S vitesi hakkında

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Wyt23
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
23 Ocak 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
196
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Otomatik vites kendisi inerken vites düşürüyor zaten. S’ye almanıza gerek yok bence.
Benim araç dizel, 3500 devire geldiği çok oluyor inerken. Özellikle CC açıkken, yokuş aşağı hızlanmaya başlıyorsa direk vites düşürüyor.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,154
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Motor frenini ben çok fazla kullanırım, manuel yada otomatik vites fark etmez, daha yokuşa gelmeden ara gazı verip alt vitese geçerim, otomatik vites ise bu iş daha kolay, bir takım fren balatası ve disk seti bana nerdeyse 100000km gider 16000km yi doldurdum henüz disklerimde kenarlarda çıkıntı oluşmadı dümdüz duruyorlar, jantlarımda bir gram balata tozu da olmaz, Honda bu arabanın şanzıman yağını illa iki yılda bir değiştiriyor, bu şanzıman benim 40-50km hızda yokuş inerken CVT ile otomatikten birinci oran vitesine geçip 2500 devirden yavaşça 3500 devire çıkarak bozulacaksa yada bu motor bu şekilde yıpranacak ise vay bizim halimize :), Honda ların otomatik şanzımanları düzgün bakım yapıldığı sürece asla sorun çıkartmaz, otomatik şanzıman eğer vitesi kulakçıklardan küçültürken motor devri çok yükseltecek yada şanzımanı bozacak kadar bir dereceye gelirse vites değişimi gerçekleşmez. Otomatik vites ile manuel modunda 6000 deviri yokuş inerek yada gaza basarak aşarsanız bir üst vitese kendisi geçer. Kesiciye girmez.

Otomatik şanzıman ve motor kendini kullanıcı hatası kaynaklı arızalara karşı çok iyi koruyacak biçimde bunu kafanıza takmayın, rampa yukarı dipgaz kalkış yapmak yada yüklü arabayla rampada kalkmak CVT yi motor frenine göre daha çok zorlar. 200km/h gibi yüksek hızlarda tork konvertör kavramanın yağ basıncı duvarı delip geçecek kadar olur,

Bir set Ate marka orjinal fren balatası FK7 modeli için 2500-3000 lira ediyor, disklerin de ön arka komple serviste 7-8000 liradan aşağı olacağını zannetmiyorum, yan sanayi balata ve disklerin bazıları çoğu zaman problem çıkaracak kalitesizlikte olabiliyor.

CVT şanzımanlı Civic ile ha 160-180km hızlara çıkmışsınız, ha yokuşta hızlı kalkış yapmışsınız veya 5-6 kişi bindirip rampa çıkmışsınız CVT şanzımana motor freni yapmaktan çok daha fazla takat yüklemiş olursunuz. Bu kadar takati kaldıran şanzıman motor frenini illa ki karşılar.

Yakıt tüketimi ve turbonun soğutulması yada uzun yolda motorun çalışır halde iken dinlenmek için fırsat bulması amacıyla motor freniyle yokuş inmek genellikle olumlu sonuçlar yaratır.

Yetkili servisler otomatik şanzımanlı Civic te bakımlarda test amacıyla yağ değişimi sonrası el freni çekip arka tekerlekleri sürükleyerek zorlamalı kalkışlar yapar. Ben iki kere servis bakımı yaptırdım ikisinde de yaptılar bunu, kavramanın kaçırıp kaçırmadığını kontrol ediyorlar. Servis bile bu kadar güveniyor sizde güvenebilirsiniz

Ancak otomatik şanzıman vites kolu zamanla yıpranabilir, otomatik şanzıman kolu altında sanırım elektrik ileten sviçler röleler ve anahtarlar oluyor kablolar soket ile şanzımanın elektronik kontrol ünitesine gidiyor, manuel vitesteki gibi mekanik şekilde çalışan vites halatları ve çubukları olmuyor, otomatik şanzımanı manuel kullanırken vites kolunu fazla kurcalamadan kulakçıkları kullanmak daha uzun ömürlü olabilir.
 
