P2185 Hatası

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bence bir servise gösterin en azından çözüm hakkında bilgi alırsınız.
 
Katılım
29 Haz 2019
Mesajlar
398
Tepki puanı
289
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
Termostat degil mi bu? Motor sogutma suyu sicakligini termostat olcmuyor mu?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,724
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Merhabalar.
Aynı sorun benim aracımda da var.

Sorunu çözebildiniz mi?

LG-K430 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
ECT (Motor Soğutma Suyu Sıcaklığı) Sensörü Bir ECT sensörü veya Motor Soğutucu Sıcaklık Sensörü, motor bloğuna veya silindir kapağına vidalanan ve motor soğutucu sıvısının sıcaklığını belirlemek için kullanılan bir sensördür. ECT sensörü temel olarak sıcaklıkla direnci değiştiren bir termistördür. ECT (motor soğutma suyu sıcaklığı) yüksek (daha sıcak) olduğunda, direnç düşüktür ve ECT düşük (daha soğuk) olduğunda direnç yüksektir. Bu direnç değeri aracın PCM / ECM'sine (otomobilin yerleşik bilgisayarı) gönderilir ve emisyon kontrollerini etkinleştirmek veya motorun soğutma fanını açmak için kullanılabilir veya kullanılabilir. ECT sensörü genellikle PCM'den toprak sinyali ile PCM'ye 5 voltluk bir referans kullanan iki telli bir sensördür. Genel anlamda ECT okuması soğuksa, okuma 0,5 volttan az (zemin sinyalinde) olabilir ve motor sıcakken okuma 4 volt civarında olabilir. Uygulamanızla ilgili özel okumalar için, araca özgü onarım kılavuzuna bakın. ECT sensörünün bir soğutucu sıcaklığı SENDER ile aynı olmadığını unutmayın. Sıcaklık göndericisi tipik olarak gösterge panelindeki sıcaklık göstergesi için okuma olarak kullanılır.ect-sensor.jpeg

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,724
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Motor soğutma suyu sıcaklığı (ECT) sensörü , silindir kafası bir soğutucu kanalı içerisine vidalanan bir termistördür. Soğutucu sıcaklığı düşük olduğunda sensör direnci yüksektir ve soğutucu sıcaklığı arttığında direnç düşer. Güç aktarma organı kontrol modülü (PCM) sensöre 5 voltluk bir referans ve topraklama sağlar. PCM, soğutucu sıcaklığını belirlemek için voltaj düşüşünü izler. ECT donma sıcaklığından daha az okursa. motor birkaç dakikadan uzun bir süredir çalışıyorsa, PCM bir devre arızası belirler ve bu kodu ayarlar. Veya PCM, sensör direncinin spesifikasyonlar dışında olduğunu belirlerse, bu kod ayarlanır. Motor Soğutma Suyu Sıcaklığı ECT sensörü örneği Not: Bu DTC temel olarak P0118 ile aynıdır , ancak bu koddaki fark bunun # 2 ECT sensör devresini ifade etmesidir. Dolayısıyla bu kodu sergileyen araçlar iki ECT sensörüne sahip oldukları anlamına gelir. Doğru sensör devresini teşhis ettiğinizden emin olun.

> Potansiyel Belirtiler
P2185'in belirtileri şunları içerebilir:
- Çok zayıf yakıt ekonomisi
- Başlangıç koşulu yok
- Araç çalışabilir, ancak çok zayıf çalışır, siyah duman üfler, çok kaba çalışır ve yanlış yönlendirir - MIL aydınlatma

> Nedenler

P2185 kodu, aşağıdakilerden bir veya daha fazlasının gerçekleştiği anlamına gelebilir:
# 2 ECT sensöründe kötü bağlantı
# 2 ECT sensörü ile PCM arasındaki toprak devresinde bir açık
Sensör ve PCM arasındaki voltaj beslemesinde bir kısa devre
Kötü bir PCM (daha az olası)
Kötü sıcaklık sensörü (dahili kısa devre)

