ilk mesajı buraya bir tahminde bulunarak atmış olayım: bayilerin hal ve tavrı bile etkili olabilir...
120.000'e kadar araç bakmaktayım ve istanbulda araç satmak istemez gibi davranan tek marka honda oldu şuana kadar... zamanında vw golf için doğuşun kasılması gibi "elimizde bu var, alırsan alırsın, almazsan alıcımız çok" tarzında halleri olduğu için hondadan soğudum resmen ilk başta...
mesela arabanın rengini seçmek bir sıfır bir araçta en büyük avantajdır... ama civic için bu geçerli değil... "sipariş almıyoruz, gelenler için sıraya yazarız, geleceğinin de garantisini veremeyiz, fiyat da ne zaman gelirse(ki eğer gelirse) o zaman üzerinden olur"... oh... araba gelince bir de kese atayım size isterseniz... bu cümle parantez içi hariç mutluhandaki satış yetkilisi tarafından direkt bana söylenen şey...
mutluhanı geçtim o yüzden... ataşehirdeki bayiye gittim... honda türkiyenin renk konusunda bu şekilde çalıştığını, kendilerinin de bunun sıkıntısını çektiğini anlattılar... dedim distribütör hatası, bayi ne yapsın, en azından insanca anlattı meseleyi... HB test aracıyla çıktık... küçük motorlu turbolu ağır araç(1.2 TSI Golf) kullanmışlığı olan biri olarak bu araçların yokuşta çok kötü olduğunu biliyorum... o yüzden yokuş performansını denemek istiyorum dedim... belirli güzergah varmış, sigorta anlaşması gereği onun dışına çıkamazmışız... o belirli güzergah da ataşehir bayisinden tır garajı tarafına doğru gidip ilk göbekten geri dönmek... yani git-gel toplam 4km düz yol... muhtemelen o civardaki carrefour'un otoparkında sürdürseler insan daha çok fikir edinir(en azından kasislerde içerinin sesini ve süspansyonları denemiş olurduk)...
ayrı bir konu da vitrin... yani showroomdaki ve test sürüşündeki araç senin marka özenini gösterir... oraya bostancı sanayiden çıkmış gibi bir araç koyamazsın... yeni hb civic'in rengi opak beyaz değil(resmi adını bilmem ama sedefli bir beyaz)... sen test aracına özensiz bir şekilde boyanmış(toz noktaları olan) opak beyaz kanat takarsan ben senin bayinden o opsyonu almayacağım gibi, servisinin de önünden geçmem... ayrıca test aracına bunu yapan marka benim aracım servislik olduğunda neler yapar diye de bir kaç kere düşünürüm...
kısacası bu yazdıklarımın biri bile başına gelse arabayı almayacak insan çoktur... o yüzden "neden satışlar düşük" sorusunun cevabını "araç gelmiyor, insanlar şunu bekliyor, araç şöyle böyle" kıstasları dışında bir araba alma tecrübesi olarak da düşünmek gerekir... 2007 yılında da ankara honda aynı şekilde insan yerine koymamıştı beni(ilk başta yanıma gelen satış temsilcisi ben aracı incelerken çekip gitmişti, bir daha da yanıma gelmemişti), ben de gidip mitsubishi almıştım... 2007den beri çok değişmedim, hala saçı sakalı özensiz, tshirt üzerine gömlek giyen öğrenci kılıklı biriyim... ama 2007de de öğrenci değildim, şimdi de değilim
haftasonu denk geldi, hanımın da isteğiyle gittik eskişehirdeki bayiye(ufuk otomotiv), insan muamelesi gördüm, elimdeki aracı satınca da honda alacaksam gider oradan alırım... ama bu süreçte de kafamda bahsettiğim servis sorusu var... adamlar daha kendi araçlarına bu kalitede iş yapıyorsa benim aracıma neler yaparlar endişeliyim...