Katılım
4 Kas 2019
Mesajlar
786
Tepki puanı
636
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2019
Motor frenini ben çok fazla kullanırım, manuel yada otomatik vites fark etmez, daha yokuşa gelmeden ara gazı verip alt vitese geçerim, otomatik vites ise bu iş daha kolay, bir takım fren balatası ve disk seti bana nerdeyse 100000km gider 16000km yi doldurdum henüz disklerimde kenarlarda çıkıntı oluşmadı dümdüz duruyorlar, jantlarımda bir gram balata tozu da olmaz, Honda bu arabanın şanzıman yağını illa iki yılda bir değiştiriyor, bu şanzıman benim 40-50km hızda yokuş inerken CVT ile otomatikten birinci oran vitesine geçip 2500 devirden yavaşça 3500 devire çıkarak bozulacaksa yada bu motor bu şekilde yıpranacak ise vay bizim halimize :), Honda ların otomatik şanzımanları düzgün bakım yapıldığı sürece asla sorun çıkartmaz, otomatik şanzıman eğer vitesi kulakçıklardan küçültürken motor devri çok yükseltecek yada şanzımanı bozacak kadar bir dereceye gelirse vites değişimi gerçekleşmez. Otomatik vites ile manuel modunda 6000 deviri yokuş inerek yada gaza basarak aşarsanız bir üst vitese kendisi geçer. Kesiciye girmez.

Otomatik şanzıman ve motor kendini kullanıcı hatası kaynaklı arızalara karşı çok iyi koruyacak biçimde bunu kafanıza takmayın, rampa yukarı dipgaz kalkış yapmak yada yüklü arabayla rampada kalkmak CVT yi motor frenine göre daha çok zorlar. 200km/h gibi yüksek hızlarda tork konvertör kavramanın yağ basıncı duvarı delip geçecek kadar olur,

Bir set Ate marka orjinal fren balatası FK7 modeli için 2500-3000 lira ediyor, disklerin de ön arka komple serviste 7-8000 liradan aşağı olacağını zannetmiyorum, yan sanayi balata ve disklerin bazıları çoğu zaman problem çıkaracak kalitesizlikte olabiliyor.

CVT şanzımanlı Civic ile ha 160-180km hızlara çıkmışsınız, ha yokuşta hızlı kalkış yapmışsınız veya 5-6 kişi bindirip rampa çıkmışsınız CVT şanzımana motor freni yapmaktan çok daha fazla takat yüklemiş olursunuz. Bu kadar takati kaldıran şanzıman motor frenini illa ki karşılar.

Yakıt tüketimi ve turbonun soğutulması yada uzun yolda motorun çalışır halde iken dinlenmek için fırsat bulması amacıyla motor freniyle yokuş inmek genellikle olumlu sonuçlar yaratır.

Yetkili servisler otomatik şanzımanlı Civic te bakımlarda test amacıyla yağ değişimi sonrası el freni çekip arka tekerlekleri sürükleyerek zorlamalı kalkışlar yapar. Ben iki kere servis bakımı yaptırdım ikisinde de yaptılar bunu, kavramanın kaçırıp kaçırmadığını kontrol ediyorlar. Servis bile bu kadar güveniyor sizde güvenebilirsiniz

Ancak otomatik şanzıman vites kolu zamanla yıpranabilir, otomatik şanzıman kolu altında sanırım elektrik ileten sviçler röleler ve anahtarlar oluyor kablolar soket ile şanzımanın elektronik kontrol ünitesine gidiyor, manuel vitesteki gibi mekanik şekilde çalışan vites halatları ve çubukları olmuyor, otomatik şanzımanı manuel kullanırken vites kolunu fazla kurcalamadan kulakçıkları kullanmak daha uzun ömürlü olabilir.
Çok teşekkür ederim açıklamalarınız için detaylı ve açıklayıcı oldu gerçekten.
 
