Servis seçimi

S

Silinen üye 20336

Guest
Arkadaşlar servisler Honda marka yağ mı kullaniyorlar.

Lenovo K33a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
RS için 0w-20 Type 2 Honda logolu yağ kullanılıyormuş. Bu bilgiyi telefonla götüştüğümde edinmiştim. Ben de serviste gözümle gördüm ama yağımı kendim götürdüğüm için benim aracıma kullanmadılar.
Servis temsilcisi; RS olmayan Civic’lerde kullanma klavuzunda belirtilen standartları karşılayan herhangi bir markayı kullandıklarını belirtti.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Peki kendi kullandıkları yağ mı daha kaliteli castrol markamı bilen varmı acaba


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Aracınız RS mi bilmiyorum ancak ben RS aracıma Honda logolu olandan daha kaliteli olduğunu düşündüğüm için Motul 300V kullandım. Ayrıca 0w-20 değil 5w-30 tercih ettim. Tabi benim 5w-30 tercihimin garanti kapsamıyla ilgili problem oluşturabileceğini de belirtti servis. Kullanma klavuzunda olan bir yağ diye ekledim ama pek kulak asmadılar...

Aracınız RS değilse gideceğiniz servisin kullanacağı yağ markaları farklı olacağı için Castrol’den daha kaliteli de kalitesiz de olabilir.

Motor yağlarıyla ilgili son yaptığım bilgi edinme çalışmasının neticesinde;
Bundan böyle araçlarıma ekonomik durumum elverdiği sürece sırasıyla Motul veya Liqui Moly kullanmayı düşünüyorum.

Konuyu dağıttım farkındayım ama 10.000 km’de bir servise gidip neredeyse kendimiz bile yapabileceğimiz filtre ve yağ bakımı için 1100+ TL ödemeyi pek makul bulmuyorum. Sırf garanti bozulmasın diye fahiş fiyatlara maruz kalıyoruz...!
Karar vermiş değilim ancak belki servise sadece şanzıman yağı değişimi ve spesifik bakım-onarım işleri için de gidebilirim bundan böyle...?
5.000 km’de bir kaliteli hava, polen, yağ filtreleri ve kaliteli bir yağ ile kendimiz bakım yapsak yine yetkili servis fiyatlarından daha uyguna gelir ve aracımızın motoru da daha sağlıklı yaşlanır...

Ancak garantiyi bozmak da makul değil... Karar vermek pek kolay değil maalesef.


Mobil cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Aracınız RS mi bilmiyorum ancak ben RS aracıma Honda logolu olandan daha kaliteli olduğunu düşündüğüm için Motul 300V kullandım. Ayrıca 0w-20 değil 5w-30 tercih ettim. Tabi benim 5w-30 tercihimin garanti kapsamıyla ilgili problem oluşturabileceğini de belirtti servis. Kullanma klavuzunda olan bir yağ diye ekledim ama pek kulak asmadılar...

Aracınız RS değilse gideceğiniz servisin kullanacağı yağ markaları farklı olacağı için Castrol’den daha kaliteli de kalitesiz de olabilir.

Motor yağlarıyla ilgili son yaptığım bilgi edinme çalışmasının neticesinde;
Bundan böyle araçlarıma ekonomik durumum elverdiği sürece sırasıyla Motul veya Liqui Moly kullanmayı düşünüyorum.

Konuyu dağıttım farkındayım ama 10.000 km’de bir servise gidip neredeyse kendimiz bile yapabileceğimiz filtre ve yağ bakımı için 1100+ TL ödemeyi pek makul bulmuyorum. Sırf garanti bozulmasın diye fahiş fiyatlara maruz kalıyoruz...!
Karar vermiş değilim ancak belki servise sadece şanzıman yağı değişimi ve spesifik bakım-onarım işleri için de gidebilirim bundan böyle...?
5.000 km’de bir kaliteli hava, polen, yağ filtreleri ve kaliteli bir yağ ile kendimiz bakım yapsak yine yetkili servis fiyatlarından daha uyguna gelir ve aracımızın motoru da daha sağlıklı yaşlanır...

