[MENTION=964]maksu[/MENTION] , konumuz binek araç bi kere ve günlük kullanım
Kamyonlar konu dışı
[MENTION=785]Martenzit61[/MENTION] benim düşüncelerimi yazmış ( ben dün girememiştim foruma )
[MENTION=3864]arif06[/MENTION] jant konusunda sanırım şanssızmış ; ben de mazda aracımda aynı durumu 3 yıl kadar çektim , yazları sıkıntı yok ama sohbahar ve kış aylarında en ufak cukur ( yağmurdan sonra oluşan oluklar) lastiğin girmesi ve jantın yamulması her daim olan bir durumdu lakin bende ki en buyuk eksi yanakların 45 olması ( orjinali bu şekilde ) , 45 değil de 55 olsaydı kolay kolay da yamulma yaşamazdım 940kg luk mazdam ile... Acaba sizinde mi yanaklar ince miydi?
Ben de bir iki şey eklemek istiyorum
- hala saç jantlar neden var diye ? , şubat ayında honda da dream (boşun en boşu ) 53 bine satılıyordu. haliyle saç jant.. fiyat gerçekten komik ... , İlk etapda jantlar servislerde pahalı dışarıda 500 TL ye bir adet alırken kaliteli aynı kalite janti servisten 1500 TL alıyorsunuz , haliyle araca binen maliyet miktarı 6 000 oluyor. üstünede KDV binice size geliyor 7000 8000 lere , rakamsal bakıldıgında 50 bine aracı mal ederken 60 bin oluyor , alıcı da tercihini saç janttan yapıp daha sonra kendi imkanları ile alıyor bi şekilde...
- Saç jant (eski jant tipi ) gerçekten yeni nesil jantlara oranlar tehlikeli , [MENTION=3864]arif06[/MENTION] siz kış aylarında kullanacağım diyorsunuz ki mantıken yaz aylarında sadece yerlerin çok ısınmasından dolayı fren mesafeniz uzayabilir ve kaza yapabilirsiniz.. bunun dışında doğa şartlarınız bellidir ama kış mevsimine bakınca bir çok doğa koşulu devreye giriyor. ben konunun başında sadece bir örnek verdim size , teknik bilgi yazmadım ( dünde giremedim foruma yoksa yazardım ) Gerçi alınmış jantlar sonuç olarak size almayın diyemeyiz ama
yaşayacağınız tehlikeyi göz önünde bulundurun diyebilirim ancak.
Konuya ek bilgi eklemek gerekirse :
Jant bir güvenlik parçasıdır, güvendiğiniz bir ürünü alın.
Araçların kişiselleştirilmesi amacı ile kullanılan ürünlerin başında jant gelir. Görselliğin dışında; doğru jant seçilmesi durumunda performans, sürüş konforu ve sürüş ekonomisi gibi kriterleri olumlu yönde iyileştiren hafif alaşım jantlarla ilgili bilinmesi gereken en önemli konu jantın hayati önem taşıyan bir güvenlik parçası olduğudur. Güvendiğiniz bir ürünüalın.
Jantın malzemesi nedir?
Saç jant; Çelik saç malzemenin iki parça olarak soğuk formlanması ve kaynakla birleştirilmesi ile üretilir. Genel olarak siyah renkte üretilir, görsel kaygılarla ön yüzeyini tamamen kapatan plastik kapaklar kullanılır.
Alüminyum alaşım jant; Ülkemizde yanlış bir kanı ile genellikle çelik jant olarak tanımlanır. Malzeme tipine bağlı olarak küçük değişiklikler olmakla birlikte %90 alüminyum %10 silisyum alaşımıdır. Alaşımı oluşturan titanyum, magnezyum gibi diğer birçok metallin toplam miktarı %1 in altındadır.
Magnezyum alaşım jantlar; dünyadaki toplam üretimi o kadar düşüktür ki yok sayılabilir. Çok yüksek maliyeti nedeni ile sadece Formula1'de ve birkaç egzotik araçta kullanılmaktadır.
Jantımızı ne kadar büyütmeliyiz?
Aracınıza uygun çap ve genişlikte jant alınız. Uzun ömürlü ve sağlıklı bir kullanım için, CMS olarak orjinal jant ölçülerinizin çap ve genişliğini 2" den fazla büyütmenizi önermiyoruz.
(alıntı CMS firmasındandır )
Konuya başka bir bilgi daha eklemek gerekirse :
Yüksek balans tutma kabiliyetine sahiptir.
Sac jantlara oranla daha hafif olduğu için toplam araç ağırlığını azaltarak yakıt tasarrufu sağlar.
Lastik ve fren sisteminde oluşan ısıyı hızla transfer ederek lastiklerin ve balataların ömrünü uzatır.
Direksiyon hakimiyetini ve araç dengesini arttırır.
Tubeless lastikle mükemmel uyum sağlar.
Diğer jantlara göre model çeşitliği daha fazladır.
Estetiktir, araca ayrıcalıklı bir görünüm kazandırır.
---------------------------------------------------------------
Yüksek balans tutma kabiliyetine sahiptir. (yolda giderken lastiğin 8 çizmesi olayı - ki bu önemlidir aracın kaza yapmasına sebep olabilir )
Sac jantlara oranla daha hafif olduğu için toplam araç ağırlığını azaltarak yakıt tasarrufu sağlar. ( çok çok önemli bi madde değil bizim konumuzla alakalı )
Lastik ve fren sisteminde oluşan ısıyı hızla transfer ederek lastiklerin ve balataların ömrünü uzatır. ( bu da frenleme sisteminde ki olumlu etkisine vurguluyor haliyle güvenli sürüş )
Direksiyon hakimiyetini ve araç dengesini arttırır. ( yüksek hız diyecem de konumuzla alakalı olması için kış mevsiminde 100 ile bile gitmek zaman zaman zor oluyor malum hava şartları , burda ki madde bunun olumlu yönde etkilediğini gösteriyor )
------------- Ek bilgi olarak okuyunuz ------------------
Tubeless lastikle mükemmel uyum sağlar.
İç Lastiksiz Sistem (Tubeless)
Tubeless uyumlu bir jant ve tubeless dış lastikten oluşur. Dış lastikle jantın arasında sadece hava vardır. Janta takılan bir sibop ile hava, jantın içinde tutulur. Ülkemizde marka, model ve özelliğine göre bu lastikler, 36-65 euro fiyat aralığında bulunuyor. Jantlar ise set halinde alındığı taktirde 400 euro civarında. Daha ekonomik yol ise sadece jant çemberini değiştirmek.
+ Düşük hava basıncı ile kullanılabilme
+ Bu sayede arazide daha iyi yol tutuş
+ İç lastikliye göre daha hafif
---------------------------------------------------------------------------
Diğer jantlara göre model çeşitliği daha fazladır. ( doğrudur model bakımından konumuzla alakası yok )
Estetiktir, araca ayrıcalıklı bir görünüm kazandırır. ( konumuzla alakalı madde değildir)
şimdi , tekrar bu yazıyı okuyan arkadaş (?) henüz jant lastik takımı almamışsa , almaya karar verdiğinde çelik jant mı tercih eder ? Saç jant mı ( eski tip siyah kırmızı mavi farketmez ) ?