Sac Jant

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan arif0668
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,449
Çözümler
1
Tepki puanı
1,276
Aracınız
En doğru olanı yapmışsınız. Ölçüsünde, çelik ve en önemlisi OEM jant. Bu iş böyle yapılır. Sac jant araç için uygun değil.

Oem jant yansanayidir. Ölçü olarak sac denilen orjinal kendi sac(çelik) jantta birebir uyar. Kışın kış lastiği için ayrı aliminyum janta hiç gerek yok bence. Zaten fiyat olarak çok uygun bu saclar(çelik).

Ayrıca sac jant uygun değilse neden hala baz versiyon araçlarda hala kullanılmakta, yıllardır vatandaşlar kullanıyor, neresi uygun değil açıklayabilirmisiniz?
 

Sefa

0
Katılım
10 Ocak 2016
Mesajlar
147
Tepki puanı
1
Saç jant 15 inç degilmi bende ilk aldığım da 15 inç jant taktım yüksek hızda cok sallanıyor du benim kış jantlarım 16 inç balans montaj honda servisinde yapıldı sorunsuz kullandım hankook kış lastiğinı de öneririm tutuşu baya iyiydi
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,449
Çözümler
1
Tepki puanı
1,276
Aracınız
Saç jant 15 inç degilmi bende ilk aldığım da 15 inç jant taktım yüksek hızda cok sallanıyor du benim kış jantlarım 16 inç balans montaj honda servisinde yapıldı sorunsuz kullandım hankook kış lastiğinı de öneririm tutuşu baya iyiydi

Slm.

Jantlar 16 inç, 5 bijon, 114.3 aralık, 60J1/2 göbek. Yani civic' in 16 jant ve ölçüleri ile birebir, orjinal stepnelerinden çıkma, hiç kullanılmamış. Göbek ve bijon ölçüleri ile birebir kendi bijonuyla oturuyor. Bakalım kışın göreceğim nasıl duracağını.

Ben kış lastiği olarak birçok marka kullandım ama en iyisi bana göre Goodyear Ultragrip8' dir. Hem fren mesafesi, hem sessizlik yönüyle en iyisidir. Hatta avrupa kış lastiği testlerinde 1. çıkmıştır.

Fakat civic için kış lastiğim yok, mevsimi geldiğinde bütçe, marka doğrultusunda değerlendiririm.

Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Şub 2015
Mesajlar
392
Tepki puanı
41
Konum
ELAZIĞ
Aracınız
Oem jant yansanayidir. Ölçü olarak sac denilen orjinal kendi sac(çelik) jantta birebir uyar. Kışın kış lastiği için ayrı aliminyum janta hiç gerek yok bence. Zaten fiyat olarak çok uygun bu saclar(çelik).

Ayrıca sac jant uygun değilse neden hala baz versiyon araçlarda hala kullanılmakta, yıllardır vatandaşlar kullanıyor, neresi uygun değil açıklayabilirmisiniz?

Madem ki açıklamamı istediniz, bende açıklayayım.

Öncelikle şunu bilmelisiniz, OEM; orjinal fabrika kullanımı (Original Equipment Manufacturer) demektir. Bunu yanlış yazdığınızı düşünüyorum, aksini düşünmüyorum.

Sizin "birebir uyar" demenizden bijon aralıklarının uygun olduğunu yani 5x114,3 anlıyorum; ölçü olarak bijon aralığını değil, fabrika çıkışı 16" çap ölçüsüne sahip bir jant yerine 15" yada 17" jant kullanımını kast ettim. İdeal ölçü, fabrikada görevli mühendisler tarafından hesaplamayla bulunur, kafaya göre takılmaz.

Son kısma gelecek olursam evet baz modellerde sac jant kullanılmaktadır. Haklısınız. Peki bir bakın ki o sac jant olan araçların lastik ölçüleri de Premium, Elegance yada Executive (yani çelik jantla satılanlardan) ile aynı mı?

Açıklamamı istediğiniz başka birşey varsa bilgim kadarıyla yardımcı olurum.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,449
Çözümler
1
Tepki puanı
1,276
Aracınız
Madem ki açıklamamı istediniz, bende açıklayayım.

Öncelikle şunu bilmelisiniz, OEM; orjinal fabrika kullanımı (Original Equipment Manufacturer) demektir. Bunu yanlış yazdığınızı düşünüyorum, aksini düşünmüyorum.

Sizin "birebir uyar" demenizden bijon aralıklarının uygun olduğunu yani 5x114,3 anlıyorum; ölçü olarak bijon aralığını değil, fabrika çıkışı 16" çap ölçüsüne sahip bir jant yerine 15" yada 17" jant kullanımını kast ettim. İdeal ölçü, fabrikada görevli mühendisler tarafından hesaplamayla bulunur, kafaya göre takılmaz.

