Sola eğimli yolda direksiyonun kendiliğinden hafif sola dönmesi-Rot ayarı bozukluğu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan m2hamid
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,266
Çözümler
9
Tepki puanı
13,114
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Araç 2013 FB7.
Ailedeki FB7yi sık kullanmadığım için geçen yıl farkettiğim ancak ailede benim dışında kimsenin umursamadığı, halen de sorun mu değil mi emin olmadığım bir husus var, tecrübesi olanlar paylaşım yaparsa sevinirim :)
Benimde araca yeni lastikler takınca iyice dikkatimi çekti, aslında eski lastiklerde de vardı ama lastiklerin eski olmasına ve eşit diş seviyelerinde olmamasına bağlamıştım ancak sıfır lastikte de aynen devam ediyor.

Araç eğimsiz düz yolda ilerlerken direksiyonu bırakınca dümdüz kalmaya devam ediyor, ani frenlerde de yalpalama da yok.
Sağa eğimli yolda direksiyonu bırakınca yine düz şekilde kalıp araç düz bir şekilde devam ediyor, hiç sağa ekstra hareket yok (halbuki yol eğimine göre hafif sağa yönelmesi gerekir diye düşünüyorum)
Ancak sola eğimli yolda direksiyonu bırakınca, direksiyon 30 derece civarı sola dönerek aracı sola doğru hareket ettiriyor, hatta çok eğimli bir yoldaysanız araç bayağı bayağı sola dönmeye çalışıyor gibi hissettiriyor, direksiyonu sağa döndürerek düz gidiyorum.
Yanlız bu incelemeleri yaptığımda araçta tek kişiyim ve 100 kilo civarıyım :) Aracın ağırlık dağılımını bir miktar bozuyorum belki bu da etkilidir, yanıma dengeleyecek bir ağırlık alıpta ayrıca denemeyi düşünüyorum :)
Araç daha 50binde, sadece şehiriçi ve nadirende şehirdışı kullanılıyor, daha önce de hiç rot ayarına da girmedi.
Aracın garantisinin bitmesine az kaldı, boş vaktimde götürmeyi düşünüyorum ama servis konusu hepimizin malumu, pek çözüm getireceklerini sanmıyorum.
Ben biraz direksiyon kutusundan şüpheleniyorum ama aracın düz yoldaki davranışında bir sorun yok, direksiyon kutusu arızası olsa sürekli yapmalıdır diye de düşünüyorum.
Sizlerin bu durumda görüşleri nelerdir, sizce bir sorunmudur, değilmidir? Daha önce böyle bir olayla karşılaşan hiç oldu mu?
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,063
Çözümler
4
Tepki puanı
3,531
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
@m2hamid Geçmiş olsun hocam, bu ara vurup kaçma olaylarını çok sık duyuyorum iki hafta içerisinde iki arkadaşımın aracına bu şekilde vurup kaçtılar.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,266
Çözümler
9
Tepki puanı
13,114
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010

ANGANS

0
Katılım
19 Ara 2015
Mesajlar
291
Tepki puanı
10
Aracınız
Araç 2013 FB7.
Ailedeki FB7yi sık kullanmadığım için geçen yıl farkettiğim ancak ailede benim dışında kimsenin umursamadığı, halen de sorun mu değil mi emin olmadığım bir husus var, tecrübesi olanlar paylaşım yaparsa sevinirim :)
Benimde araca yeni lastikler takınca iyice dikkatimi çekti, aslında eski lastiklerde de vardı ama lastiklerin eski olmasına ve eşit diş seviyelerinde olmamasına bağlamıştım ancak sıfır lastikte de aynen devam ediyor.

