Sol motor takozunu değiştirmek için kolları sıvadım ve başladım hava filtresi, akü, beyni söktüm. Motor takozunu değiştirdim. Sonra hava filtresi kabininin paramparça olduğunu ve silikonla yapıştırdıklarını fark ettim temizleyip hızlı japon yapıştırıcısı ile tamir ettim.
Bundan dolayı boğaz kelebeği aşırı derece tozlanmıştı. Ona da elimde bitek WD40 olduğu için az miktarda 2 defa sıktım. Daha sonra her şeyi topladım ve marşa bastım.İlk marştan itibaren 1 ve 2. devir arasında rölanti dalgalanmaya başladı.2 defa kelebek boğazı söküp temizledik, arıza cihazından sıfırladık. Hararet müşürünü değiştirdik.Hiç bir şekilde düzelmedi.
Sorun bence şuydu ; WD40 sıktım o kelebeğin ortasındaki milden potansiyometrenin içine gitmiş ve ayarı bozmuş olabilir. 2. Seçenekte beyni söktüğüm için tüm ayarlar sıfırlanmış olabilir ve kalibrasyon istediği için rölanti bozuktur .
İNALLAR HONDA YETKİLİ SERVİSİNE götürdüm . arıza tespit icin 300 tl aldılar ve bana 19400 tl parça fiyatı çıkarttılar . bu duruma yol açacak tüm muhtemel parçalar değişecek yazılmış. Yani servis boş iş gitmeyin .
Çözüm şu şekilde oldu. Sanayi de özel Honda servisine gittim . Gruptaki bi abiyle mahallede karşılaşmam üzerine tavsiye de bulundu sağ olsun .
Kalibrasyon yaptırmak istedim. Subapları kontrol edip tam sorunu bulalım dediler .
Kelebek boğazı komple dağıtıp motoru da dahil temizleyip toplamışlar .
Subap ayarı yapılmış “buna gerek yoktu” ama yaptırmayı düşünüyordum aradan çıktı .
Birde kalibrasyon yapılmış .
Şuan araç maşallah eskisinden daha iyi.
Kaynak:
https://www.hondafd6team.com/rolanti-dalgalanmasi/