Bu konu hakkında benim de söyleyecek birkaç şeyim var belki endişelerinizi giderir.
Öncelikle yaş boya- toz boya sektöründe çalışan bir kimya mühendisi olduğumu belirteyim. Boya kaplama işi başlı başına zorlu bir prosestir. Pratikte sektörler arası farklılıklar görünse de temelde Savunma Sanayi, Otomotiv , Beyaz Eşya gibi sektörlerde boya hemen hemen aynıdır.
Kullandığınız üründe ya da araçta boya kalınlığı farklı olabilir. Bu gayet olağan bir durumdur.
Kısaca bahsetmem gerekirse, boyama işi hemen tüm endüstrilerde robotlar tarafından yapılır. Bu robotlar parça ebatı, parça detayı ve parça şekli (düz plaka, detaylı parça vs vs) gibi parametrelere bağlı olarak ayarlanır. Yani parça boyanırken, tüm yüzeyde eşit bir film kalınlığı yakalamak teknik olarak da pratik olarak da imkansızdır. Boyanın tutunması parça kalınlığı, parça iletkenliği, boyanın yüklenilebilirliği, tabanca kalitesi, boya kalitesi, yüzey temizliği, atış mesafesi, atış şekli gibi birçok parametreye bağlıdır. Bu parametrelere bağlı olarak boyanan parçanın bir kısmına fazla boya tutunurken, bir kısmına daha az boya tutunabilir. Bu da gayet olağandır. Ayrıca boyanan parçalar bir yığın testten geçmektedir. Bunların başında korozyon dayanıklılığı, boya tutunması, darbe dayanımı vs gibi testler gelmektedir. Bu testlerden standartları sağlayan parçalar üretimden çıkmaktadır.
Sizin aracınızın bir kısmı 90-100 mikron bir kısmı 120-130 mikron olabilir. Hatta bir kısmı 300 mikron da olabilir ve bu konuda fabrika haklıdır. Kalite standartları belirlenirken kesinkes 90 mikron olacak diye birşey belirleyemez çünkü. Bir alt sınır bir de üst sınır belirler. Kalınlığı fazla olan yerde bir boya kusuruna rastlanmış 2. kat boyanmış olabilir. Yahut yukarıda sıraladığım sebeplerden ötürü film kalınlığı farklı olmuş olabilir.
Boya kalınlığını kafanıza takmanıza gerek yok. Evinizdeki Buzdolabı, Çamaşır Makinesi, Bulaşık Makinesinin boya kalınlığını hiç ölçtünüz mü? Ölçün. Onun da her tarafı farklı kalınlıklarda çıkacaktır.
Ve dediğim gibi bunda herhangi bir problem yoktur.
Eğer boyanız en küçük temasta kavlıyorsa, iz bırakıyorsa veya 2-3 yıl olmadan paslanmaya başladıysa o zaman o boya kusurludur ve üretici hatalıdır.
Bu durumda izlenecek yol bellidir. Bu konuyu kafaya takmadan, aracınızı güzel güzel kullanmak.