Araç eğimsiz düz yolda ilerlerken direksiyonu bırakınca dümdüz kalmaya devam ediyor, ani frenlerde de yalpalama da yok.
Sağa eğimli yolda direksiyonu bırakınca yine düz şekilde kalıp araç düz bir şekilde devam ediyor, hiç sağa ekstra hareket yok (halbuki yol eğimine göre hafif sağa yönelmesi gerekir diye düşünüyorum)
Ancak sola eğimli yolda direksiyonu bırakınca, direksiyon 30 derece civarı sola dönerek aracı sola doğru hareket ettiriyor, hatta çok eğimli bir yoldaysanız araç bayağı bayağı sola dönmeye çalışıyor gibi hissettiriyor, direksiyonu sağa döndürerek düz gidiyorum.
Yanlız bu incelemeleri yaptığımda araçta tek kişiyim ve 100 kilo civarıyım :) Aracın ağırlık dağılımını bir miktar bozuyorum belki bu da etkilidir, yanıma dengeleyecek bir ağırlık alıpta ayrıca denemeyi düşünüyorum :)
Araç daha 50binde, sadece şehiriçi ve nadirende şehirdışı kullanılıyor, daha önce de hiç rot ayarına da girmedi.
Aracın garantisinin bitmesine az kaldı, boş vaktimde götürmeyi düşünüyorum ama servis konusu hepimizin malumu, pek çözüm getireceklerini sanmıyorum.
Ben biraz direksiyon kutusundan şüpheleniyorum ama aracın düz yoldaki davranışında bir sorun yok, direksiyon kutusu arızası olsa sürekli yapmalıdır diye de düşünüyorum.
Sizlerin bu durumda görüşleri nelerdir, sizce bir sorunmudur, değilmidir? Daha önce böyle bir olayla karşılaşan hiç oldu mu?



ARACINIZIN LASTİKLERİNİN 4ÜNÜNDE AYNI OLDUĞUNDAN EMİN OLUN. AYNI MARKA AYNI ÖLÇÜ OLSALAR DAHİ BİR TANESİNİN YANAK RADYAL YADA DÜZ ÇİZGİ OLMASI FARKI BU DURUMU YAPABİLİYOR. (BEN PATLAYAN LASTİĞİMİN AYNISINDAN BULAMADIM DİYE SADECE YANAK ÇİZGİ FARKINDAN BU SORUNU YAŞADIM)

Başka bir sorun ise, ROT ayarında rot yapan usta olması gereken gibi değil kendi kafasına göre düz zannettiği gibi yapınca bu sorun çıkıyor.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,266
Çözümler
9
Tepki puanı
13,114
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Rot ayarı bilmediğim bir yerde girdim sağ teker toe açısı bozulmuş ondan diye belirtti rotçu.
Yanlız ayar sonrası direksiyon şimdi hafif şekilde sağa dönüyor, bugun boş vaktimde tekrardan götürecem eğer istediğim randımanı alamazsam en kötü Serviste rot ayarı yaptırmayı düşünüyorum.
Kısacası sorun rot ayarı gibi görünüyor şu aşamada.
İlgi ve yardımcı olan herkese teşekkür ederim :)
Direksiyonu tam düzeltebilirsem aracın değerlerini buraya eklerim (y)
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,266
Çözümler
9
Tepki puanı
13,114
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Bugün ufak bir uzun yol yaptım ve yola çıkmadan önce ayar yaptırdığım yere aracı tekrardan götürdüm, yeniden ayar yapıldı ve 200 km.lik yolculuğum sonrası şimdilik iyi diyebilirim.
Dikkatimi çeken rot ayarı öncesi direksiyonun tam düz halinde biraz gevşeklik hissi mevcuttu ama rot ayarı sonrası daha bir tok hissiyat oluştu gibi geldi :unsure:

Düzenleme: Başlık çözüme göre yeniden düzenlenmiştir.
 
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
C123456
Aracınız
Civic FD6 2010
Merhaba fd6 2010 aynı sorun benim araçtada var. Düz yolda düz gidiyor. Ör. Parkeli yolda diresiyon sürekli kademe kademe sola atıyor.
Fab lastiğinde conti premium 2 de Daha belirgindi gdyear efgp da daha az ama var. Beni rahatsız ediyor araç 65000 de bir sağ taraftan hasarım var çamurluk değişti. Kaza öncesi varmıydı bilmiyorum. Eysa serviste herşey yapıldı rot dahil sonuç yok.
50 60 km ile sorun yok 40 km de altında başlıyor

Düz giderken direksiyon sola atıyor, durup yavaş şekilde geri gidiyorum bu sefer aynı tepkiyi sağa doğru veriyor.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,266
Çözümler
9
Tepki puanı
13,114
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Merhaba fd6 2010 aynı sorun benim araçtada var. Düz yolda düz gidiyor. Ör. Parkeli yolda diresiyon sürekli kademe kademe sola atıyor.
Fab lastiğinde conti premium 2 de Daha belirgindi gdyear efgp da daha az ama var. Beni rahatsız ediyor araç 65000 de bir sağ taraftan hasarım var çamurluk değişti. Kaza öncesi varmıydı bilmiyorum. Eysa serviste herşey yapıldı rot dahil sonuç yok.
50 60 km ile sorun yok 40 km de altında başlıyor

Düz giderken direksiyon sola atıyor, durup yavaş şekilde geri gidiyorum bu sefer aynı tepkiyi sağa doğru veriyor.
Benzer bir durumu eski FD6mda yaşamıştım, direksiyon kutusundan olduğunu düşünüyordum ama kamber-kaster ayarlarını düzelttikten sonra düzelmişti.

