Civic FC5 RS RS vs Leon FR Roll race

S

Silinen üye 20336

Guest
sordum hocam denememiş hiç.
ama stock 5.20 leri falan geçiyormuş :)
Ben bir kez denemiştim. Tanıdığım birisi değildi. Kırmızı bir Leon FR’dı. 150’lik olduğu da bilgi değil tabi sadece tahmin.
Kırmızı ışıkta beklerken sağımdaki şeritten gelip durdu yanımda. Çok uzun mesafe yolun müsait olacağı bir bölge olmadığı için kısa sürecekti yarış. Olduğu kadar, bakalım ne olacak dedim. Aldım S’ye. Yeşil yandı ve bir cayırtı koptu... ?
Kalkışta Leon’un kafası en fazla 1-2 metre öne çıktı ancak çok sürmeden mesafe kapandı. Yaklaşık 130 kp/h’ye kadar kafa kafaya gittik. 130’dan sonra Leon geride kalmaya başladı. Rampa yukarı yol alıyorduk...
160’ı görmeden de başka bir kırmızı ışık nedeniyle yarışcık sona erdi. Durunca baktım Leon’da da bizim RS’deki gibi 4-5 kişi vardı.

Arkadaşımda var 150 Hp’lik Leon. Onunla detaylı denemeyi istiyorum da aynı lokasyonda değiliz. Bakalım belki bir gün deneyebiliriz...

Paylaşım ve cevabınız için teşekkür ederim hocam. ?????
 

gkhnbkkl

+300hp
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
2,014
Tepki puanı
2,294
Yaş
33
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
33
Aracınız
Civic FC5 2017
Güzel deneme. Hayata biraz renk katalım.
140'lık bir leon olsaymış daha dengi olurmuş. Bu doluluğa görede Leon güzel yürümüş. Fakat Rs'yi geçmesi için artı ek işlemler yapması gerekiyor.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Aynen hocam biz de renk olsun diye yaptık zaten. Dost olduğumuz için ego vs lik bir durum değil yani :D
Aynen ilk denemede ben de şaşırdım öne geçeceğini düşünüyordum ama 1 boy fark açtı nerdeyse :D ama 160 demeden kafa kafaya geldik tekrar.
 

gkhnbkkl

+300hp
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
2,014
Tepki puanı
2,294
Yaş
33
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
33
Aracınız
Civic FC5 2017
Klasik VW grubu araçlar, 150-160lara kadar çok iyi dedirtiyor ama sonra üstlerde nefesi kesilmeye başlıyor (y) Leon biraz daha sizin araçtan hafifte olduğu için ilk anda kafa kafaya gidebiliyor.
Ayrıca Leon’un egzos modifiyesi de motoru çok rahatlatıyordur, sizde herşey stock :)

Son olarak bence size bir Hondata lazım, soft bir ayarda 200 bg yaptırsanız ve son hızı kaldırtsanız yeter ;)
Hondatayı esasen CVTlere zarar vermeyecek sınırlarda kaldığı için öneriyorum,piyasadaki Ecu tuningciler buna ne kadar dikkat ediyordur bilmiyorum.
Leon hızlanma olarak tatmin edici ama son hıza geç ulaşıyor dediğiniz gibi.
Egzoz şart bu tarz işleri çok yapanlar için dediğiniz gibi baya rahatlatıyor.

Hondatayı flash pro aparatıyla almayı çok istedim, Aydın'da olduğum için istediğim zaman bir değişiklik ve ya stock yazılıma döndürmem kolay olmayacağı için.
Diğer ecu tuning tercih edersem zaten detaylı bilgi almadan bir işlem yaptırmam. Hem CVT hem turbomu riske atamam.
 

gkhnbkkl

+300hp
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
2,014
Tepki puanı
2,294
Yaş
33
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
33
Aracınız
Civic FC5 2017
Ben bir kez denemiştim. Tanıdığım birisi değildi. Kırmızı bir Leon FR’dı. 150’lik olduğu da bilgi değil tabi sadece tahmin.
Kırmızı ışıkta beklerken sağımdaki şeritten gelip durdu yanımda. Çok uzun mesafe yolun müsait olacağı bir bölge olmadığı için kısa sürecekti yarış. Olduğu kadar, bakalım ne olacak dedim. Aldım S’ye. Yeşil yandı ve bir cayırtı koptu... ?
Kalkışta Leon’un kafası en fazla 1-2 metre öne çıktı ancak çok sürmeden mesafe kapandı. Yaklaşık 130 kp/h’ye kadar kafa kafaya gittik. 130’dan sonra Leon geride kalmaya başladı. Rampa yukarı yol alıyorduk...
160’ı görmeden de başka bir kırmızı ışık nedeniyle yarışcık sona erdi. Durunca baktım Leon’da da bizim RS’deki gibi 4-5 kişi vardı.

Arkadaşımda var 150 Hp’lik Leon. Onunla detaylı denemeyi istiyorum da aynı lokasyonda değiliz. Bakalım belki bir gün deneyebiliriz...

Paylaşım ve cevabınız için teşekkür ederim hocam. ?????
Yokuş yukarı bizim araçlar daha bir istekli oluyor :D tırmandıkça tırmanıyor valla :D

Yapın hocam, çevreyi riske sokmadıktan sonra keyifli işler :D

Roll yaparsanız benim gibi 3. kornayı beklemeyin :D biraz acemeliğe geldi CVT geç tepki verdiği için 2. kornada bassanız gaza anca geliyor tork.

