlar var tanka atılan. Nasıl bir yol izlemeliyim ya da başına daha önce böyle bir şey gelen varsa lütfen deneyimlerini paylaşsın.