Civic FK7 Rölantide Titreme

Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
18
Tepki puanı
27
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Arkadaşlar araç 19.000km de 1.5 182 Fk7.
Biraz yol gittikten sonra kırmızı ışıklarda beklerken D modunda, inanılmaz bir titreme oluyor. Benzer durum yaşayan var mı ya da neden kaynaklanıyor olabilir?
 
Katılım
24 Haz 2020
Mesajlar
47
Tepki puanı
28
Konum
Rize
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Benimki de aynı hocam 60000 km oldu bakım öncesi sonrası bişey değişmiyo, arabanın doğası bu diye kabullendim ben ?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu 1.5 Turbo'larda subap ayarı gerekli mi acaba :unsure:
Atmosferik motor olsa ve bu titreme mevcutsa subap ayarı yaptırın derdim çünkü :D
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
O zaman 1.5 Turbo motorlarda otomatik subap ayarlayıcısı mevcut olması gerekmiyor mu :unsure: olduğuna dair bir bilgi göremedim.
 
Katılım
8 Haz 2020
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
Aynı sorun bendede var araç rs ışıklarda d ye alınca titreme oluyor klima kapalı ise.Klima açıksa titreme olmuyor.Brake hold falan farketmiyor.Acaba ilerde şanzımandan dolayı başımız ağrır mı
 
Katılım
6 Eyl 2021
Mesajlar
91
Tepki puanı
77
Yaş
45
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
Merhaba. Aynı durum bende de var gibi ama öyle denildiği kadar çok değil. Yani yan tarafta oturan kişi bir şey anlamaz. Hatta aracını dinleyen huyunu suyunu bilen bilinçli birisi bile yan tarafta anlamaz. Direksiyona oturunca bazen çok hafif bir şey hissediyorsunuz ama sonra kesiliyor. Işıklarda frende de dursam brake hold'da da dursam titreme olmuyor. Sanırım tam ısınmamış motor veya şanzıman yağı bilemedim.
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Bu konuyu yeni görüyorum. Aracımı sıfır aldım. Kasımda 3 sene dolacak ve 73 bin km'deyim. Hiç olmadı bahsettiğiniz durum.

Hatta aracın en sevdiğim yönlerindendir. Çalışıp çalışmadığı bile anlaşılmıyor ışıkta beklerken. İlk kalkış, şehir içi dur kalklar, böylesine sarsıntısız bir araç olması çok hoşuma gidiyor. Bence servislere biraz ısrarcı olun. Titreme normal değil gibi duruyor.
 
Katılım
6 Eyl 2021
Mesajlar
91
Tepki puanı
77
Yaş
45
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
@erenuzel41 nickli arkadaşın başka bir konuda yazdıklarını kopyalıyorum.
Oldukça detaylı ve bilgilendirici. Tabi rölanti harici titreme varsa başka yerde sıkıntı aramak gerekir

Kalorifer fanını açarsanız rölantide titreme yapmaz klimanın açık olması yada kalorifer fanının hızlı çalışması şart değildir kısık çalışabilir yeterlidir. Çünki şarj dinamosuna yük biner ve motor rölantiyi yükseltir.

Eğer motor çalışırken şarj dinamosu kasnağından ekstra elektrik gücü, klima kompresöründen ekstra tahrik gücü kullanılmıyorsa motor rahatlar ve rölantiyi minimuma indirip iyice ısınan motorda rölantide arabayı titretiyor büyük ihtimalle bunda yakıt tasarrufu amaçlanmış. Titrediği zamanlarda dikkat edin bütün elektrikli aksam düşük güç harcar vaziyette ve klima da kapalı haldedir.

Birde bunların hepsini birden açarsanız titriyor bu sefer rölanti valfi sonuna kadar açılsa da tam kaldıramayabilir, silecekler ön sis arka sis farları kalorifer klima buğu çözücü koltuk ısıtma açarsanız motor yine rölantide anormal çalışır o haliyle viteste yokuş inseniz şarj dinamosu motoru kasar frene basmadan hafif yavaşlama bile yaptırır.

Motoru biraz zorlayıp iyice gazladıktan sonra motor çok ısındığı zaman hemen durduğunuzda da rölanti titremesi artar, motor çok ısınınca yakıtı daha da kısıyor karışımın yakıt oranının daha fazlasına ihtiyacı yok çünki. Bu olay soğutma sisteminin yetersiz gelmesiyle alakalı bir hararet değildir, zorlu kullanım şartlarında enjeksiyonlu benzinli motorların doğal davranışıdır. Mesela uzun süre sakin sürüş yapsanız durduğunuzda rölanti titremesi ile daha az karşılaşırsınız çünki motor daha serin rahat çalışır. 3-4 dakika dipgaz gittikten sonra rölantide titreme olursa hararet ibresi sizi yanıltmasın sabit kalır, çünki termostat sıcaklığı sürekli olarak ayarlar ama motor yağı o esnada çok sıcaktır, blok çok sıcaktır, kaput bile sıcaktır. Bakımlı motora bu olayın hiçbir zararı yoktur yolun devamında birim km de daha az yakıt harcarsınız.

ECU nun motorun termodinamik düzeneğine yaşattığı olaylardır bunlar. Sıcak motor az yakıtla bile güzel çalışır, soğuk motor ise daha çok yakıtla düzgün çalışır, çok aşırı ısındığı zaman çok çok daha az yakıt gerekir aksi durumlarda motor boğulur öksürür gaza basıldığında düzgün devirlenmez stop eder. Şarj dinamosu, fren sistemi vakumu ve klima gibi motora mekanik olarak bağlı olup ta kullanıcı komutu ile devreye girip çıkan sistemler çalıştığında motordan illa ki tork ve beygir gücü çeker ve rölantiyi az da olsa değiştirir.

benim deneyip gözlemlediklerim bunlar.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Geri
Üst