Ancak garantiyi bozmak da makul değil... Karar vermek pek kolay değil maalesef.


Mobil cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Motul 300V yi tercih etmişsiniz nihayetinde :) Ben kalitesinden sorun yaşayacağınızı pek düşünmüyorum. Ayrıca uzun dönem deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Yanlız neden 0w20 değilde 5w30 kullandınız onu tam anlayamadım :unsure:
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Motul 300V yi tercih etmişsiniz nihayetinde :) Ben kalitesinden sorun yaşayacağınızı pek düşünmüyorum. Ayrıca uzun dönem deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Yanlız neden 0w20 değilde 5w30 kullandınız onu tam anlayamadım :unsure:

Evet Hocam 300 V’de karar kıldım bilgi edinme sürecinin neticesinde☺

Tabi paylaşırım ALLAH nasip ederse...

Ülkemizin dünya üzerindeki coğrafik konumu ve bu bölgedeki iklim koşullarına göre oluşan en yüksek ve en düşük hava sıcaklık ortalamalarına bakılırsa;
-Türkiye’de 0w kullanırsam Rusya, Kanada, Sibirya v.b. ülkelerde kullanılan motor yağlarıyla aynını kullanmış olacağım.
-Ülkemiz sınırları içindeyse Erzurum, Muş v.b. şehirlerde kullanılan motor yağlarıyla aynını kullanmış olacağım.
-Her ne kadar geçtiğimiz yıl ~10.000 km yapmış olsam da yaz mevsimine girdiğimiz için sıcak iklim şartlarına maruz kalacağız ve yazın yaklaşık 2 ayını Antalya civarında geçirebilirim. İlave olarak bu yıl içinde 2 kez yağ değiştirmem söz konusu olursa kışa rastlayacak dönem için de 0w-20, 0w-30 tercih etme opsiyonum olacak.
-Ayrıca araç yüksek devir çeviren ve motor çalışırken yağın sıcak tarafını zorlayacak olan bir motora sahip. Yukarıda belirttiğim sıcak iklim koşulları da bu durumun etkilerini artıracak.
Aslında bu durum her araç için geçerli. Şöyle ki; Soğukla baş başa kalınan süreler sıcakla baş başa kalınan sürelerden oldukça kısa bence...? Her ne kadar soğuk motorda aşınmaların yüksek olduğu bilinse de kullanmayı tercih ettiğim motor yağı da oldukça akışkan ve hızla motorun her yerine ulaşacağını düşünüyorum. Ayrıca yüksek TBN değeri sayesinde yer çekimi kuvveti nedeniyle yağsız kalacak olan kısımları çepeçevre sarmış olacağını düşünüyorum. Aracın motoru soğukken çalışıp 3-5 dk geçtikten sonra ısınıyor ve sıcak motorla kilometrelerce yol gidiyoruz...
Özetle; Rusya’da 0w kullanılırken Antalya’da 0w kullanmak istemedim.

Motor daha yüksek km’de olsaydı ve ben sürekli Antalya’da yaşasaydım önce 5w-40 km yükseldikçe 10w-40, 10w-60, 20w-50 kullanırdım diye düşünüyorum...??

Bu arada en önemli detaylardan birisi de şu ki;
Motul 300V 5w-30’un akışkanlığı ile Liqui Moly 0w-30’un akışkanlığı hemen hemen aynı seviyede...??
300V’nin 0w-30’u olsaydı onu tercih ederdim bu aşamada ama yoktu☺

Son olarak İsmail Hocam’dan yeni bir bilgi edindim:
300V’ler yüksek performans ve sıcaklık hususlarında çok başarılı olmalarının yanında uzun dönem kullanımlarda aynı başarıyı gösteremiyorlarmış.
İçeriklerinde deterjan katkısı olmadığı yada az olduğu için yağın erken vakitte asidite olması durumu söz konusuymuş. Tabi bu “erken” kaç km’lik bir kullanımı ifade ediyor bunu net olarak bilmiyorum.
Ayrıca ben 300V’yi pistte kullanılan bir 300V’den daha erken asidite edebileceğimi düşünmüyorum?