Son kısma gelecek olursam evet baz modellerde sac jant kullanılmaktadır. Haklısınız. Peki bir bakın ki o sac jant olan araçların lastik ölçüleri de Premium, Elegance yada Executive (yani çelik jantla satılanlardan) ile aynı mı?

Açıklamamı istediğiniz başka birşey varsa bilgim kadarıyla yardımcı olurum.



Merhaba.

Öncelikle eegance vs.. araçlarımızdaki jantlar çelik değil hafif, aliminyum alaşımlı janttır. Asıl çelik olan, sağlam olan sac, siyah, kapaklı olandır. Bu sebeple yıllardır ağır tonajlı araçlardan, otobüslere, minibüslerden, midibüslere kadar kapaklı çelikler kullanılır. bir ara aliminyum alaşım kullanıldı ama ya yamuldu ya kol kırdılar.

Lastiklerin ölçüleri jattan ziyade dönüş çapı, araca uyumluluğu ile hesaplanır. 185X65X15 örneğinde 185 taban, 65 tabanın %65' i yani yanağı, 15 çaptır.

Siz 205X55x16 lastiği ister 16 kapaklı janta ister aliminyum alaşıma takarsınız farketmez. Eğer sac(çelik) jant lasik ölçüleri farklı ise birçok aracın tam boy stepnesinde neden kapaklı jant var? Nasıl oluyorda araca, aynı ebatta lastikle oluyor?

Çünkü jant çapı uydukça 17 inç sac(çelik) bile takılır araca. Bibebir ölçü sadece çap, bijon sayısı değildir. Ayrıca göbek genişliği vardır. Mesela mazdalar 59 iken, corolla 64, civic 60, hyundai 62 gibi... Siz aynı çap aynı bijon sayısında jant taksanız bile göbek geniş kalırsa eve jant araca olur fakat yük bijonlara biner. Onun için göbek genişliğininde tam oturması gerek ki gelen yükü hepsi eşit alsın.

Araçlara farklı ebatlarda lastik(kalın, incelik) için %3' ü geçmemeli ki hem yakıt sarfiyatı hem sürtme yapmasın. Ayrıca hız göstergesi dönüşten dolayı farklı göstercektir.

OEM ürün evet fabrikanın öngördüğü üründür fakat piyasada birçok kişi yan ürünede OEM demekte. Bu arada araçlarımızın elegance jantlarını üreten firma CMS sanırım.

Neredeyse denemediğim marka lastik ve ebat kalmadı. Gerek önceki araçlarımda kullandım gerekse başka araçlarda denedim. Kalın lastikte kullandım(dönüşlerde ön davlumbazlara sürterdi). Ama şu gerçek ki orjinal ebattan şaşmamalı. Görünüşte tabiki hafif alaşımlı jantlarımız daha güzel ve gösterişli durmakta ve bende zarar görmemesi için kış takımlarını saclarda kullanacağım. Daha önceki araçlarımda jant-lastik ayırımında alaşımlılarım hep zarar gördü, çizildi.

Sağlıcakla kalın.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,449
Çözümler
1
Tepki puanı
1,276
Aracınız
Forumdaki amacımız bildiklerimizi anlatıp paylaşmak, bilmediklerimiz sorup öğrenmek. Muhakkak birbirimizden öğreneceğimiz birçok şey var.

Martenzit61 arkadaşımız hata olduysa afflola, Sağlıcakla kalın.
 
Katılım
12 Şub 2015
Mesajlar
392
Tepki puanı
41
Konum
ELAZIĞ
Aracınız
Forumdaki amacımız bildiklerimizi anlatıp paylaşmak, bilmediklerimiz sorup öğrenmek. Muhakkak birbirimizden öğreneceğimiz birçok şey var.

Martenzit61 arkadaşımız hata olduysa afflola, Sağlıcakla kalın.

Sözlerinizde şahsıma bir cümle bile yoktur, bu konuda içiniz ferah olsun. Bildiklerimizi paylaşıp bilmediklerimizi öğrenmemiz için buradayız.

