Sağ yağlı motor kulağı takozu hakkında orjinal ve ithal karşılaştırılması

Katılım
10 Ağu 2020
Mesajlar
11
Tepki puanı
2
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FD6 2011
Selam arkadaşlar biliyosunuz ki bizim fd6 larda kronik bu yağlı motor takozu, bu yüzden ithal ve orj servis malı karşılaştırması ı kanaatimce sizlerle paylaşmak istedim, belki yardımcı olur sizlere, daha önce aracımda swa marka kullandım ve arkadaşların önerisiyle bugün serviste orj ile değiştirdim tabi eski üzerindeki ide aldım çünkü bununda yeni takmışdım, arkadaşlar bence bu swa ithal olanlarla servisin takdığının arasında fark yok aynı ilemi yapıyolar, ve servis taywandan tedarik ediyo, bu swa lar servisini kadar kaliteli olduğu kanaatine vardım, bence boşuna 2 kat para vermeyin swa alın derim aynı özellikdeler ve sva daha ucuz servise göre

ANE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Bu iddianizi km dayanıklılık teyidi yapmadan vermeniz bence doğru degil. Yan sanayilerde ilk takıldığı anda sorunsuz hissetiriyor ama ortalama 15-20bin km sonrasinda motor sesinde garip bir ses tonu ve titreşimler belirmeye başlıyor. Kendimde dahil birçok kiside Honda kutusunda gelen ama imitasyon olan yan sanayi kulakta benzer sorun yaşadık, orjinali gibi 100bin km.lere kadar dayanamıyor maalesef. Keşke dayansa da motor kulağına fahiş fiyatlar odemesek ama benim yaşadığım tecrübe bu.
 
Bu iddianizi km dayanıklılık teyidi yapmadan vermeniz bence doğru degil. Yan sanayilerde ilk takıldığı anda sorunsuz hissetiriyor ama ortalama 15-20bin km sonrasinda motor sesinde garip bir ses tonu ve titreşimler belirmeye başlıyor. Kendimde dahil birçok kiside Honda kutusunda gelen ama imitasyon olan yan sanayi kulakta benzer sorun yaşadık, orjinali gibi 100bin km.lere kadar dayanamıyor maalesef. Keşke dayansa da motor kulağına fahiş fiyatlar odemesek ama benim yaşadığım tecrübe bu.
Kesinlikle katılıyorum. Benim 2008 fd6 aracımda fabrikasyon yağlı kulağı103 bin km.de değişmiştim. Yan sanayi swa veya Taiwan vs. Taktiranlar zamanla sorun yaşadılar. İmitasyonun üzerine bir de orjinal alarak maliyeti yukselttiler. Şanzıman yağında da durum hep böyle oldu. :)
 
Kesinlikle katılıyorum. Benim 2008 fd6 aracımda fabrikasyon yağlı kulağı103 bin km.de değişmiştim. Yan sanayi swa veya Taiwan vs. Taktiranlar zamanla sorun yaşadılar. İmitasyonun üzerine bir de orjinal alarak maliyeti yukselttiler. Şanzıman yağında da durum hep böyle oldu. :)
CVT bilemem ama önceki tam otomatiklerde muadil şanzıman yağında (Eneos ve Valvoline gibi) herhangi bir sorun yaşanmıyor. Eg kasa eski derseniz, şimdiki FD6 da yaklaşık 50 bin km dir muadil şanzıman yağı ile kullanılıyor. Geçen bakımda Eneos ile değişim yaptım ve sorunsuz devam ediyoruz.
 
Ben NPE marka kullandım motor kulağını, 15 bin km falan oldu şu an bir sorunum yok. Şanzıman yağınıda ilk valvoline koydum sonrasında motula döndüm. Motul daha iyi bir deneyim sundu bana . Ama bu 3 değişimim olacak ortalama 12-15 arası değişim yapıyorum gibi oldu :D
 
CVT bilemem ama önceki tam otomatiklerde muadil şanzıman yağında (Eneos ve Valvoline gibi) herhangi bir sorun yaşanmıyor. Eg kasa eski derseniz, şimdiki FD6 da yaklaşık 50 bin km dir muadil şanzıman yağı ile kullanılıyor. Geçen bakımda Eneos ile değişim yaptım ve sorunsuz devam ediyoruz.
Benen son 2021 Aralık'ta'de yetkili serviste 750 TL'ye şanzıman yağı değiştirdim sanayide 1250 TL istemişlerdi, Subap ayarını 4-5 ay sonra serviste 600 TL'ye yaptırdım sanayide 750 TL istemişlerdi.

Muadil yağ kullanmaya gerek yok bence, servis 2 katı fiyat da istese ben dışarıda yaptırmam bunları. Ancak bazı parçalarda mesela amartisör takozu aşırı fazla fiyat istiyorlar. Tanesi 3000 falandı sanırım ben de 500 TL'ye yan sanayi alıp taktım henüz bir sorun yok. Motor kulağını da yan sanayi alıp 20 bin km sonra sorun çıkarsa değiştirebilirim. Henüz böyle bir sorunum yok ama olursa sanırım böyle yaparım çünkü arada 4 kat fiyat farkı var. Şnaslı iseniz 20 binde sorun çıkarmaz çok daha uzun sürelr kullanılır.
 
Geri
Üst