10.000 km için motor yağı katkısına ihtiyaç olur mu olursa hangi katkılar tercih edilmeli sorularının cevaplarını İsmail Hocam’dan öğrenebilmeyi ümit ediyorum...?

m2hamid Hocam, yazdıklarımla ilgili yorumlarınızı merakla bekliyorum...

Esenlikler dilerim☺??
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Evet Hocam 300 V’de karar kıldım bilgi edinme sürecinin neticesinde☺

Tabi paylaşırım ALLAH nasip ederse...

Ülkemizin dünya üzerindeki coğrafik konumu ve bu bölgedeki iklim koşullarına göre oluşan en yüksek ve en düşük hava sıcaklık ortalamalarına bakılırsa;
-Türkiye’de 0w kullanırsam Rusya, Kanada, Sibirya v.b. ülkelerde kullanılan motor yağlarıyla aynını kullanmış olacağım.
-Ülkemiz sınırları içindeyse Erzurum, Muş v.b. şehirlerde kullanılan motor yağlarıyla aynını kullanmış olacağım.
-Her ne kadar geçtiğimiz yıl ~10.000 km yapmış olsam da yaz mevsimine girdiğimiz için sıcak iklim şartlarına maruz kalacağız ve yazın yaklaşık 2 ayını Antalya civarında geçirebilirim. İlave olarak bu yıl içinde 2 kez yağ değiştirmem söz konusu olursa kışa rastlayacak dönem için de 0w-20, 0w-30 tercih etme opsiyonum olacak.
-Ayrıca araç yüksek devir çeviren ve motor çalışırken yağın sıcak tarafını zorlayacak olan bir motora sahip. Yukarıda belirttiğim sıcak iklim koşulları da bu durumun etkilerini artıracak.
Aslında bu durum her araç için geçerli. Şöyle ki; Soğukla baş başa kalınan süreler sıcakla baş başa kalınan sürelerden oldukça kısa bence...? Her ne kadar soğuk motorda aşınmaların yüksek olduğu bilinse de kullanmayı tercih ettiğim motor yağı da oldukça akışkan ve hızla motorun her yerine ulaşacağını düşünüyorum. Ayrıca yüksek TBN değeri sayesinde yer çekimi kuvveti nedeniyle yağsız kalacak olan kısımları çepeçevre sarmış olacağını düşünüyorum. Aracın motoru soğukken çalışıp 3-5 dk geçtikten sonra ısınıyor ve sıcak motorla kilometrelerce yol gidiyoruz...
Özetle; Rusya’da 0w kullanılırken Antalya’da 0w kullanmak istemedim.

Motor daha yüksek km’de olsaydı ve ben sürekli Antalya’da yaşasaydım önce 5w-40 km yükseldikçe 10w-40, 10w-60, 20w-50 kullanırdım diye düşünüyorum...??

Bu arada en önemli detaylardan birisi de şu ki;
Motul 300V 5w-30’un akışkanlığı ile Liqui Moly 0w-30’un akışkanlığı hemen hemen aynı seviyede...??
300V’nin 0w-30’u olsaydı onu tercih ederdim bu aşamada ama yoktu☺

Son olarak İsmail Hocam’dan yeni bir bilgi edindim:
300V’ler yüksek performans ve sıcaklık hususlarında çok başarılı olmalarının yanında uzun dönem kullanımlarda aynı başarıyı gösteremiyorlarmış.
İçeriklerinde deterjan katkısı olmadığı yada az olduğu için yağın erken vakitte asidite olması durumu söz konusuymuş. Tabi bu “erken” kaç km’lik bir kullanımı ifade ediyor bunu net olarak bilmiyorum.
Ayrıca ben 300V’yi pistte kullanılan bir 300V’den daha erken asidite edebileceğimi düşünmüyorum?