Öncelikle rotları kontrol ettirin ve yıpranmış ise bence değiştirin. Ayrıca rot ayarında kamber-kaster-toe değerlerini kontrol ettirin, bu değerlerde normalden ne kadar uzaklaşma var ise ona bağlı problem oluşuyor olabilir.
Klasik rot ayarında sadece toe değerini eşitleyip gönderiyorlar, kamber ve kaster değerlerini de mutlaka iyice inceleyin, eğer kamber veya kasterde sağdan kaza sonrası sınırların biraz üstünde bir değer var ise şasicide teker bağlantı noktasında 2-3 mm.lik düzeltme gereksinimi oluşmuş olabilir.
 
Katılım
16 Kas 2019
Mesajlar
2
Tepki puanı
1
Konum
İstanbul
Aracınız
Honda CRV
Rot ayarı bilmediğim bir yerde girdim sağ teker toe açısı bozulmuş ondan diye belirtti rotçu.
Yanlız ayar sonrası direksiyon şimdi hafif şekilde sağa dönüyor, bugun boş vaktimde tekrardan götürecem eğer istediğim randımanı alamazsam en kötü Serviste rot ayarı yaptırmayı düşünüyorum.
Kısacası sorun rot ayarı gibi görünüyor şu aşamada.
İlgi ve yardımcı olan herkese teşekkür ederim :)
Direksiyonu tam düzeltebilirsem aracın değerlerini buraya eklerim (y)
Merhaba, Bu problem tam olarak çözüldü mü acaba rot ayarı ile? Teşekkürler
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,266
Çözümler
9
Tepki puanı
13,114
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Merhaba, Bu problem tam olarak çözüldü mü acaba rot ayarı ile? Teşekkürler
Bu durum araçta tek kişi varsa hafif şekilde devam ediyor ama araçta 2 kişi ve daha fazla varsa pek hissedilmiyor.
Servisin bana verdiği cevap direksiyon kolu hafif sola eğimli olarak alt takımla bağlandığı icin sola eğimli yolda aracın gövde eğilim yönüne yönelme isteğinde olabilir, bende genelde aracı tek kişi kullandığım için yol egimi ile birlikte ağırlık merkezi hafif sola yöneldiğinde direksiyon sola dönme eğilimi gösteriyor. Bu durum rutinde sola eğimli yolu sürekli kullaninca iyice dikkat çekmeye başlıyor, arac genelde düzlük yolda kullanıldığında hissedilmiyor.
Bi de nedenini tam anlamadım ancak kışlık lastige gectigimde bu durum nerdeyse hiç hissedilmez hale geliyor.
 
Katılım
16 Kas 2019
Mesajlar
2
Tepki puanı
1
Konum
İstanbul
Aracınız
Honda CRV
Bu durum araçta tek kişi varsa hafif şekilde devam ediyor ama araçta 2 kişi ve daha fazla varsa pek hissedilmiyor.
Servisin bana verdiği cevap direksiyon kolu hafif sola eğimli olarak alt takımla bağlandığı icin sola eğimli yolda aracın gövde eğilim yönüne yönelme isteğinde olabilir, bende genelde aracı tek kişi kullandığım için yol egimi ile birlikte ağırlık merkezi hafif sola yöneldiğinde direksiyon sola dönme eğilimi gösteriyor. Bu durum rutinde sola eğimli yolu sürekli kullaninca iyice dikkat çekmeye başlıyor, arac genelde düzlük yolda kullanıldığında hissedilmiyor.
Bi de nedenini tam anlamadım ancak kışlık lastige gectigimde bu durum nerdeyse hiç hissedilmez hale geliyor.
Teşekkürler yanıt için.
Benim de hissiyatım anlattığınız yönde dengesiz ağırlık ile birlikte artıyor. Ustayla yan yana test edince de o sebeple fazla anlaşılmıyor.
Lastikler desenine göre veya sürtünme artış azalışına göre durumu artırıp azaltabiliyor. Mesela ben lastik havasını özellikle artırıp denediğimde artıyor yönlenme.
Bir de ben biraz obsesifim..
İyi günler
 
Geri
Üst