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
102
Konum
Adana
Aracınız
Civic FB7 2012
Motor frenini ben çok fazla kullanırım, manuel yada otomatik vites fark etmez, daha yokuşa gelmeden ara gazı verip alt vitese geçerim, otomatik vites ise bu iş daha kolay, bir takım fren balatası ve disk seti bana nerdeyse 100000km gider 16000km yi doldurdum henüz disklerimde kenarlarda çıkıntı oluşmadı dümdüz duruyorlar, jantlarımda bir gram balata tozu da olmaz, Honda bu arabanın şanzıman yağını illa iki yılda bir değiştiriyor, bu şanzıman benim 40-50km hızda yokuş inerken CVT ile otomatikten birinci oran vitesine geçip 2500 devirden yavaşça 3500 devire çıkarak bozulacaksa yada bu motor bu şekilde yıpranacak ise vay bizim halimize :), Honda ların otomatik şanzımanları düzgün bakım yapıldığı sürece asla sorun çıkartmaz, otomatik şanzıman eğer vitesi kulakçıklardan küçültürken motor devri çok yükseltecek yada şanzımanı bozacak kadar bir dereceye gelirse vites değişimi gerçekleşmez. Otomatik vites ile manuel modunda 6000 deviri yokuş inerek yada gaza basarak aşarsanız bir üst vitese kendisi geçer. Kesiciye girmez.

Otomatik şanzıman ve motor kendini kullanıcı hatası kaynaklı arızalara karşı çok iyi koruyacak biçimde bunu kafanıza takmayın, rampa yukarı dipgaz kalkış yapmak yada yüklü arabayla rampada kalkmak CVT yi motor frenine göre daha çok zorlar. 200km/h gibi yüksek hızlarda tork konvertör kavramanın yağ basıncı duvarı delip geçecek kadar olur,

Bir set Ate marka orjinal fren balatası FK7 modeli için 2500-3000 lira ediyor, disklerin de ön arka komple serviste 7-8000 liradan aşağı olacağını zannetmiyorum, yan sanayi balata ve disklerin bazıları çoğu zaman problem çıkaracak kalitesizlikte olabiliyor.

CVT şanzımanlı Civic ile ha 160-180km hızlara çıkmışsınız, ha yokuşta hızlı kalkış yapmışsınız veya 5-6 kişi bindirip rampa çıkmışsınız CVT şanzımana motor freni yapmaktan çok daha fazla takat yüklemiş olursunuz. Bu kadar takati kaldıran şanzıman motor frenini illa ki karşılar.

Yakıt tüketimi ve turbonun soğutulması yada uzun yolda motorun çalışır halde iken dinlenmek için fırsat bulması amacıyla motor freniyle yokuş inmek genellikle olumlu sonuçlar yaratır.

Yetkili servisler otomatik şanzımanlı Civic te bakımlarda test amacıyla yağ değişimi sonrası el freni çekip arka tekerlekleri sürükleyerek zorlamalı kalkışlar yapar. Ben iki kere servis bakımı yaptırdım ikisinde de yaptılar bunu, kavramanın kaçırıp kaçırmadığını kontrol ediyorlar. Servis bile bu kadar güveniyor sizde güvenebilirsiniz

Ancak otomatik şanzıman vites kolu zamanla yıpranabilir, otomatik şanzıman kolu altında sanırım elektrik ileten sviçler röleler ve anahtarlar oluyor kablolar soket ile şanzımanın elektronik kontrol ünitesine gidiyor, manuel vitesteki gibi mekanik şekilde çalışan vites halatları ve çubukları olmuyor, otomatik şanzımanı manuel kullanırken vites kolunu fazla kurcalamadan kulakçıkları kullanmak daha uzun ömürlü olabilir.


konudan biraz bağımsız olacak ama ... başkan sen yaz ben okuyayım, şiir gibi yazıyorsun :)

kusura bakmayın
 
Katılım
28 Ara 2016
Mesajlar
4
Tepki puanı
1

Bu beyfendiyi takip etmenizi tavsiye ediyorum. Bahsettiğiniz konu ilke ilgili çok güzel açıklamalar yapıyor. Sorduğunuz soruları da cevaplıyor.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
381
Tepki puanı
500
Konum
şanlıurfa
Aracınız
Civic FC5 2019

seckins33

Super Moderator
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,742
Çözümler
3
Tepki puanı
3,031
Konum
Adana
Ad Soyad
*
Yaş
99
Aracınız
Civic FC5 2019
Belki hadi canim dersiniz ama, ben yinede hareket halinde iken otm sanzimanin pek kurcalanmasi taraftari değilim.
Kulakcik haric. Çünkü bende yok
.
Sıkıntı olmaz @arslanD hocam.? Zaten riskli durumlarda şanzıman ve motor sizin yapacağınız hareketlere izin vermez.
 
Geri
Üst