aylarca beklersin araba başka yerden gelir ve ekspere sokarsın birde bakmışsın arabanın 1 yerinde mutlaka boya vardır.... başımıza geldi.. passat cc için.. ve geçen hafta şanzumanda sıkıntı çıktı. mekanikte sorun 7800 tl... 3 yıllık garanti 2 ay önce doldu garanti. insiyatifle garantiye soktular. 60 bin bakımı ile toplam 2100 tl ye hallettiler..
dsg şanzuman pişmanlıktır...
Ben de hem şanzıman hem de turbo arızasından çekmiştim. Öyle böyle değil. Şanzıman kavramaması yüzünden, turbo fazla devir yaptı. Malum dizel de turboya fazla devir yaptırmak (5000rpm ve üzeri) turbo arızasına neden oldu. Hem şanzıman hem de turbo ocağımıza incir ağacı dikiyordu araç. Önce çıkma turbo bulduk. Fakat sorunun şanzımandan kaynaklandığını çıkma turbo da bozulunca anladık. Bu sefer Değiştirmedik. Tamir ettirdik. Şanzımanı da tamir ettirdik. Aracın garantisi de bitmişti. Ama o da bana pek güven vermemişti. Klima da sorunluydu. Sürekli gaz kaçırırdı. Hız sabitleyiciyi devreden çıkardı. Meğerse onun derdi de elektrik tesisatıymış. Koltuklar ve yer döşemesi dahil, arka stoplara kadar tüm döşeme söküldü. Komple elektrik tesisatı değişti. Sonra yeniden döşeme ve iç plastik aksam, koltuklar yerine takıldı. Bu sefer tıkır tıkır gıcır gıcır sesler kesilmedi. Ha birde sunroof açıldı, kapanmamış tam. Aracın içine su girdi. Bütün bu arızalar yüzünden sanayide tanımadığım usta kalmadı. Araçta kazasızdı bu arada. Ama hata bende. İlla o malum markaya, milletin kısık sesle söylendiği şikayetleri kulak arkası ederek koyun psikolojisiyle gittik aldık.
O araç varken gittim 2014 yılında sıfır fb7 aldım. 40000 km boyunca lastik bile değişmedim. Sadece periyodik bakım. Honda sorunsuzdur derlerdi, gerçekten de öyleymiş hacı abi.
Fc5 ilk çıktığında lansmanına gittim, deneme sürüşü yaptım. Bayıldım araca. Ama dedim biraz millet binsin, incelemeler yapılsın. Fc5 lerde göçük sorununu görünce almadım, ama dedimki Honda sorumluluk sahibi olan bir firmadır. Çözdü sorunu.
Sonra ikisinide sattım Fc5 aldım. Ohhh miss gibi yine.
Araba performans aracı değil, s moda aldın mı, fb7 den de bildiğimiz motor, kırmızı devir bandına kadar yüklensen de ne motor, ne şanzıman sorun vermez. Gaza bastınmı gider. Keşke F1 paddle shift olsaydı diyorum sadece. Alt bitese geç, abanabildiğin kasar aban. Dünyanın en büyük motor üreticisi. Tork dediğin nedirki gülüm, biz Honda ile yüksek devirlerde gezmeyi göze almışız. Vtec teknolojisini boşuna koymamış çekik gözlü adamlar. Yüksek devire çık, begir gücünü hisset.
Hayırlı ve kazasız sürüşler.