> Muhtemel çözümler

İlk olarak, bir tarama aletine erişiminiz varsa, # 2 soğutma suyu sensörünün okumasını kontrol edin . Mantıksal bir sayı okuyor mu? Öyleyse, sorun büyük olasılıkla aralıklıdır. Tarama aletindeki okumayı izlerken konektöre ve kablo demetine sensöre dokunarak bir "kıpır kıpır" testi yapın. Ayrılmalara dikkat edin. Çıkışlar kötü bir bağlantı olduğunu gösterir. Tarama aleti mantıksız bir sıcaklık okursa, sıcaklık sensörünün direncini kontrol edin. Teknik özelliklerin dışındaysa değiştirin. Spesifikasyonlar içindeyse, sensörü fişten çekin ve sigortalı bir aktarma kablosu kullanarak konnektörün iki terminalini birlikte aktarın. Sıcaklık okuması şimdi 250 derecenin F üzerine çıkarılmalıdır. Değilse, şasi devresinde veya voltaj beslemesinde bir sorun olabilir. Konektörde 5 volt referans voltajı olup olmadığını kontrol edin. Ayrıca konektörde toprak olup olmadığını kontrol edin. 5V ref'niz yoksa. ve / veya toprak sürekliliği için bunları PCM konektöründen tekrar kontrol edin. Bunları PCM konektöründe varsa, PCM ile sensör arasındaki açık veya kısa devreyi onarın. Bunu yapmazsanız, rahatsız edici kabloyu PCM'den çıkarın ve ardından PCM piminde doğru voltajı kontrol edin. Şimdi varsa, devrede kısa devreyi onarın. Kabloyu çıkardıktan ve pimi kontrol ettikten sonra yoksa, PCM'yi değiştirin NOT: Genellikle, P2185 kötü bir sıcaklık sensörünün göstergesidir, ancak bu diğer olasılıkları dışlamaz. PCM'yi nasıl teşhis edeceğinizden emin değilseniz, denemeyin.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
10 Eki 2018
Mesajlar
43
Tepki puanı
22
Konum
Kahramanmaraş
Motor soğutma suyu sıcaklığı (ECT) sensörü , silindir kafası bir soğutucu kanalı içerisine vidalanan bir termistördür. Soğutucu sıcaklığı düşük olduğunda sensör direnci yüksektir ve soğutucu sıcaklığı arttığında direnç düşer. Güç aktarma organı kontrol modülü (PCM) sensöre 5 voltluk bir referans ve topraklama sağlar. PCM, soğutucu sıcaklığını belirlemek için voltaj düşüşünü izler. ECT donma sıcaklığından daha az okursa. motor birkaç dakikadan uzun bir süredir çalışıyorsa, PCM bir devre arızası belirler ve bu kodu ayarlar. Veya PCM, sensör direncinin spesifikasyonlar dışında olduğunu belirlerse, bu kod ayarlanır. Motor Soğutma Suyu Sıcaklığı ECT sensörü örneği Not: Bu DTC temel olarak P0118 ile aynıdır , ancak bu koddaki fark bunun # 2 ECT sensör devresini ifade etmesidir. Dolayısıyla bu kodu sergileyen araçlar iki ECT sensörüne sahip oldukları anlamına gelir. Doğru sensör devresini teşhis ettiğinizden emin olun.

> Potansiyel Belirtiler
P2185'in belirtileri şunları içerebilir:
- Çok zayıf yakıt ekonomisi
- Başlangıç koşulu yok
- Araç çalışabilir, ancak çok zayıf çalışır, siyah duman üfler, çok kaba çalışır ve yanlış yönlendirir - MIL aydınlatma

> Nedenler

P2185 kodu, aşağıdakilerden bir veya daha fazlasının gerçekleştiği anlamına gelebilir:
# 2 ECT sensöründe kötü bağlantı
# 2 ECT sensörü ile PCM arasındaki toprak devresinde bir açık
Sensör ve PCM arasındaki voltaj beslemesinde bir kısa devre
Kötü bir PCM (daha az olası)
Kötü sıcaklık sensörü (dahili kısa devre)