10.000 km için motor yağı katkısına ihtiyaç olur mu olursa hangi katkılar tercih edilmeli sorularının cevaplarını İsmail Hocam’dan öğrenebilmeyi ümit ediyorum...?

m2hamid Hocam, yazdıklarımla ilgili yorumlarınızı merakla bekliyorum...

Esenlikler dilerim☺??
Benim düşüncem yağ konusunda biraz farklı, kendimce açıklayayım :)
Aracınız için Motul V300 eğer özellik olarak standart bir 0w20 veya 0w30 seviyelerindeki yağ ile aynı ise kullanımında mantıken bir sorun olmayacaktır, başka bir markanın 0w20sinin aynı viskositede ancak daha dayanıklı haline sahipsiniz gibi bir durum oluşuyor (y) Asidite durumu içinde 15bin km yada 10bin mil kullanımında belki bir soru işareti olurdu ancak 10bin km.de sorun olacağını pek sanmıyorum :)
Zaten yağ ile uyumsuzlukta ara ara motor yağ ışığının yanması şeklinde kendini belli edecektir diye düşünüyorum.

Bana göre Honda motorlarının ayarları günümüzdeki 0w20 tarzı ince yağlara göre dizayn edilmiştir, bence buna dikkat etmek lazım.
Ayrıca yağ konusunda sadece 0w ile başlayan yağlar soğuk iklimlerde kullanılır mantığı bana pek doğru gelmiyor :)
Çünkü motor sıcaklığı termostat mekanizması ile zaten dış ortamdan bağımsız olarak kendi içinde sabit bir seviyede tutulmak zorundadır. Siz hava koşulu olarak 0 derecede de aracı kullansanız, 30 derecede de kullansanız motor ideal sıcaklığına ulaştığında soğutma sistemleri vasıtası ile motor sıcaklığı ile yağ sıcaklığını sabit tutmaya çalışacaktır. Devirli ve yüklü kullanımlarda kısa süreliğine bu derece artsada rutin kullanımda motor ideal çalışma sıcaklıklarında çalışır. Fabrika'da bu sıcaklık aralıklarında en verimli çalıştığını düşündüğü yağı kullanır ve spesifikasyonları buna göre belirler. Benim bilgime göre kısa sürelik yüklenmeler haricinde sıcak iklimde de, soğuk iklimde de motor ideal ısıya geldiği anda bence sıcaklığı sabit gibidir diyebiliriz. Tabi pist ve ralli kullanımlarında bu husus değişir :)
Bence kullanıcı olarak fabrikanın belirlediği spesifikasyon, viskosite ve yanma noktası gibi değerleri en iyi karşılayan yağı kullanmak en idealidir(y)
Ayrıca günümüzdeki tam sentetik yağlarında dayanım olarak eski yarı-sentetiklerden çok daha üstün olduğunu düşünüyorum, bu nedenle standart bir kullanıcı için 0w20 yağ eğer eksiltme yoksa 2012den beri tüm Civicler için ideal yağ diyebilirim. Tabi bu benim kişisel görüşüm, yağ konusunda forumda çok daha uzman arkadaşlar mevcut :)