Vereceğim cevaba dönersem;
Ben Metalurji Mühendisi 'yim yani piyasada dökümcü yada metal mühendisi olarak biliniyoruz. Haliyle bahsettiğiniz hususlar benim yaptığım iş. Sac jant inceliği sebebiyle darbe direnci hafif alüminyum alaşımlı jantlara göre, ki bu tanımı yine sizin kelimelerinizle yaptım, daha az mukavimdir. Hafif alaşımlı jantlar, kimyasalında az alimünyum ihtiva eden çeliktir. Yani yine çeliktir hatta içerisinde alüminyum içeren alaşımlı çeliktir. "Hafif" alaşımın miktarının az olduğu manasına gelir yani hafif olduğu için değil. Ağır tonajlı araçlar yüksek sürat için yapılmış araç değildir. Yüksek süratlerde alınacak darbe düşük süratlerden daha şiddetli olacaktır. E haliyle o araçlarda görünüm de önemli değildir, önemli olan yeterli seviyede mukavemet, düşük ağırlık (yakıt tasarrufu için). Bu kadar.

OEM bir marka değil, fabrikaların kullandığı malzemelere verilen isimdir. Fabrika jantı CMS yada VOSSEN 'den alsın almasın benim için önemli değil. Önemli olan aracına onu takmasıdır. Janttan doğacak herhangi bir sorunda replika jant imalatcısından bir hak talep edemezsin her zaman ama OEM öyle değil. Bu.
 
Katılım
12 Şub 2015
Mesajlar
392
Tepki puanı
41
Konum
ELAZIĞ
Aracınız
Bu sac jant, kişisel bir tercih. Ben olsam 4 adet OEM çelik jant alır, kışlık takımlarımı ona takarım. Yedek lastikler de hasarlı lastiği en yakındaki tamirhaneye götürene kadar sizi idare etmek için araca bırakılır, hatta yeni nesil araçlarda çok ince tıpkı bisiklet lastiği gibi bişe bırakıyorlar. Üzerine de Max Sürat ... gibi bişe yazar. Bunlar tamamen tercihtir ama bence en iyi tercih OEM çelik jant, orjinal ebatlı lastik kombinasyonudur.
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
[MENTION=3083]webelectronics[/MENTION] dediğime geldi olay :) kamyon örneğini ve duster örneğini de aynı yerde kullanmışız arkadaşla.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
1 Mar 2016
Mesajlar
438
Tepki puanı
3
Aracınız
[MENTION=964]maksu[/MENTION] , konumuz binek araç bi kere ve günlük kullanım :) Kamyonlar konu dışı :)
[MENTION=785]Martenzit61[/MENTION] benim düşüncelerimi yazmış ( ben dün girememiştim foruma )
[MENTION=3864]arif06[/MENTION] jant konusunda sanırım şanssızmış ; ben de mazda aracımda aynı durumu 3 yıl kadar çektim , yazları sıkıntı yok ama sohbahar ve kış aylarında en ufak cukur ( yağmurdan sonra oluşan oluklar) lastiğin girmesi ve jantın yamulması her daim olan bir durumdu lakin bende ki en buyuk eksi yanakların 45 olması ( orjinali bu şekilde ) , 45 değil de 55 olsaydı kolay kolay da yamulma yaşamazdım 940kg luk mazdam ile... Acaba sizinde mi yanaklar ince miydi?

Ben de bir iki şey eklemek istiyorum

- hala saç jantlar neden var diye ? , şubat ayında honda da dream (boşun en boşu ) 53 bine satılıyordu. haliyle saç jant.. fiyat gerçekten komik ... , İlk etapda jantlar servislerde pahalı dışarıda 500 TL ye bir adet alırken kaliteli aynı kalite janti servisten 1500 TL alıyorsunuz , haliyle araca binen maliyet miktarı 6 000 oluyor. üstünede KDV binice size geliyor 7000 8000 lere , rakamsal bakıldıgında 50 bine aracı mal ederken 60 bin oluyor , alıcı da tercihini saç janttan yapıp daha sonra kendi imkanları ile alıyor bi şekilde...

- Saç jant (eski jant tipi ) gerçekten yeni nesil jantlara oranlar tehlikeli , [MENTION=3864]arif06[/MENTION] siz kış aylarında kullanacağım diyorsunuz ki mantıken yaz aylarında sadece yerlerin çok ısınmasından dolayı fren mesafeniz uzayabilir ve kaza yapabilirsiniz.. bunun dışında doğa şartlarınız bellidir ama kış mevsimine bakınca bir çok doğa koşulu devreye giriyor. ben konunun başında sadece bir örnek verdim size , teknik bilgi yazmadım ( dünde giremedim foruma yoksa yazardım ) Gerçi alınmış jantlar sonuç olarak size almayın diyemeyiz ama yaşayacağınız tehlikeyi göz önünde bulundurun diyebilirim ancak.