> Muhtemel çözümler

İlk olarak, bir tarama aletine erişiminiz varsa, # 2 soğutma suyu sensörünün okumasını kontrol edin . Mantıksal bir sayı okuyor mu? Öyleyse, sorun büyük olasılıkla aralıklıdır. Tarama aletindeki okumayı izlerken konektöre ve kablo demetine sensöre dokunarak bir "kıpır kıpır" testi yapın. Ayrılmalara dikkat edin. Çıkışlar kötü bir bağlantı olduğunu gösterir. Tarama aleti mantıksız bir sıcaklık okursa, sıcaklık sensörünün direncini kontrol edin. Teknik özelliklerin dışındaysa değiştirin. Spesifikasyonlar içindeyse, sensörü fişten çekin ve sigortalı bir aktarma kablosu kullanarak konnektörün iki terminalini birlikte aktarın. Sıcaklık okuması şimdi 250 derecenin F üzerine çıkarılmalıdır. Değilse, şasi devresinde veya voltaj beslemesinde bir sorun olabilir. Konektörde 5 volt referans voltajı olup olmadığını kontrol edin. Ayrıca konektörde toprak olup olmadığını kontrol edin. 5V ref'niz yoksa. ve / veya toprak sürekliliği için bunları PCM konektöründen tekrar kontrol edin. Bunları PCM konektöründe varsa, PCM ile sensör arasındaki açık veya kısa devreyi onarın. Bunu yapmazsanız, rahatsız edici kabloyu PCM'den çıkarın ve ardından PCM piminde doğru voltajı kontrol edin. Şimdi varsa, devrede kısa devreyi onarın. Kabloyu çıkardıktan ve pimi kontrol ettikten sonra yoksa, PCM'yi değiştirin NOT: Genellikle, P2185 kötü bir sıcaklık sensörünün göstergesidir, ancak bu diğer olasılıkları dışlamaz. PCM'yi nasıl teşhis edeceğinizden emin değilseniz, denemeyin.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Bilgi için teşekkürler.

Kayseri de yaşıyorum. Ama bu sorunu mantıklı bir şekilde çözecek birini bulamadım. Hemen değiştirelim diyorlar. Hangisini diye sorduğumda değiştirip göreceğiz diyorlar. Yani deneyeceğiz diyorlar.

Şuan hala arayış içerisindeyim.

LG-K430 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,724
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Bilgi için teşekkürler.

Kayseri de yaşıyorum. Ama bu sorunu mantıklı bir şekilde çözecek birini bulamadım. Hemen değiştirelim diyorlar. Hangisini diye sorduğumda değiştirip göreceğiz diyorlar. Yani deneyeceğiz diyorlar.

Şuan hala arayış içerisindeyim.

LG-K430 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Rica ederim. Ben usta olsam şunu yapardım. Tespit için başka araçtan hazır çalışan ile değişim yapıp deneme yapardım. Arıza giderse odur. Gitmez ise öteki sensördür. Bu zamanda işin ehli usta bulmak cidden zor.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
10 Eki 2018
Mesajlar
43
Tepki puanı
22
Konum
Kahramanmaraş
P2185 hatası radyatör müşürü
P0118 motor üzerindeki müşürü ile alakalı.

Kabloları sökerek takarak deneyerek yeniden keşfettik.

Ama ben radyatör sensörünü değiştirdim arıza lambası yine yandı.

Yardım lütfen20200318_123420.jpeg

LG-K430 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,724
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
P2185 hatası radyatör müşürü
P0118 motor üzerindeki müşürü ile alakalı.

Kabloları sökerek takarak deneyerek yeniden keşfettik.

Ama ben radyatör sensörünü değiştirdim arıza lambası yine yandı.

Yardım lütfenEkli dosyayı görüntüle 257723

LG-K430 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Taktığınız parça orjinal değilse tekrar arıza verebilir. Taktıktan sonra ecuyu resetlediniz mi?

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Geri
Üst