Ayrıca 10w ile başlayan yağlar genelde yarı-sentetik tipte oluyor, bu nedenle 1.5 Turbo motoru için uygun olmayacaktır (y)
Motor yağı katkısı için de Honda motorlarının genel olarak yağ katkılarını sevmediğini biliyorum, bence çekişte yada gidişte bir sorun yoksa yağ dışında hiçbirşeyi motora koydurmayın :)
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Aşağıdaki konuyu daha yeni inceleme şansım oldu, kullanıcı geri dönüşlerine bakılırsa yağ pompasında bir problem yok ise Turbo motorlarda standart özellikteki 0w20 yağlar yüksek devirde tam verimli yağlamayı sağlamıyor olabilir :unsure: Turbo motorlar için yüksek devirde daha yüksek sıcaklıklara dayanıklı yağlar daha mantıklı görünüyor :unsure: Bu açıdan tercihiniz isabetli görünüyor diyebilirim @RS23 hocam :) (y)
Sizin kullanıcı geri dönüşlerinizde turbo kullanıcıları için oldukça önemli bence :)
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Aracınız için Motul V300 eğer özellik olarak standart bir 0w20 veya 0w30 seviyelerindeki yağ ile aynı ise kullanımında mantıken bir sorun olmayacaktır, başka bir markanın 0w20sinin aynı viskositede ancak daha dayanıklı haline sahipsiniz gibi bir durum oluşuyor (y)
?0w-20 ilk önerisi Honda’nın. Ayrıca 0w-30 ve 5w-30’u da kullanma ehliyeti vermiş aracın kullanma klavuzunda. Liqui Moly’nin 0w-30 yağının akışkanlığına yakın ve yarışlar için dizayn edilmiş yüksek ısı dayanıklılığı olanını tercih ettim evet??

Asidite durumu içinde 15bin km yada 10bin mil kullanımında belki bir soru işareti olurdu ancak 10bin km.de sorun olacağını pek sanmıyorum :)
?Ben de sizin düşüncenizdeki gibi olmasını temenni ediyorum??

Zaten yağ ile uyumsuzlukta ara ara motor yağ ışığının yanması şeklinde kendini belli edecektir diye düşünüyorum.
?Genel kanı yağın çok ısınıp pompanın yeteri kadar verimli basamaması nedeniyle yağ ışığının yandığı yönünde benim anladığım??

Bana göre Honda motorlarının ayarları günümüzdeki 0w20 tarzı ince yağlara göre dizayn edilmiştir, bence buna dikkat etmek lazım.
Ayrıca yağ konusunda sadece 0w ile başlayan yağlar soğuk iklimlerde kullanılır mantığı bana pek doğru gelmiyor :)
Çünkü motor sıcaklığı termostat mekanizması ile zaten dış ortamdan bağımsız olarak kendi içinde sabit bir seviyede tutulmak zorundadır. Siz hava koşulu olarak 0 derecede de aracı kullansanız, 30 derecede de kullansanız motor ideal sıcaklığına ulaştığında soğutma sistemleri vasıtası ile motor sıcaklığı ile yağ sıcaklığını sabit tutmaya çalışacaktır. Devirli ve yüklü kullanımlarda kısa süreliğine bu derece artsada rutin kullanımda motor ideal çalışma sıcaklıklarında çalışır. Fabrika'da bu sıcaklık aralıklarında en verimli çalıştığını düşündüğü yağı kullanır ve spesifikasyonları buna göre belirler. Benim bilgime göre kısa sürelik yüklenmeler haricinde sıcak iklimde de, soğuk iklimde de motor ideal ısıya geldiği anda bence sıcaklığı sabit gibidir diyebiliriz. Tabi pist ve ralli kullanımlarında bu husus değişir :)
?Çok soğuk iklimlerde mazotun donduğu yada donmasına ramak kaldığı hava sıcaklıklarında 4 kış yaşadım. Düşünün motor rölantide çalışıyor ama optimum sıcaklığa ulaşamıyordu bazen... Aracı kullanırken bile gazı kestiğim anlarda hararetin düştüğüne şahit oldum?☺️ Aracın şanzıman yağının katılaşıp vites geçişlerinin zorlaştığını da tecrübe ediyorduk. Özellikle Land Cruiser Prado’nun mazot filtresi sıkça sorun çıkarıyordu ve bu sebepten defalarca değişti.
Demek istediğim şu;
Motorun optimum ısıya ulaştıktan sonra yüklenilmedikten sonra hava şartlarından ekilenme yüzdesi düşük olacaktır. Heleki hava şartları anomali düzeyinde değilse... Size kısmen katılıyorum.
Ancak aşırı soğuk iklimlerde yarım saat boyunca rolantide çalışan arabanın optimum sıcaklığa ulaşamadığını gözlemleyince ve yukarıda anlattığım tecrübeleri edinince yağın inceliğinin kolay çalışma, yeterli yağlama ve yeterli koruma için ne kadar önemli olduğunu ve motor ısısının soğuk hava şartlarından etkilenme yüzdesinin bariz şekilde arttığını yaşayıp öğrenmiş olduk Hocam.