Konuya ek bilgi eklemek gerekirse :

Jant bir güvenlik parçasıdır, güvendiğiniz bir ürünü alın.
Araçların kişiselleştirilmesi amacı ile kullanılan ürünlerin başında jant gelir. Görselliğin dışında; doğru jant seçilmesi durumunda performans, sürüş konforu ve sürüş ekonomisi gibi kriterleri olumlu yönde iyileştiren hafif alaşım jantlarla ilgili bilinmesi gereken en önemli konu jantın hayati önem taşıyan bir güvenlik parçası olduğudur. Güvendiğiniz bir ürünüalın.
Jantın malzemesi nedir?
Saç jant; Çelik saç malzemenin iki parça olarak soğuk formlanması ve kaynakla birleştirilmesi ile üretilir. Genel olarak siyah renkte üretilir, görsel kaygılarla ön yüzeyini tamamen kapatan plastik kapaklar kullanılır.

Alüminyum alaşım jant; Ülkemizde yanlış bir kanı ile genellikle çelik jant olarak tanımlanır. Malzeme tipine bağlı olarak küçük değişiklikler olmakla birlikte %90 alüminyum %10 silisyum alaşımıdır. Alaşımı oluşturan titanyum, magnezyum gibi diğer birçok metallin toplam miktarı %1 in altındadır.

Magnezyum alaşım jantlar; dünyadaki toplam üretimi o kadar düşüktür ki yok sayılabilir. Çok yüksek maliyeti nedeni ile sadece Formula1'de ve birkaç egzotik araçta kullanılmaktadır.
Jantımızı ne kadar büyütmeliyiz?
Aracınıza uygun çap ve genişlikte jant alınız. Uzun ömürlü ve sağlıklı bir kullanım için, CMS olarak orjinal jant ölçülerinizin çap ve genişliğini 2" den fazla büyütmenizi önermiyoruz.

(alıntı CMS firmasındandır )

Konuya başka bir bilgi daha eklemek gerekirse :

Yüksek balans tutma kabiliyetine sahiptir.
Sac jantlara oranla daha hafif olduğu için toplam araç ağırlığını azaltarak yakıt tasarrufu sağlar.
Lastik ve fren sisteminde oluşan ısıyı hızla transfer ederek lastiklerin ve balataların ömrünü uzatır.
Direksiyon hakimiyetini ve araç dengesini arttırır.
Tubeless lastikle mükemmel uyum sağlar.
Diğer jantlara göre model çeşitliği daha fazladır.
Estetiktir, araca ayrıcalıklı bir görünüm kazandırır.


---------------------------------------------------------------

Yüksek balans tutma kabiliyetine sahiptir. (yolda giderken lastiğin 8 çizmesi olayı - ki bu önemlidir aracın kaza yapmasına sebep olabilir )

Sac jantlara oranla daha hafif olduğu için toplam araç ağırlığını azaltarak yakıt tasarrufu sağlar. ( çok çok önemli bi madde değil bizim konumuzla alakalı )

Lastik ve fren sisteminde oluşan ısıyı hızla transfer ederek lastiklerin ve balataların ömrünü uzatır. ( bu da frenleme sisteminde ki olumlu etkisine vurguluyor haliyle güvenli sürüş )

Direksiyon hakimiyetini ve araç dengesini arttırır. ( yüksek hız diyecem de konumuzla alakalı olması için kış mevsiminde 100 ile bile gitmek zaman zaman zor oluyor malum hava şartları , burda ki madde bunun olumlu yönde etkilediğini gösteriyor )

------------- Ek bilgi olarak okuyunuz ------------------
Tubeless lastikle mükemmel uyum sağlar.

İç Lastiksiz Sistem (Tubeless)

Tubeless uyumlu bir jant ve tubeless dış lastikten oluşur. Dış lastikle jantın arasında sadece hava vardır. Janta takılan bir sibop ile hava, jantın içinde tutulur. Ülkemizde marka, model ve özelliğine göre bu lastikler, 36-65 euro fiyat aralığında bulunuyor. Jantlar ise set halinde alındığı taktirde 400 euro civarında. Daha ekonomik yol ise sadece jant çemberini değiştirmek.

+ Düşük hava basıncı ile kullanılabilme

+ Bu sayede arazide daha iyi yol tutuş

+ İç lastikliye göre daha hafif

---------------------------------------------------------------------------

Diğer jantlara göre model çeşitliği daha fazladır. ( doğrudur model bakımından konumuzla alakası yok )

Estetiktir, araca ayrıcalıklı bir görünüm kazandırır. ( konumuzla alakalı madde değildir)


şimdi , tekrar bu yazıyı okuyan arkadaş (?) henüz jant lastik takımı almamışsa , almaya karar verdiğinde çelik jant mı tercih eder ? Saç jant mı ( eski tip siyah kırmızı mavi farketmez ) ?
 
Geri
Üst