Kardeş Honda Türkiye'nin veya Hondanin herhangi bir fabrikasını savunmak değil amacım. Sadece bazı şeyler fazla abartılıyor. Eleştirenler (bu form hariç birçok sitede karşıma çıkıyor) genelde Honda kullanıcısı değil. Sırf muhalefet olsun diye yazıyor. Kim ister sıfır aldığı araçta göçük olmasını. Ancak öyle bir anlatılıyor ki sanki araç pert. Trim sesi can sıkıyor evet,ancak trim sesi olmayan araç neredeyse yok gibi (Honda da belki biraz daha fazladır) ben asıl üstteki yazımda da belirttiğim gibi; adam koltuk bel desteğinin olmadığını,sinyal kokunun sert olduğunu yazmış. Benim tepkim buna. Bu arada Honda motorunun yasal olmayan yanı nedir anlamadım. Belki birçok Avrupa araçları atmosferik motor yapımına son verdi ama Honda nın bu motoru kullanmasının ne gibi bir sakıncası var? Ben 14 yıldır Honda kullanicisiyim. Daha önceki arabalarimla gittiğim yollara başka insanlar farklı marka araçla gelip,buralara her geldiğimizde alt takım değiştiriyoruz, baskı balata yakiyoruz,fren balatalari bitiyor gibi serzenişte bulunuyorken ben o yolları full dolu araçla inip cikiyordum, onlar kadar yakmiyor, onlar kadar zorlanmiyor du aracım.bundan önceki aracım fd6 idi ve 11 yıl kullandım 220 Bin km. 165 bin km'de fren balatası değişti 197 bin km'de alt tabla burçları değişti ve sattigimda hala üzerinde orjinal baskı balatası vardı. O aracıda ilk aldığımda formlarda yine akıl almaz eleştiriler vardı (aynen şuanda fc5 için yazılanlar kadar,hatta daha fazla) fren diskleri sorunlu(bazı araçlarda diskler değişti yine ses yaptı, birçok insan delikli disk taktirarak sorunu halletti),esp direksiyon kutusu ses yapıyor(evet yapmayan yok gibiydi,birdefa garantiden kutu değişti yine ses yapıyordu bana hic bir zararı olmadı), sunroof çöküyor(servise gidince alttaki vidalardan ayarlamaları 3 dakika sürüyordu), arabanın her yerinden ses geliyor(trim sesleri geliyordu ama ben çok takmadim)yol sesini içine çok fazla alıyor(fc5 e göre yol sesini içine aldığı doğru)100 km hızı geçince içine aşırı rüzgar sesi alıyor(100 olmasada 120-130 dan sonra alıyordu),120 km den sonra sanki motor arabanın içinde çalışıyor(evet arabanın içinde çalışıyor gibi olmasada sesi duyuyordum 120-130 dan sonra), soğutmalı torpido nasıl olmazmış, sürücü görüş açısı çok kötü (yan açılar çok iyi değildi,motor kaputu görünmüyordu), arabanın anahtarı kaba (neden sustalı değilmiş diyorlardı),bagaj kapağı neden dışardan açılmıyormuş,.... Gibi birçok sorunlardan bahsettiler. Şuanda bu sorunları hatırlayan yok ve ikinci elde özellikle son iki yıldır temiz olan Fd6 lar havada kapiliyor. Honda fd6 yi çıkardığında da yine takiplerine göre full donanımlı aracı ucuz satıyordu,kasa olarak dikkat çekiyordu (bana göre hala civicler içerisinde en güzel kasa Fd6). Demem o ki, evet özellikle sıfır alındığında can sıkacak durumlar var fc5 için. Ancak yinede sınıfında donanımına göre fiyatı en iyi olan araç yine HondaHocam Honda'yı ve Honda TR'yi bu şekilde savunmak bana doğru gelmiyor, araç üretiyorsan kusurlarını eksikliklerini kabul edeceksin, bu gayet net birşey,
Ucuzmuş, 20 yıllık teknolojiye sahip, avrupa genelinde 3-5 ülke haric yasal olarak satmalarının bile mümkün olmadığı motoru sözüm ona ucuza satmak marifet değildir. Hele hele aracı satıp keyfe keder bakım periyodunu düşürüp bana mahkumsun diye serviste de piyasanın çok üzerine fiyat çekmek hiç marifet değildir.
Tamam insan ne aldığını ne kadar para verdiğini bilmeli beklentisini ona göre tutmalı ancak firmanın da sorumluluklarından kaçmaması malının arkasında durması lazım.
Redmi S2 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.