?Motorun aşırı sıcak hava şartlarından etkilenme yüzdesi de artıyor. Uzun yıllar Antalya’da yaşadım. Şehir içi trafiğinde, asfaltta yumurta pişirme görüntüleri çıkar ya hemen her sene☺️ asfaltın benzer durumda olduğunu düşünün, sağ, sol, arka, ön her taraf motoru çalışan araçlarla dolu, klimalar en yüksek kademede olmasına rağmen çoğu yolcu araç içindeki serinlikten memnun değil?, araçlar dur kalk nefes alamıyor! Düşünün işte durumu...
Benzer hava koşullarında aracın Manavgat’tan Konya istikametine doğru yapıştırarak gittiğinizi düşünün Sürekli tırmanma şeridi, yoğun trafikte yol almak için öndeki aracın ardında kalıp fırsat bulunca sollamalar, olmadı tekrar yavaşla, bunu geçtik sıra diğerinde yani sürekli ivmelenme için yüksek devir çevirmeler ve hızlı kot değişimlerinin motoru çok yoracağını ve motordaki ısınmanın katlanarak artacağını düşünüyorum...?
Ayrıca benim yorum ve tecrübelerimin dışında motor yağlarının üzerinde belirtilen rakamlar ilgili sıcaklık değerlerindeki akışkanlıkları belirtiyor. Yani olayı tamamen mekanik parçalar arasındaki boşluk miktarı olarak değerlendirmek yeterli olmayabilir...?
0w’la başlayan yağ sadece soğuk iklimlerde kullanılır demek istemiyorum ama soğuk iklimlerde ihtiyaç ve gerekliliktir diye düşünüyorum. Sıcak iklimlerde ise yağın hangi değerle başladığından çok hangi değerle bittiği önemli diye düşünüyorum. Ve soğuk iklimde 0w’la başlamayan yağ kullanmak motordaki aşınmaları artracağı gibi sıcak iklimde de, sıcak koşullarda kıvamlı kalamayan yağ motordaki aşınmaları artıracaktır diye düşünüyorum??

Bence kullanıcı olarak fabrikanın belirlediği spesifikasyon, viskosite ve yanma noktası gibi değerleri en iyi karşılayan yağı kullanmak en idealidir(y)
?Bu noktada servisin de genelin de üzerinde durmadığı bir durum var aslında. Aracın kullanma klavuzu 0w-30 ve 5w-30 için izin vermiş?? Ve aynı klavuz soğuk iklimi olan ülkeler için de 0w-20’yi önermiş?

Ayrıca günümüzdeki tam sentetik yağlarında dayanım olarak eski yarı-sentetiklerden çok daha üstün olduğunu düşünüyorum, bu nedenle standart bir kullanıcı için 0w20 yağ eğer eksiltme yoksa 2012den beri tüm Civicler için ideal yağ diyebilirim. Tabi bu benim kişisel görüşüm, yağ konusunda forumda çok daha uzman arkadaşlar mevcut :)

Ayrıca 10w ile başlayan yağlar genelde yarı-sentetik tipte oluyor, bu nedenle 1.5 Turbo motoru için uygun olmayacaktır (y)
?Yağın akışkanlığının sıcak iklim koşulları ve motorun aşınma miktarına paralel olarak azaltılması gerektiğini düşündüğümü ifade etmek için örneklemiştim. 10w ile başlayan tam sentetik yağlar da var bildiğim kadarıyla yoksa da kullanmayıveririz?☺️??

