Civic FB7 Şanzıman Vuruntusu?

Katılım
30 Mar 2025
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
İzmir
Ad Soyad
Umutcan şişman
Yaş
28
Aracınız
Civic FB7 2012
Merhaba arkadaşlar.

FB7 aracımda tuhaf bir şanzıman vuruntusu mevcut.
Öncelikle araba soğuk veya sıcak farketmeksizin arabayı her çalıştırdığım da vitesi önce boşa alıp el frenini indirip direk R takarsam şanzıman da bi vuruntu hissettiriyor.
Ama boşa alıp önce D ye alıp sonra N, R yaparsam vuruntu yapmıyor yağ gibi kayıyor.
eğer R ye takarsam her seferin de R,N, R, N yapsam bile şanzıman da o vuruntuyu yapıyor.

Şanzıman yağı değişti
Şanzıman filtresi değişti
Şanzımanın 3 takozu da değişti

Hiç bir şekilde çözüm bulamadım. Başına böyle bir olay gelen var mı?
 
Katılım
18 Ağu 2021
Mesajlar
310
Çözümler
3
Tepki puanı
267
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
Burak
Yaş
30
Aracınız
Civic FD6 2011
Senin anlattığın durum FB7 (Civic 1.6 i-VTEC otomatik, 5 ileri tork konvertörlü şanzıman) için biraz tipik sayılabilecek ama ihmal edilmemesi gereken bir problem gibi duruyor. Şöyle özetleyeyim:

🔧 Senin anlattığın belirtiler

Araç çalıştırılır çalıştırılmaz doğrudan R’ye alınca vuruntu → var.

Önce D’ye alıp sonra R yapınca → yok.

R’den N’ye alıp tekrar R’ye alınca → yine vuruntu.

Şanzıman yağı, filtresi ve takozlar değişmiş → sonuç aynı.


👉 Bu tablo, genellikle şanzıman içi basınç ile ilgili bir duruma işaret ediyor.


---

Olası nedenler:

1. Line pressure / basınç regülasyonu

Soğuk-sıcak fark etmemesi, sistem basıncının R konumuna geçerken aniden yükselmesinden olabilir.

Vites D’ye alındığında basınç yumuşuyor, sonra R’ye geçtiğinde vuruntu olmuyor.



2. Reverse clutch (geri vites balataları) veya valf gövdesi

R konumuna geçtiğinde balatalar sert kavrıyor olabilir.

Valf body’deki solenoidlerden biri R’ye geçişte ya geç açıyor ya da yağ basıncını sert iletiyor.



3. Tork konvertör kilitlemesi

Çok düşük ihtimal ama bazen tork konvertöründe kilitleme valfi R’ye geçerken problem çıkarabiliyor.



4. Motor devri / rölanti ayarı

Eğer motor rölantide yüksek çalışıyorsa (ör. 850–900 devir), R’ye geçerken vuruntu daha belirgin olur.





---

Senin yaptıkların doğru:

✅ Yağ değişimi → doğru.
✅ Filtre değişimi → doğru.
✅ Takoz değişimi → mantıklı, çünkü vuruntu-titreşim ayırt edilmek istenmiş.

Ama çözüm olmamış çünkü problem büyük ihtimalle hidrolik kontrol ünitesi (valf body) tarafında.


---

Tavsiyeler:

1. OBD ile şanzıman basıncı ve solenoid değerleri kontrol ettir → R’ye alındığında basınç sıçraması oluyor mu bakılsın.


2. Bir usta valf body temizliği / revizyonu önerebilir.


3. Eğer çok ilerlemiyorsa şimdilik kullanabilirsin ama ileride balata aşınmasına sebep olabilir.


4. Servis bültenlerine göre bazı FB7’lerde R’ye geçerken vuruntu kronik şikayet, çözüm çoğu zaman valf body rektefiye veya değişim olmuş.




---

Senin için daha faydalı olması açısından sorayım:
Vuruntu şiddetli bir “küt” diye his mi veriyor, yoksa sadece hafif bir “tok” hissi mi oluyor? Çünkü eğer hafifse kronik no
rmal kabul ediliyor, ama sertse kesinlikle valf body tarafına baktırmanı öneririm.
 
Katılım
30 Mar 2025
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
İzmir
Ad Soyad
Umutcan şişman
Yaş
28
Aracınız
Civic FB7 2012
Senin anlattığın durum FB7 (Civic 1.6 i-VTEC otomatik, 5 ileri tork konvertörlü şanzıman) için biraz tipik sayılabilecek ama ihmal edilmemesi gereken bir problem gibi duruyor. Şöyle özetleyeyim:

🔧 Senin anlattığın belirtiler

Araç çalıştırılır çalıştırılmaz doğrudan R’ye alınca vuruntu → var.

Önce D’ye alıp sonra R yapınca → yok.

R’den N’ye alıp tekrar R’ye alınca → yine vuruntu.

Şanzıman yağı, filtresi ve takozlar değişmiş → sonuç aynı.


👉 Bu tablo, genellikle şanzıman içi basınç ile ilgili bir duruma işaret ediyor.


---

Olası nedenler:

1. Line pressure / basınç regülasyonu

Soğuk-sıcak fark etmemesi, sistem basıncının R konumuna geçerken aniden yükselmesinden olabilir.

Vites D’ye alındığında basınç yumuşuyor, sonra R’ye geçtiğinde vuruntu olmuyor.



2. Reverse clutch (geri vites balataları) veya valf gövdesi

R konumuna geçtiğinde balatalar sert kavrıyor olabilir.

Valf body’deki solenoidlerden biri R’ye geçişte ya geç açıyor ya da yağ basıncını sert iletiyor.



3. Tork konvertör kilitlemesi

Çok düşük ihtimal ama bazen tork konvertöründe kilitleme valfi R’ye geçerken problem çıkarabiliyor.



4. Motor devri / rölanti ayarı

Eğer motor rölantide yüksek çalışıyorsa (ör. 850–900 devir), R’ye geçerken vuruntu daha belirgin olur.





---

Senin yaptıkların doğru:

✅ Yağ değişimi → doğru.
✅ Filtre değişimi → doğru.
✅ Takoz değişimi → mantıklı, çünkü vuruntu-titreşim ayırt edilmek istenmiş.

Ama çözüm olmamış çünkü problem büyük ihtimalle hidrolik kontrol ünitesi (valf body) tarafında.


---

Tavsiyeler:

1. OBD ile şanzıman basıncı ve solenoid değerleri kontrol ettir → R’ye alındığında basınç sıçraması oluyor mu bakılsın.


2. Bir usta valf body temizliği / revizyonu önerebilir.


3. Eğer çok ilerlemiyorsa şimdilik kullanabilirsin ama ileride balata aşınmasına sebep olabilir.


4. Servis bültenlerine göre bazı FB7’lerde R’ye geçerken vuruntu kronik şikayet, çözüm çoğu zaman valf body rektefiye veya değişim olmuş.




---

Senin için daha faydalı olması açısından sorayım:
Vuruntu şiddetli bir “küt” diye his mi veriyor, yoksa sadece hafif bir “tok” hissi mi oluyor? Çünkü eğer hafifse kronik no
rmal kabul ediliyor, ama sertse kesinlikle valf body tarafına baktırmanı öneririm.
Teşekkürler süper bir açıklama yapmışsın.

Çoğu zaman yumuşak bazen de sert hissedilebiliyor
 
Geri
Üst