Rica ederim sizin denemelerinizin videolarını da görürüz inşallah :)
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Yokuş yukarı bizim araçlar daha bir istekli oluyor :D tırmandıkça tırmanıyor valla :D

Yapın hocam, çevreyi riske sokmadıktan sonra keyifli işler :D

Roll yaparsanız benim gibi 3. kornayı beklemeyin :D biraz acemeliğe geldi CVT geç tepki verdiği için 2. kornada bassanız gaza anca geliyor tork.

Rica ederim sizin denemelerinizin videolarını da görürüz inşallah :)
Leon 1.4TSI 150Hp’nin maksimum torku 250nm ve Civic 1.5T 182Hp’nin maksimum torku 220nm olunca rampa yukarı Leon’un avantajlı olacağı ön görüsü oluşuyor aslında ancak;
Leon 250nm’yi 1500-3500 d/d aralığında sunarken Civic 220nm’yi 1700-5500 d/d aralığında sunuyor.
Leon’un tork eğrisi 3500 devirde geriye dönmüşken Civic’in ki 5500 devire kadar 220nm’yle devam ediyor.

İlaveten;
Leon 150 Hp’yi 5000-6000 d/d aralığında sunarken Civic 182 Hp’yi 6000 d/d ‘da sunuyor. Yani buradaki 1000 d/d geç gelen maksimum Hp’deki dezavantajı da 32 Hp fazlasıyla kapatıyor olmalı Civic. Belki de 5000 d/d’ya ulaştığında 150 Hp’yi yakalamış oluyor Leon gibi... ?

Burada önemli detaylardan birisi de maks tork devri ile maks Hp devri arasındaki boşluk. Bu boşlukta da Civic avantajlı ve Civic in performansının 200’e kadar soluksuz devam etmesinin bir sebebi de bu boşluğun az olması bence.

Gönül bu tip videolardan çekmek istiyor da gerekli şartlar oluşmuyor maalesef. :) Nasip...
 

gkhnbkkl

+300hp
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
2,014
Tepki puanı
2,294
Yaş
33
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
33
Aracınız
Civic FC5 2017
Leon 1.4TSI 150Hp’nin maksimum torku 250nm ve Civic 1.5T 182Hp’nin maksimum torku 220nm olunca rampa yukarı Leon’un avantajlı olacağı ön görüsü oluşuyor aslında ancak;
Leon 250nm’yi 1500-3500 d/d aralığında sunarken Civic 220nm’yi 1700-5500 d/d aralığında sunuyor.
Leon’un tork eğrisi 3500 devirde geriye dönmüşken Civic’in ki 5500 devire kadar 220nm’yle devam ediyor.

İlaveten;
Leon 150 Hp’yi 5000-6000 d/d aralığında sunarken Civic 182 Hp’yi 6000 d/d ‘da sunuyor. Yani buradaki 1000 d/d geç gelen maksimum Hp’deki dezavantajı da 32 Hp fazlasıyla kapatıyor olmalı Civic. Belki de 5000 d/d’ya ulaştığında 150 Hp’yi yakalamış oluyor Leon gibi... ?

Burada önemli detaylardan birisi de maks tork devri ile maks Hp devri arasındaki boşluk. Bu boşlukta da Civic avantajlı ve Civic in performansının 200’e kadar soluksuz devam etmesinin bir sebebi de bu boşluğun az olması bence.

Gönül bu tip videolardan çekmek istiyor da gerekli şartlar oluşmuyor maalesef. :) Nasip...
Hay parmağınızı öpeyim :D
Şu tork olayını dizelcilere anlatana kadar dilimde tüy bitiyor :D
Adam ille de tutturuyor benim torkum 300nm sen nasıl geçiyosun falan vs diye :D
Dediğiniz gibi max tork değil o torku ne kadar uzun verebildiği önemli. (y)
Bizim cvt ler orda öne çıkıyor max torku devamlı şekilde veriyor. Bu yüzden hissiyatı zayıf diyorlar. Çünkü tork ara ara eksilip artmıyor . :cool:
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,368
Tepki puanı
1,288
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Kalkışta şanzıman ve ağırlıktan dolayı Leon avantajlıdır her zaman fakat yol uzadıkça @RS23 arkadaşımızın dediği gibi devir ve beygir avantajıyla öne geçiyor Civic ciğeri tükenmiyor resmen :)
Bu tarz dostane kapışmalar güzel oluyor. Araçtaki kişi sayısı bile fark ettiriyor bilginize :)
 

gkhnbkkl

+300hp
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
2,014
Tepki puanı
2,294
Yaş
33
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
33
Aracınız
Civic FC5 2017
Kalkışta şanzıman ve ağırlıktan dolayı Leon avantajlıdır her zaman fakat yol uzadıkça @RS23 arkadaşımızın dediği gibi devir ve beygir avantajıyla öne geçiyor Civic ciğeri tükenmiyor resmen :)
Bu tarz dostane kapışmalar güzel oluyor. Araçtaki kişi sayısı bile fark ettiriyor bilginize :)
Evet 90 kg 9 beygir demek :D
Avantaj benden yana olduğu için kamera arabasını benim aracım seçtik o yüzden ?
 
Geri
Üst