hem eski arabamda hemde civic hb de kompresyon frenini düz yolda yada yokuş aşağı yavaşlarken sıklıkla kullanıyorum,
eğer bu sağlamlığı ile ünlü honda motoru bu CVT kayışlı tip vitesleri zıplatmadan değiştiren otomatik şanzıman ve yumuşak geçişler sağlayan tork konvertörlü yağlı kavrama ile kompresyon freni yaparken maksimum 4000-4500 deviri geçmeyecek biçimde kompresyona bindirince aşınacak ve bozulacak ise vay derim başka birşey demem
kompresyon freninin de usülü var
zaten otomatik vites varsa kompresyon freni ile motoru 6000-7000 devirlere çıkartamazsınız elektronikler buna izin vermiyor, tam otomatik şanzıman ile vites değiştirirken arabayı ani biçimde zıplatamazsınız da.
eski arabam manuel vitesli idi 66000km de sattım fren balatası ve debriyaj balatası asla hiç değiştirmedim ikinci vitesle patinaj yapacak gücü vardı satarken 66000km boyunca yavaşlamadan önce hep ara gazı verip tek tek vites küçültürdüm en son 30km ye inince azcık fren.
açıkçası kompresyon freni yapmak var birde başka türlü yapmak var.
Kompresyon freni yaparken illa az miktarda fren yapılır.
her şanzıman yağı değişimine zaten iki yılda bir zorunlu olarak 1000 lira vereceksem o şanzımanı ben 3000-4000 devirde kompresyona zorlarım kimse kusura bakmasın. Ön balata takım 1100 lira arka takım 650 lira idi sanırım yetkili serviste FC5 ve FK7 için. Disk fiyatlarını sormaya gerek varmı bilmiyorum
frenleri fazla yıpratmayıp acil bir durumda kullanmak üzere uzun süre korumak ta var işin içinde.
eğer arabanın üzerinde halihazırda takılı olan fren balataları ile 6-7 yıl 50-60000km leri devirirseniz zaten balatalar sürekli ısına soğuya iyice sertleşip aşınma hızları azalmaya ve kolay bitmemeye başlıyor işin kötüsü bu sefer feci halde diskten yemeye başlıyor. Böyle bir durumda aynı balata ve disk setini 100000km kullanabilirsiniz ancak 100000km sonunda hem disk hem balata tamamen bozulacaktır pedalda titremeler vs. Tabi balataları 30-40000km de bitiremezseniz böyle olabilir.
yani balatayı zamanında bitirmek te iyidir abartılmayan kompresyon da iyidir.
yeter ki hepsi usülünde olsun