Motor yağı katkısı için de Honda motorlarının genel olarak yağ katkılarını sevmediğini biliyorum, bence çekişte yada gidişte bir sorun yoksa yağ dışında hiçbirşeyi motora koydurmayın :)
?Katkı asiditeye karşı ihtiyaç olursa diye gündeme geldi aslında. Yani eğer 10.000 km’den evvel yağ ömrünü tamamlayacaksa yağın asidite olmasını geciktirici nitelikte bir katkı. Yoksa katkıya hacet yok Motul 300V’ye ayıp olur??☺️?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
?Motorun aşırı sıcak hava şartlarından etkilenme yüzdesi de artıyor. Uzun yıllar Antalya’da yaşadım. Şehir içi trafiğinde, asfaltta yumurta pişirme görüntüleri çıkar ya hemen her sene☺️ asfaltın benzer durumda olduğunu düşünün, sağ, sol, arka, ön her taraf motoru çalışan araçlarla dolu, klimalar en yüksek kademede olmasına rağmen çoğu yolcu araç içindeki serinlikten memnun değil?, araçlar dur kalk nefes alamıyor! Düşünün işte durumu...
Benzer hava koşullarında aracın Manavgat’tan Konya istikametine doğru yapıştırarak gittiğinizi düşünün Sürekli tırmanma şeridi, yoğun trafikte yol almak için öndeki aracın ardında kalıp fırsat bulunca sollamalar, olmadı tekrar yavaşla, bunu geçtik sıra diğerinde yani sürekli ivmelenme için yüksek devir çevirmeler ve hızlı kot değişimlerinin motoru çok yoracağını ve motordaki ısınmanın katlanarak artacağını düşünüyorum...?
Ayrıca benim yorum ve tecrübelerimin dışında motor yağlarının üzerinde belirtilen rakamlar ilgili sıcaklık değerlerindeki akışkanlıkları belirtiyor. Yani olayı tamamen mekanik parçalar arasındaki boşluk miktarı olarak değerlendirmek yeterli olmayabilir...?
0w’la başlayan yağ sadece soğuk iklimlerde kullanılır demek istemiyorum ama soğuk iklimlerde ihtiyaç ve gerekliliktir diye düşünüyorum. Sıcak iklimlerde ise yağın hangi değerle başladığından çok hangi değerle bittiği önemli diye düşünüyorum. Ve soğuk iklimde 0w’la başlamayan yağ kullanmak motordaki aşınmaları artracağı gibi sıcak iklimde de, sıcak koşullarda kıvamlı kalamayan yağ motordaki aşınmaları artıracaktır diye düşünüyorum??
Akdeniz sıcağını iyi bilirim :) bende Mersin'liyim zaten :)
FD6 ile o sıcaklarda çok yol yaptım, hararet göstergesinin tam ortadan bir tık yukarı çıktığını görmedim şükür, Torosları 4000 devir altı çıkmadım diyebilirim (Tekir çıkışında atmosferik motor ile turbo dizellerin tıkandığı yerde 5000 devirle herkesi rahat rahat geçerek ilerlemek çok tatlı oluyor :D). Zaten en ufak sıcaklık artışında araç hemen fan açarak anında sıcaklığı düşürüyordu. Söylemek istediğim hava sıcaklığından bağımsız normalde ECU motor ısısını sürekli kontrol eder ve yükselmesini engellemesi gerekir.
Ancak bu tespitlerimi R16 atmosferik motordaki tecrübeme dayanarak yapıyorum, L15 Turbo yeni bir motor olduğu için yağ konusunda daha optimize olamama potasiyeli de mevcut (yağ pompası konusu nedeniyle bu izlenime kapıldım), bu açıdan teredütlerinizde fazlasıyla haklısınız :)
 
Geri
Üst