Evet aksı kir ve tozda koruyan parça olduğu için aslında körük oldukça önemli bir parça dediğiniz gibi
Bugun körüğü değiştirttim, şanzıman yağı sızma riskine karşı aksın iç lale denen kısmından sökülmesini istedim.
İç laleden sökünce iç aks kafasının içide ortaya çıkmış oldu, onun da gresini yeniledik bu vesile ile. İç ve dış aks kafalarının bilyalarını ustayla teker teker kontrol ettik, bunlar bence sorunlu değil dedi.
Bu arada ivedikteki ismini vermeyeceğim honda parçacısından aldığım körük aksa tam oturmadı, manuel versiyonunu vermiş muhtemelen çünkü iç bölgesinde aksı saran yerde 1 mm gibi genişlik kalıyordu (manuelin sol aksı otomatikten 1 mm kalın, bu nedenle aks kafalarıda farklı), usta bu körük kelepçeyle sıksamda çok terleme yapar dedi takmak istemedi. Mecburen yakındaki parçacıları ustayla gezdik, aksa tam oturan körüğü 10 dk. sonunda bulduk

Biraz komik ama reno körüğü bizim aksa tam oturdu

Burdan duyuru yapayım, FD6 otomatik şanzımanın dış aks körüğünü bulmazsanız alternatif olarak renault 9,11 ve megane grubunun körüğü tam oturuyor

25 liraya Üç-el marka körük taktık, usta Üç-el'in yan sanayiler içinde iyi olduğunu söyledi, bakalım deneyip görecez.