Motor frenini ben çok fazla kullanırım, manuel yada otomatik vites fark etmez, daha yokuşa gelmeden ara gazı verip alt vitese geçerim, otomatik vites ise bu iş daha kolay, bir takım fren balatası ve disk seti bana nerdeyse 100000km gider 16000km yi doldurdum henüz disklerimde kenarlarda çıkıntı oluşmadı dümdüz duruyorlar, jantlarımda bir gram balata tozu da olmaz, Honda bu arabanın şanzıman yağını illa iki yılda bir değiştiriyor, bu şanzıman benim 40-50km hızda yokuş inerken CVT ile otomatikten birinci oran vitesine geçip 2500 devirden yavaşça 3500 devire çıkarak bozulacaksa yada bu motor bu şekilde yıpranacak ise vay bizim halimize
, Honda ların otomatik şanzımanları düzgün bakım yapıldığı sürece asla sorun çıkartmaz, otomatik şanzıman eğer vitesi kulakçıklardan küçültürken motor devri çok yükseltecek yada şanzımanı bozacak kadar bir dereceye gelirse vites değişimi gerçekleşmez. Otomatik vites ile manuel modunda 6000 deviri yokuş inerek yada gaza basarak aşarsanız bir üst vitese kendisi geçer. Kesiciye girmez.
Otomatik şanzıman ve motor kendini kullanıcı hatası kaynaklı arızalara karşı çok iyi koruyacak biçimde bunu kafanıza takmayın, rampa yukarı dipgaz kalkış yapmak yada yüklü arabayla rampada kalkmak CVT yi motor frenine göre daha çok zorlar. 200km/h gibi yüksek hızlarda tork konvertör kavramanın yağ basıncı duvarı delip geçecek kadar olur,
Bir set Ate marka orjinal fren balatası FK7 modeli için 2500-3000 lira ediyor, disklerin de ön arka komple serviste 7-8000 liradan aşağı olacağını zannetmiyorum, yan sanayi balata ve disklerin bazıları çoğu zaman problem çıkaracak kalitesizlikte olabiliyor.
CVT şanzımanlı Civic ile ha 160-180km hızlara çıkmışsınız, ha yokuşta hızlı kalkış yapmışsınız veya 5-6 kişi bindirip rampa çıkmışsınız CVT şanzımana motor freni yapmaktan çok daha fazla takat yüklemiş olursunuz. Bu kadar takati kaldıran şanzıman motor frenini illa ki karşılar.
Yakıt tüketimi ve turbonun soğutulması yada uzun yolda motorun çalışır halde iken dinlenmek için fırsat bulması amacıyla motor freniyle yokuş inmek genellikle olumlu sonuçlar yaratır.
Yetkili servisler otomatik şanzımanlı Civic te bakımlarda test amacıyla yağ değişimi sonrası el freni çekip arka tekerlekleri sürükleyerek zorlamalı kalkışlar yapar. Ben iki kere servis bakımı yaptırdım ikisinde de yaptılar bunu, kavramanın kaçırıp kaçırmadığını kontrol ediyorlar. Servis bile bu kadar güveniyor sizde güvenebilirsiniz
Ancak otomatik şanzıman vites kolu zamanla yıpranabilir, otomatik şanzıman kolu altında sanırım elektrik ileten sviçler röleler ve anahtarlar oluyor kablolar soket ile şanzımanın elektronik kontrol ünitesine gidiyor, manuel vitesteki gibi mekanik şekilde çalışan vites halatları ve çubukları olmuyor, otomatik şanzımanı manuel kullanırken vites kolunu fazla kurcalamadan kulakçıkları kullanmak daha uzun ömürlü olabilir.